سیاست و بازاریابی
فروش 18 میلیارد دلاری علی‌بابا در روز مجردها
يکشنبه 21 آبان 1396 - 10:00:07 AM
مارکتینگ نیوز
بازاریابی سیاسی - شرکت علی‌بابا (Alibaba) که در زمینه فروش و ارسال محصولات مختلف به سراسر دنیا شهرت دارد، به‌تازگی در وب‌سایت Alizia اخبار و جزئیات جدیدی از آمار فروش خود را در «روز مجردها»که دیروز برگزار شد منتشر کرد.
به گزارش آی تی ایران، علی‌بابا در 12 ساعت ابتدایی روز گذشته بیش از 18 میلیارد دلار محصول به فروش رسانده است که بیش از 7میلیارد دلار آن در 30 دقیقه ابتدایی روز اتفاق افتاد! نکته جالب اینکه علی‌بابا سال گذشته در همین روز 8/ 17 میلیارد دلار فروش داشته در حالی که 18 میلیارد دلاری که دیروز اعلام شد تنها در 12 ساعت ثبت شده بود و مطمئنا این رقم تا پایان روز بسیار بالاتر رفته است.
روز مجردها، که چینی‌ها آن را در مقابل روز ولنتاین جشن می‌گیرند، روزی است که افراد مجرد و تنها به خودشان محبت می‌کنند و برای خودشان هدیه می‌گیرند. البته وب‌سایت علی‌بابا چنین روزی را اختراع نکرده اما به‌لطف وجود همین روز و فروش محصولات با تخفیف قابل توجه، توانسته فروش باورنکردنی در سراسر کشور چین داشته باشد و توجه تمام جهان را به‌خود جلب کند. می‌توان چنین روزی را به فروش ویژه «Prime Day» فروشگاه آمازون تشبیه کرد، البته با این تفاوت که حجم و گستردگی فروش علی‌بابا خیلی بالاتر از رقیب آمریکایی خود است. بیشتر محصولات این کمپانی چینی را فروشگاه‌های آنلاین Tmall و Taobao و با تخفیفات قابل توجهی به‌فروش رساندند. شکستن رکورد فروش روز مجردهای سال گذشته می‌تواند خبر خیلی خوبی برای شرکت علی‌بابا باشد، چراکه این کمپانی در حال حاضر سال بسیار خوبی را هم پشت سر گذاشته است. این غول چینی از سال گذشته تا به‌امروز ارزش سهام خود را تقریبا دوبرابر کرده و ارزش فعلی خود را به 475میلیارد دلار رسانده است.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/13921/فروش-18-میلیارد-دلاری-علی‌بابا-در-روز-مجردها
بستن   چاپ