سیاست و بازاریابی
کسب درآمد شرکت Lyft از چالش‌های اخیر اوبر
شنبه 11 آذر 1396 - 9:56:19 AM
مارکتینگ نیوز
بازاریابی سیاسی - ظاهرا شرکت لیفت «Lyft» توانسته از مشکلات متعددی که اوبر در یکی، دوسال اخیر درگیر آنها بوده به‌خوبی استفاده کند. طبق گزارش جدید منتشر شده از وب‌سایت اینفورمیشن، رقیب آمریکایی اوبر موفق شده در این مدت درآمد خود را 3 برابر افزایش دهد.
به گزارش دنیای اقتصاد، این وب‌سایت با ارائه یکسری گزارش‌های مالی نشان داد که شرکت لیفت در نیمه اول سال 2017 موفق به‌کسب 483 میلیون دلار درآمد شده است. این رقم در همین دوره در سال 2016 تنها 150 میلیون دلار بود. ضمنا این کمپانی با کاهش زیان و مدیریت هزینه‌های اضافی موفق شد هزینه‌های اضافی خود را از 283 به 206 میلیون دلار کاهش دهد. در گذشته شرکت لیفت از هر سفر حدود 4 دلار را از دست می‌داد اما این مبلغ حالا به 1/ 20 دلار کاهش پیدا کرده و این مساله به‌ معنای افزایش درآمد خالص این شرکت است. در طرف دیگر، هزینه‌های اضافی و ضرر و زیان شرکت اوبر نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. گزارش‌های مالی این شرکت نشان می‌دهد که اوبر در سه‌ماه اخیر بیش از 5/ 1 میلیارد دلار زیان مالی داشته که در دوره‌های قبل از آن این مبلغ کمتر از 06/ 1 میلیارد دلار بوده است. در نیمه اول امسال، شرکت اوبر حدود 2 میلیارد از 3 میلیارد درآمد خود را از دست داد که درآمدهای سرویس ارسال غذای UberEATS را هم شامل می‌شود. از شکایات مختلف علیه این شرکت گرفته تا نارضایتی‌های کارکنان از جو داخل شرکت، همگی در متضرر شدن شرکت اوبر در یک سال اخیر نقش بسزایی داشته‌اند. این مشکلات در پایان منجر به استعفای تراویس کالانیک در ماه ژوئیه شد. آگوست امسال هم دارا خسروشاهی به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت اوبر منصوب شد. هردو شرکت لیفت و اوبر به‌دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های انبوه در جهت توسعه هرچه بیشتر کسب و کارهایشان هستند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/14078/کسب-درآمد-شرکت-Lyft-از-چالش‌های-اخیر-اوبر
بستن   چاپ