سیاست و بازاریابی
ویرجین گلکتیک فضای داخلی کابین هواپیمای فضایی‌اش را رونمایی کرد
شنبه 11 مرداد 1399 - 21:12:20
سیاست و بازاریابی - درون هواپیمای فضایی ویرجین گلکتیک همانند هواپیماهای مسافربری اختصاصی از عصر فضا است و پرواز با آن به سواری با ترن هوایی بزرگی شباهت دارد.

ویرجین گلکتیک ازجمله شرکت‌های پیش‌گام در عرصه‌ی گردشگری فضایی محسوب می‌شود که از مدت‌ها پیش با ساخت هواپیمایی فضایی درصدد ارسال افراد به لبه‌ی فضا بوده است. هواپیمای این شرکت با نام وی‌اس‌اس یونیتی(VSS Unity) با وجود پرواز موفقیت‌آمیز به لبه‌ی فضا در سال 2018 و انجام پرواز فضایی موفق دیگر ، هنوز به مرحله‌ی ارسال مشتریان تجاری نرسیده است. همچنین تا چند روز پیش، هیچ عکس یا ویدئویی از کابین این هواپیما منتشر نشده بود؛ اما اکنون ویرجین گلکتیک درون هواپیمای فضایی خود را به خبرنگاران نشان داده است. در اینجا، این سؤال مطرح می‌شود: چگونه ویرجین گلکتیک فضای داخلی جدید و لوکس وسیله‌ی نقلیه‌ی فضایی‌اش را در میانه‌ی همه‌گیری جهانی ویروس کرونا و در زمانی رونمایی کرد که خبرنگاران نمی‌توانستند برای شرکت در رویدادی خبری حضور یابند؟ فناوری امروزی راهکاری خیال‌انگیز برای حل این مشکل ارائه داده است. ویرجین گلکتیک هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس را به‌عنوان قرض برای خبرنگاران فرستاد تا آن‌ها بتوانند حین قدم‌زدن درون نسخه‌ای کامپیوتری از کابین هواپیما با طراحان آن نیز گفت‌وگو کنند. همچنین، این شرکت برای سایر افراد استریم زنده‌ای در یوتیوب پخش کرد و نخستین نمای عمومی از درون وی‌اس‌اس یونیتی را نشان داد. درون کابین هواپیما، نه‌تنها هر صندلی درکنار پنجره است؛ بلکه درواقع دو پنجره یکی درکنار و دیگری در بالا دارد. درمجموع، 12 پنجره (دو پنجره برای هریک از 6 مسافر) نمایی شگفت‌انگیز از زمین و تاریکی فضا ارائه می‌دهند. برخلاف هواپیماهای مسافربری تجاری، محیط کاکپیت یا محل نشستن دو خلبان دیوارکشی نشده است؛ درنتیجه، مسافران می‌توانند فضای بیرون را از پنجره‌های جلو هواپیما نیز تماشا کنند.

سیاست و بازاریابی

ویرجین گلکتیک که ماه اکتبر به شرکتی سهام عام تبدیل شد، هنوز وعده نداده است که واقعیت مجازی کِی به واقعیتی واقعی تبدیل خواهد شد. شرکت امسال عملیات‌هایش را از موهاوه در کالیفرنیا، محل ساخت و آزمایش اولیه‌ی وی‌اس‌اس یونیتی، به فرودگاه اسپیس‌پورت آمریکا در نیومکزیکو منتقل کرد تا از آنجا پروازهای تجاری را آغاز کند. به‌گفته‌ی جورج وایت‌سایدز ، مدیر اجرایی سابق و مدیر ارشد فضایی کنونی ویرجین گلکتیک، ساخت فضای داخلی واقعی هنوز کاملا به‌اتمام نرسیده است. ویرجین گلکتیک بیش از 600 مشتری دارد که به‌منظور حضور در پروازهای اولیه، هرکدام 250 هزار دلار برای هر صندلی پرداخت کرده‌اند. بااین‌حال، فروش بلیت در دسامبر 2018 متوقف شد و شرکت هنوز زمان آغاز فروش دوباره یا قیمت جدید هر صندلی را اعلام نکرده است؛ هرچند می‌دانیم قیمت بیشتر خواهد بود. همچنین، افراد می‌توانند با پرداخت هزار دلار سپرده در صف خرید بلیت قرار گیرند.

سیاست و بازاریابی

ویرجین گلکتیک سفرهای خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی را برای ناسا سازماندهی خواهد کرد پس از چند آزمایش گلاید موفقیت‌آمیز در اسپیس‌پورت نیومکزیکو، دور نهایی آزمایش‌های وی‌اس‌اس یونیتی شامل پرواز با موتور روشن خواهد بود؛ ازجمله پروازی به‌همراه کارکنانی از شرکت که نقش مشتریان تجاری را ایفا خواهند کرد. ویرجین گلکتیک هنوز تاریخ هدفی برای نخستین پرواز تجاری تعیین نکرده است و نکته‌ی جالب اینکه در اولین پرواز، ریچارد برانسون ، بنیان‌گذار شرکت نیز حضور خواهد داشت.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/144107/ویرجین-گلکتیک-فضای-داخلی-کابین-هواپیمای-فضایی‌اش-را-رونمایی-کرد
بستن   چاپ