سیاست و بازاریابی
سلیقه ایرانیان در انتخاب برند پوشاک
يکشنبه 15 تير 1399 - 10:00:58
My Industry
سیاست و بازاریابی - 40 درصد مردم ایران پوشاک جین را به سایر پوشاک ترجیح می‌دهند.
بررسی‌های صورت گرفته برروی سلایق مصرف کنندگان پوشاک و محصولات نساجی نشان می‌دهد که «جین» در سال گذشته 43 درصد بازار پوشاک ایران را به خود اختصاص داده بود.
این بررسی که در میان چندین جامعه از ساکنان شهرهای بزرگ کشور صورت گرفته نشان می‌دهد که 43 درصد شهروندان ایرانی جین می‌پوشند و 57 درصد بازار پوشاک مختص سایر اجناس از محصولات نساجی است.
این آمار که به نوعی تاییدکننده عدم استقبال مصرف کنندگان از محصولات نساجی داخلی است نشان می‌دهد که مصرف کنندگان پوشاک جین در میان تمام گروه‌های درآمدی تقریبا به یک اندازه‌اند و اختلاف معنا داری میان تعداد افرادی که پوشاک جین در رنج قیمتی 10 تا 20 هزار تومان، 20 تا 30 هزار تومان و 30 تا 50 هزار تومان را ترجیح می‌دهند وجود ندارد. در واقع بین 20 تا 30 درصد افرادی که اعلام کرده‌اند در یک سال گذشته پوشاک جین خریده‌اند، قیمت‌هایی بین 10 تا 50 هزار تومان را محصولات موردنظر خودپرداخت کرده‌اند. این گزارش حاکی است تنها 15 درصد کسانی که در 12 ماه اخیر لباس جین خریده‌اند گفته‌اند بیشتر از 50 هزار تومان را در ماه صرف خرید لباس جین نمو ده‌اند. جالب آنکه در این نظر سنجی 3 درصد طرفداران لباس جین در یک سال اخیر تا سقف 10 هزار تومان برای لباس جین هزینه کرده‌اند.
دراین میان سال گذشته برند lee با اختصاص 20 درصد بازارمصرف به خود در صدر قرار گرفته و پاتن جامه با اختصاص 11 درصد از طرفداران پوشاک جین به خود بعد از این برند قرار دارد؛ diesel با 10 درصد گرایش از سوی مصرف کنندگان سومین برند مطرح در بازار ایران بوده است. Levis نیز با 7 درصد طرفداران پوشاک جین در جامعه شهری در رده بعدی این بررسی قرار دارد. آرین جین، tommy، zara، pepe و bossini نیز با اختلاف کمی از یک دیگر به ترتیب برند‌های مورد علاقه در میان طرفداران لباس جین در کشور هستند.

سیاست و بازاریابی

دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت

منبع: ویوان نیوز

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/138636/سلیقه-ایرانیان-در-انتخاب-برند-پوشاک
بستن   چاپ