سیاست و بازاریابی
هدست واقعیت افزوده برای درمان اوتیسم و بیماری‌های روانی
چهارشنبه 8 مرداد 1399 - 9:46:38 AM
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - مهر / محققان استرالیایی از تولید هدست جدید واقعیت افزوده‌ای خبر داده اند که مجهز به یک سیستم هوش مصنوعی ویژه برای درک و شناسایی احساسات و عواطف انسانی است.
به گزارش زد دی نت، هدست یادشده می‌تواند احساسات و عواطف کاربری که در حال استفاده از آن است را تشخیص دهد. مهم‌ترین مزیت این اختراع شناسایی مشکلات روحی و عاطفی افراد و اختلالات پزشکی مرتبط با آن است که سلامت روان اشخاص را به خطر می‌اندازد.
با توجه به شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی اجباری بسیاری از افراد، از این هدست می‌توان برای شناسایی مشکلات روحی و روانی احتمالی اشخاص قرنطینه شده یا بیماران کرونایی که مدتها تنها مانده‌اند نیز استفاده کرد.
نمونه اولیه این هدست که نئو – نومنا نام دارد دارای سیستم هوش مصنوعی مبتنی بر شبکه‌های عصبی مغزی پیشرفته است و از روش کنترل الکتروفیزیکی برای درک احساسات افراد استفاده می‌کند. این سیستم تنها با مشاهده بصری چهره هر فرد و حالات آن می‌تواند این وظیفه را انجام دهد.
جمع آوری اطلاعات این سیستم از طریق دو نمایشگر تعبیه شده در هدست صورت می‌گیرد و انتظار می‌رود استفاده از این روش دانش انسان در زمینه درک عواطف و روحیات بشری را ارتقا بخشد. آزمایش این هدست بر روی 10 داوطلب در طی سه روز کاملاً موفقیت آمیز بوده و محققان می‌گویند جمع آوری این حجم از اطلاعات در مورد احساسات و عواطف اشخاص به هیچ شیوه دیگری امکان پذیر نبوده و از این طریق می‌توان برای تنظیم احساسات اشخاص و درمان بیماری‌های روحی و روانی مانند اوتیسم اقدام کرد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/143455/هدست-واقعیت-افزوده-برای-درمان-اوتیسم-و-بیماری‌های-روانی
بستن   چاپ