سیاست و بازاریابی
در ماه گذشته چند نفر اپراتور تلفن همراه خود را عوض کردند؟
شنبه 11 مرداد 1399 - 9:57:45 AM
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - ایسنا / طبق آخرین آمار، در تیرماه سال جاری اپراتورها پذیرای 10 هزار و 133 ترابرد بودند و مشترکان این اپراتورها با حفظ شماره خود توانستند از خدمات اپراتور دیگری استفاده کنند.
طرح ترابردپذیری شماره‌ها (MNP) این امکان را فراهم می‌کند که به‌موجب آن مشترکان می‌توانند به حفظ شماره خود، اپراتور ارائه‌دهنده خدمات خود را عوض کرده و از خدمات اپراتور مقصد استفاده کنند. این طرح از سال 1395 اجرایی شد و البته برخی شرایط خاص خود را دارد و ممکن است برخی از درخواست‌های ترابرد از سوی مشترکان با موافقت مواجه نشود.
برای اجرای این طرح لازم است که در گام اول مشترک از طریق مراجعه به سایت یا مراجعه حضوری به دفاتر خدماتی اپراتوری که قصد دارد به آن مهاجرت کند، فرم درخواست را تکمیل و به عبارتی برای اجرای این طرح ثبت نام کند. پس از آن در صورتی که فرد از شرایط لازم برخوردار باشد از طریق یک پیامک تأیید ثبت‌نام او به اطلاعش خواهد رسید.
امکان تغییر اپراتورها از طریق ترابردپذیری تنها دو بار در سال میسر است و پس از این تغییرات هزینه تمامی سرویس‌ها، تماس و پیامک مطابق با اپراتوری که به آن ترابرد شده محاسبه خواهد شد. همچنین پیش از اجرای طرح ترابردپذیری لازم است مشترک حداقل سه ماه در اپراتور ارائه‌دهنده خدمات اولیه فعالیت داشته باشد.
احراز نشدن هویت مانند تطابق نداشتن مشخصات اعلام‌شده با مشخصات دارنده شماره، رعایت نکردن ترابرد نظیربه‌نظیر مانند درخواست ترابرد سیم‌کارت دایمی به اعتباری و برعکس، فعال نبودن سیم‌کارت، فعال‌بودن کمتر از سه ماه سیم‌کارت شماره مورد درخواست برای ترابرد و پرداخت نکردن به موقع صورتحساب اولیه صادرشده از اپراتور فرستنده توسط مشترک در سیم‌کارت‌های دائمی از دلایل رد درخواست ترابرد عنوان شده است.

سیاست و بازاریابی

طبق آخرین آمار اعلامی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در تیرماه سال جاری، اپراتورها پذیرای 10 هزار و 133 ترابرد بودند. این درحالی است که از ابتدای سال جاری، حاکی از انجام 5116، 11 هزار و 930 و 8382 ترابرد به‌ترتیب در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد بوده است.
البته تنها تعداد تراز، ملاک اول بودن یک اپراتور در ترابرد نیست. موارد دیگری از جمله کیفیت، تعداد تخلفات، سرعت ترابرد و تجربه کاربری هم وجود دارد و بعضی از این پارامترها به نحوه ارائه سرویس برمی‌گردد. ممکن است یک اپراتور در یک مدت زمان، سرویس خاصی ارائه دهد که در آن زمان مشترک به اپراتور ترابرد کند و بعد بخواهد به اپراتور مبدا خود برگردد؛ این دلیل نمی‌شود اپراتوری که از آن بازگشته، سرویس نامناسبی داشته و یا اپراتوری که الان انتخاب کرده سرویسش مناسب است.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/143968/در-ماه-گذشته-چند-نفر-اپراتور-تلفن-همراه-خود-را-عوض-کردند؟
بستن   چاپ