سیاست و بازاریابی
برندهایی که ممکن است در سال 2011 محو شوند
سه شنبه 17 تير 1399 - 19:32:40
My Industry
سیاست و بازاریابی - وب سایت وال استریت 7/24 لیستی از شرکتهایی را منتشر کرده است، که ممکن است در سال 2011 محو شوند ! این لیست شامل شرکتهای زیر می شود:
Reader’s Digest
Blockbuster, Inc.
Dollar Thrifty Automotive Group
T-Mobile
Moody’s Corp.
BP p.l.c.
RadioShack
Zale Corporation
Merrill Lynch
Kia Motors Corporation
شرایط فضای اقتصادی به گونه ای است که تحولات بسیار سریع شده است و از لیست قبلی که وال استریت 7/24 منتشر کرده بود بسیار از آنها یا از بین رفتند یا تصاحب شدند و یا ورشکست شده اند. .وال استریت 7/24 انتظار دارد این 10 برند تا پایان سال 2010 فرخته شوند و یا برای اعلام ورشکستگی اقدام می کنند. (Chapter 11 از قوانین آمریکا)
به هر حال صحت ادعای این رسانه در لیستهای قبلی، ما را بر آن می دارد تا به لیست اخیر آن با دقت بیشتری نگاه کنیم:
Readers Digest زمانی پر خواننده ترین مجله ی دنیا بود، هر چند طبق گزارشات این شرکت با احتساب نسخه های فروخته شده در کشورهای خارجی هنوز هم پرخواننده ترین است. اما طبق گزارش وال استریت 7/24 با توجه به شرایط حاکم بر صنعت چاپ و مطبوعات آمریکا، انتظار می رود ماجرای Newsweek، TV Guide و US News برای آنها هم تکرار شود و آنها هم احتمالاً از برندهای محوه شده در سال 2011 خواهند بود !
Blockbuster, Inc بزرگترین شرکت اجاره فیلم و موسیقی در آمریکا است، اما کاهش شدید قیمت سهام این شرکت در کنار کاهش مداوم درآمد آنها ، فاصله ی آنها را با ورشکستگی کم کرده است. البته وال استریت معتقد است، آنها کسب و کار خود را بر روی وب و به طور مجازی ادامه خواهد داد، اما فروشگاههای بزرگ آنها احتمالاً از بین خواهند رفت و کسب و کار آنها به کیوسکهای کوچک و محیط وب خلاصه خواهد شد.
Dollar Thrifty Automotive Group شرایط برای این شرکت اجاره ی خودرو و اتوموبیل اصلاً مناسب نیست، و کاهش سهم بازارش در مقابل رقبای بزرگش مثل آویس و هرتز مزید بر علت شده است، تا این شرکت برای فروش گذاشته شود، هر چند ممکن است رقبا سهم آن را بخرند تا سهم خود را از بازار افزایش دهند اما احتمالاً برندش را حفظ نکنند.

سیاست و بازاریابی


T-Mobile با وجود آن که در بازار آمریکا سومین شرکت از نظر سهم بازار است، اما وال استریت 7/24 انتظار محو شدن برند آن را دارد ! (در بازار آمریکا رتبه ی اول AT&T است)
Moody’s Corp با وجود 100 سال سابقه، کاندید محو شدن برند است !

سیاست و بازاریابی


BP p.l.c. خب اوضاع برای این شرکت اصلاً بد نیست، بلکه شرکت برای برنامه های خود قصد دارد تا آن را تغییر دهد و فعالیتهایش را تفکیک کند.

سیاست و بازاریابی


RadioShack یکی از قدیمی ترین خرده فروشی ها است که در سال 1921 تاسیس شد و در سال 1960 توسط tandy group خریداری شد. و امروز برندش شهرت چندانی ندارد و در مقابل رقیبش best buy ضعیف تر است !
Zale Corporation که برادران Zale در سال 1924 آن را تاسیس کردند، اولین شرکتی بودند که امکان خرید اعتباری را فراهم کرده بودند اما امروز شرایطی خوبی را سپری نمی کنند.

سیاست و بازاریابی


Merrill Lynch آنها هم که در صنعت ساختمان فعالیت می کنند در انتظار خریداری شدن توسط مجموعه ای دیگر و احتمالاً تعییر نام باید باشند.
Kia Motors Corporation یکی از دو برند شرکت هیوندایی کره جنوبی است. آنها هم مثل فورد و دیگر شرکتهای خودرویی به این نتیجه رسیده اند که مدیریت چند برند مختلف توجیه اقتصادی ندارد و آنها تصمیمی دارند برندهای ضعیف تر را حذف کنند اتفاقی قبلاً برای Pontiac و Mercury هم افتاده است. این بار احتمالاً Kia قربانی خواهد شد تا نام هیوندایی پرآوازه تر شود.
این مطلب توسط آقای سید حمیدرضا عظیمی و با استفاده از منبع زیر تالیف شده است.

سیاست و بازاریابی

دانلود این مطلب از کتابخانه پایگاه اطلاع رسانی صنعت
منبع مورد استفاده در این مطلب:
وب سایت انگلیسی:
247wallst

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/140160/برندهایی-که-ممکن-است-در-سال-2011-محو-شوند
بستن   چاپ