سیاست و بازاریابی
نگاهی به پورتفوی برند گروه گلرنگ
دوشنبه 16 تير 1399 - 03:59:55
My Industry
سیاست و بازاریابی - قبلاً در مطلب با عنوان «معروفترین شرکتهای دنیا» نگاهی گذرا و کوتاه به سبد برندهای پروکتر اند گمبل کرده بودیم. هر چند گروه گلرنگ اصلاً به وسعت P&G یا همان Procter & Gamble نیست، اما به نظر می رسد می توان شباهتی بین استراتژی تنوع برند این دو مجموعه داخلی و خارجی پیدا کرد. از این روی در این مطلب با نگاهی گزارش گرانه و نه تحلیل گرانه به برندهای مختلف گروه گلرنگ پرداختیم.
برند گلرنگ در سال 1351 بنا به ضرورت خدمت به جامعه ایرانی، با عنوان محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی ثبت گردیده است. محدوده فعالیت برند گلرنگ در مایعات شیشه‌شوی، مایعات سفیدکننده، جرمگیر، شامپو بچه، شامپو فرش و موکت، مایعات دستشویی و ... است.
برند اوه ، یکی از برندهای متعلق به گروه محصولات بهداشت پوست، بهداشت بدن و همچنین مایعات ظرفشویی است که در شرکت پاکشو تولید می‌گردد. در حال حاضر برند اوه در بازار مایع دستشویی کشور، رهبر بازار است و اولین تولیدکننده فوم دستشویی و مایعات دستشویی کرمی به عنوان نسل جدید مایعات دستشویی می‌باشد. همچنین برند اوه در بازار داخلی شامپو و مایعات ظرفشویی نیز سهم عمده‌ای از بازار داخلی را در اختیار قرار دارد.

سیاست و بازاریابی


شرکت پاکشو از سال 1380 بخش عمده‌ای از محصولات بهداشت البسه خود مانند مایعات نرم کننده حوله و لباس و همچنین مایعات لباسشویی خود را با برند سافتلن وارد بازار نموده است.

سیاست و بازاریابی


در حال حاضر محصولاتی چون مایع سفیدکننده یک لیتری با دو ویژگی ساده و معطر، مایع ظرفشویی،مایع شیشه‌شوی، مایع جرمگیر، مایع پاک‌کننده چند منظوره، مایعات دستشویی 450 گرم و3750 گرم و 2500 گرم و مایع نرم‌کننده حوله و لباس یک و نیم لیتری، مایع لباس‌شویی،مایع گاز پاک‌کن، مایع دستشویی فوم، مایع دستشویی کرمی و ... با فرمول، اسانس و بسته‌بندی کاملاً متفاوت با سایر برندها از سوی اکتیو وارد بازار می‌شود.

سیاست و بازاریابی


اویلا با هدف ارائه سبد کامل محصول، طیف گسترده و متنوعی از روغن‌های خوراکی متناسب با هر نوع پخت و پز و رژیم غذایی را در برنامه تولید و توسعه خود قرار داده است. اویلا بدین می‌اندیشد تا برای هر وعده غذایی ما از یک املت ساده برای صرف صبحانه، یک خورشت لذیذ برای ناهار، یک کیک خوشمزه و خوش عطر برای عصرانه، تا یک سالاد سالم و خوش طعم برای شام، روغن منحصر به فردی را معرفی کند.

سیاست و بازاریابی


برند فامیلا، از ابتدای سال 1384، با تولید انواع ماکارونی وارد عرصه مواد غذایی شد و به تدریج محصولاتی چون رب گوجه فرنگی، تن ماهی، سس کچاپ، روغن زیتون، سرکه سیب و دانه زیتون را به سبد غذایی خود اضافه کرد.
در سال 1388 فامیلا در جهت تکمیل سبد غذایی خود 4 روغن خوراکی (آفتابگردان، سرخ کردنی،کانولا و ذرت) و دانه های زیتون را در انواع مغزهای فلفل، سیر و بادام وارد بازار کرد.

سیاست و بازاریابی


سیاست و بازاریابی


سیاست و بازاریابی


سیاست و بازاریابی


گلدنت ، یکی از برندهای متعلق به گروه محصولات بهداشت دهان و دندان شرکت پاکشوست که از بدو ظهورش سعی نموده ابتدا نیازهای مصرف کنندگانش را شناسایی کند و با تمرکز بر فعالیت های تحقیق و توسعه، محصولی مطابق با آن نیازها را روانه بازار نماید. هم اینک سبد محصولات پاکشو با برند گلدنت شامل خمیر دندان های زیر است:
خمیردندان‌های بزرگسال: خمیردندان ضد پوسیدگی (Anti Cavity)، خمیردندان خوشبو کننده دهان (Fight Bad Breath)، خمیردندان ضد حساسیت و سفیدکننده دندان (Sensi White)، خمیردندان سفید کننده (Pearl White)، خمیردندان با عصاره گیاه مسواک (Persica).
خمیردندان های کودک: خمیردندان با طعم کولا و مرکبات (Citrola)، خمیردندان با طعم میوه های جنگلی (Raspberry) و خمیردندان با طعم مخلوط میوه‌ها (Tutti Fruity).

سیاست و بازاریابی


خمیردندان سفیدکننده، خمیردندان های کامل ژله‌ای نعناع و لیمو نعناع ، خمیردندان های کامل ژله‌ای دو رنگ نعناع و دارچین ، خمیردندان کامل سفیدکننده و 7 کاره و خمیردندان مخصوص دندان‌های حساس است.
برند مریدنت هم اکنون محصولات جدیدی را نیز وارد بازار نموده است که عبارتند از: خمیردندان Maxi Clean ، Siberia Clean ، Violet Fresh ، Red Chili و Crystal White.

سیاست و بازاریابی


سیاست و بازاریابی


برند هوم پلاس ابتدا با تولید محصول شیشه پاک کن وارد بازار گردیده و در ادامه با هدف گسترش سبد کالایی، محصولاتی همچون سفیدکننده، جرمگیر، پاک‌کننده‌های چند منظوره، گاز پاک کن، پاک کننده شیرآلات و سطوح حمام، مایعات ظرفشویی، مایع مکمل ماشین ظرفشویی، پودر ماشین ظرفشویی و نمک مخصوص سختی گیری ماشین ظرفشویی را به بازار عرضه نموده است. هم اکنون محصولات بهداشت خانه هوم پلاس تحت عنوان سری اقیانوس (Ocean Series) و محصولات بهداشت ظروف این برند تحت عنوان سری راز درخشندگی (Shining Secret Series) عرضه می‌شوند.

سیاست و بازاریابی


برند اسپیف هفتمین برند فعال شرکت پاکشو در گروه محصولات بهداشت خانگی شامل گروه‌های محصولی شیشه پاک‌کن، مایعات ظرفشویی، جرمگیر، سفیدکننده؛ پاک‌کننده‌های چند منظوره و پودرهای شوینده در بازار داخلی ایران است.

سیاست و بازاریابی


سیاست و بازاریابی


آیری هشتمین برند فعال شرکت پاکشو در بازار داخلی ایران است. دامنه فعالیت این برند در گروه هدف محصولات بهداشت البسه شامل مایعات نرم کننده حوله و لباس، مایعات لباسشویی و پودرهای شوینده و همچنین محصولات سلولزی تعریف گردیده است که بازار هدف مصرف‌کنندگان سطح بالای جامعه ایرانی را شامل می‌شود.

سیاست و بازاریابی


سیاست و بازاریابی


سیاست و بازاریابی


سیاست و بازاریابی


سیاست و بازاریابی


سیاست و بازاریابی


سیاست و بازاریابی


سیاست و بازاریابی


سیاست و بازاریابی


این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی نوشته شده است.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/139684/نگاهی-به-پورتفوی-برند-گروه-گلرنگ
بستن   چاپ