سیاست و بازاریابی
لغو نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده و بهداشتی شب پیش از برگزاری و ضرر هنگفت غرفه‌داران
یکشنبه 12 مرداد 1399 - 2:32:26 AM
سیاست و بازاریابی - با وجود اعلام ممنوعیت برگزاری همایش و هرگونه تجمع از دو هفته‌ی پیش در تهران، نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده و بهداشتی، درست شب پیش از برگزاری لغو شد.

شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران درست شب پیش از آغاز به‌ کار نمایشگاه بین‌المللی، خبر تعطیلی آن را به غرفه‌داران اعلام کرده است. این در حالی است که ستاد مقابله با کرونا از 24 تیر برگزاری هرگونه همایش و تجمعی را در تهران ممنوع اعلام و اطلاع‌رسانی کرد که این محدودیت ممکن است تمدید شود؛ همان‌گونه که طبق آخرین اخبار، این ممنوعیت تا پایان هفته‌ی آینده هم ادامه دارد و تهران به‌تازگی در میان استان‌های قرمز ازلحاظ شیوع ویروس کرونا در کشور قرار گرفته است. براساس اطلاعاتی که زومیت از صحبت با غرفه‌داران نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده، بهداشتی و آرایشی به‌دست آورده‌، آن‌ها پس از دوبار به‌تعویق‌افتادن نمایشگاه موافق با برگزاری‌اش به این زودی نبودند و تصور نمی‌کردند تعویقی 9 روزه بتواند وضعیت را برای حضور مردم تغییر دهد. هاشم علویان یکی از غرفه‌داران نمایشگاه بین‌المللی است که سال‌ها در نمایشگاه‌های اروپا و دُبی غرفه برپا می‌کرد و امسال اولین‌بار در ایران به برگزاری نمایشگاه عطر و ادکلن و اسپری خود اقدام کرده بود. او در گفت‌وگو با خبرنگار زومیت می‌گوید ابتدا قرار بود نمایشگاه بین‌المللی مواد شوینده و بهداشتی اول اردیبهشت برگزار شود؛ اما این تاریخ با دوران اوج کرونا مصادف شد و تا 31 اردیبهشت کل تهران قرنطینه شد و امکان برگزاری نمایشگاه میسر نبود. علویان اضافه می‌کند مانند تمام دنیا با شیوع گسترده‌ی ویروس کرونا، نمایشگاه‌های مختلف به‌تعویق افتادند و در ایران نیز در آن زمان، بنا بر تصمیمی حرفه‌ای برگزاری نمایشگاه سه ماه عقب افتاد؛ یعنی تا اول مرداد. درنهایت، 20 تیر کارت‌های دعوت حدود 500 کسب‌و‌کار حاضر در نمایشگاه بین‌المللی چاپ و برای مشتریان و فعالان صنف مواد شوینده و بهداشتی ارسال شد. علویان به زومیت می‌گوید اواخر تیر، وضعیت کرونا باردیگر در تهران بحرانی و تاریخ 9 مرداد برای برگزاری نمایشگاه تعیین شد. به‌گفته‌ی وی، تعویق 9 روزه‌ی نمایشگاه اعتراض تمامی غرفه‌داران را به‌همراه داشت؛ چراکه آن‌ها تصور نمی‌کردند در یک هفته یا دَه روز وضعیت به‌قدری تغییر کند که برای برگزاری نمایشگاه مساعد باشد؛ بااین‌حال مسئولان نمایشگاه به‌شدت تأکید می‌کردند نمایشگاه قطعا برگزار می‌‌شود و شرکت‌های خارجی هم همگی در آن حضور پیدا می‌کنند. اصرار مسئولان به برگزاری نمایشگاه تا پنج روز پیش از تاریخ برگزاری هم ادامه داشت. به‌گفته‌ی علویان، ازآنجاکه دکور غرفه‌ها از چهار روز قبل از آغاز نمایشگاه باید نصب شود، غرفه‌داران هنوز بابت احتمال برگزارنشدن نمایشگاه نگرانی داشتند و ضمن ابراز این نگرانی درخواست می‌کردند درصورت احتمال به‌تعویق‌افتادن دوباره‌ی نمایشگاه، برگزاری آن در تاریخ اعلام‌شده لغو شود. باری، مسئولان شدیدا به برگزاری تأکید می‌کردند و درنهایت، غرفه‌داران شروع به برپایی دکورهای خود کردند. طبق گفته‌ی غرفه‌داران نمایشگاه بین‌المللی تهران، تنها نصب دکور در غرفه مبلغی حدود 200 میلیون تومان هزینه دربر دارد و به‌دلیل جنس مواد به‌کاررفته در آن نیز، امکان نگه‌داری طولانی‌مدت وجود ندارد و ظاهر دکور پس از گذشت نهایتا یک ماه افت پیدا می‌کند و زیبایی خود را از دست می‌دهد. حال آنکه درست شب پیش از برگزاری نمایشگاه، مسئولان از لغوشدن آن خبر دادند.

سیاست و بازاریابی


http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/144138/لغو-نمایشگاه-بین‌المللی مواد-شوینده-و-بهداشتی-شب-پیش-از-برگزاری-و-ضرر-هنگفت-غرفه‌داران
بستن   چاپ