سیاست و بازاریابی - آمازون گزارش مالی خود برای سه ماهه دوم 2020 را منتشر کرد و درآمد آن با افزایش 40 درصدی نسبت به سه ماهه دوم 2019، به 88.9 میلیارد دلار رسیده است.
در این بازه زمانی سود این فروشگاه اینترنتی برابر 5.2 میلیارد دلار بوده و میزان سود به ازای هر سهم نیز به 10.30 دلار رسیده است. برای مقایسه بد نیست نگاهی به عملکرد مالی آن در سه ماهه دوم 2019 داشته باشیم. این کمپانی در این محدوده زمانی به درآمد 63.4 میلیارد دلاری، سود 2.6 میلیارد دلاری و سود 5.22 دلاری به ازای هر سهم دست پیدا کرده بود.
طبق گزارش مالی اخیر آمازون، فروش آن در آمریکای شمالی با افزایش 43 درصدی به 55.4 میلیارد دلار رسیده و فروش جهانی آن نیز 38 درصد رشد داشته و برابر 22.7 میلیارد دلار بوده است. بسیاری منتظر ارائه این گزارش مالی بودند، چرا که اولین سه ماهه کامل این کمپانی در زمان شیوع ویروس کرونا محسوب میشود.
در سه ماهه قبلی آمازون اعلام کرد که در گزارش مالی سه ماهه دوم هزینه 4.0 میلیارد دلاری برای کووید-19 در نظر گرفته که در ماهه سوم به 2.0 میلیارد دلار کاهش پیدا میکند. آمازون در این سه ماهه به بالاترین سود، 5.2 میلیارد دلار در تاریخ 26 ساله خود دست پیدا کرده که علت اصلی آن، شیوع ویروس کرونا است.
تحلیلگران درآمد 81.53 میلیارد دلاری و سود 1.46 دلاری برای هر سهم این کمپانی را پیشبینی کرده بودند که آمازون در هر دو عملکرد بهتری داشته است. درآمد این شرکت در سه ماهه سوم در بازه 87 تا 93 میلیارد دلار قرار میگیرد که بالاتر از پیشبینی 86 میلیارد دلاری تحلیلگران است.
سرویسهای وب آمازون نیز در این بازه زمانی رشد داشتهاند، البته برای اولین بار از سال 2017 شاهد رشد کمتر از 30 درصد درآمد آن هستیم. درآمد این بخش در سه ماهه اول امسال به 10 میلیارد دلار رسیده بود. درآمد سرویسهای اشتراکی آمازون نیز با افزایش 29 درصدی به 6.02 میلیارد دلار رسیده که دلیل اصلی آن آمازون پرایم و 150 میلیون عضو پولی این سرویس است.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/144016/گزارش-مالی-سه-ماهه-دوم-2020-آمازون-منتشر-شد؛-افزایش-دو-برابری-سود-در-دوران-کرونا