سیاست و بازاریابی
مهم ترین فناوری‌ها در سوپراسپرت هیبریدی فراری SF90
پنجشنبه 23 مرداد 1399 - 16:28:48
سیاست و بازاریابی - سوپراسپرت فراری SF90 استراداله یکی از خاص‌ترین خودروهای هیبریدی این شرکت از سیستم محرکه 1،000 اسب بخاری با جدیدترین فناوری‌های روز دنیا بهره می‌برد.

ممکن است فراری SF90 استراداله (SF90 Stradale) که قدرتمندترین مدل جاده‌ای این شرکت به شمار می‌رود، اولین خودرو هیبریدی آن نباشد، اما از نظر فنی کاملا متفاوت از تمام خودروهای قبلی تولیدشده در مارانلو است و هدف دیگری دارد. سیستم محرکه هیبریدی آن با 1،000 اسب‌بخار قدرت نه‌تنها به طرز وحشیانه‌ای قدرتمند، بلکه تطبیق‌پذیر است. هیبریدی کردن پیشرانه خورجینی هشت سیلندر بین محورهای جلو و عقب تقسیم شده و بیشینه قدرت خروجی ترکیبی 220 اسب‌بخار را تولید می‌کند. برخلاف خودروی مفهومی 599 HY-KERS معرفی‌شده در سال 2010، این مدل واحد موتور ژنراتور (MGU) در عقب جعبه‌دنده ندارد. در عوض، دارای موتور شار محوری (فقط با ضخامت 72 میلی‌متر) به شکل قوطی بیسکویت است که به‌طور هوشمندانه‌ای بین پیشرانه و سیستم روغن‌‌کاری خشک، جعبه‌دنده 8 سرعته دو کلاچه خودکار فشرده می‌شود. بنابراین برخلاف سیستم HY-KERS، که در آن موتور الکتریکی می‌تواند ازطریق جعبه‌دنده هفت‌سرعته دوکلاچه روی دنده‌های فرد (یک، سه، پنج و هفت) حرکت کند، این یکی نمی‌تواند؛ بلکه مستقیماً توسط میل‌لنگ پیشرانه به حرکت در می‌آید. رانندگی کاملا برقی در فراری SF90 استراداله توسط موتورهای شار شعاعی (شکل استوانه‌ای) آب‌خنک روی محور جلو RAC-e (که از ایتالیایی به تنظیم‌کننده الکترونیکی پیچیدن ترجمه می‌شود) امکان‌پذیر است. این امر همچنین باعث می‌شود که امکان رانندگی چهار چرخ محرک و درنتیجه قابلیت توزیع گشتاور برای چرخ‌های جلو فراهم شود.

سیاست و بازاریابی

چرا خودروسازان مدل‌های هیبرید به موتور الکتریکی شار محوری علاقه دارند؟ نحوه عملکرد پیشرانه فراری SF90 چگونه است؟ ابرخودروی پلاگین هیبرید فراری SF90 معرفی شد
هر کدام از موتورهای الکتریکی برای کنترل جریان و تبدیل انرژی الکتریکی بین AC و DC و اتصال به باتری، اینورتر اختصاصی خود را دارد. گفته می‌شود که باتری 350 ولت و 8 کیلووات ساعت شامل یک ماژول واحد (به‌جای چند تا) با 84 سلول داخلی است. این ماژول واحد از 14 ماژول فرعی ساخته شده است که هر کدام 6 سلول دارند. تمام این‌ها به سیستم محرکه هیبریدی کاملا متفاوت با سیستم لافراری 2013 که توانایی پیمایش کاملا برقی ندارد، اضافه شده و در اصل برای حداکثر کارایی طراحی شده است. موتور الکتریکی لافراری اگرچه در عقب خودرو نصب شده بود، مستقیماً نیروی خود را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کرد و در مقایسه با انتقال نیرو ازطریق جعبه‌دنده (نیرو ابتدا به جعبه‌دنده منتقل شود)، کارایی را بهبود می‌بخشید.

سیاست و بازاریابی

پیشرانه خورجینی هشت سیلندر فراری SF90 استراداله نسخه‌ای به‌روزرسانی شده از سیستم محرکه F154 است که در سال 2013 معرفی شد. علاوه‌بر افزایش حجم جابه‌جایی پیشرانه از 3،902 به 3،990 سی‌سی، فراری دوباره سرسیلندر را بازطراحی کرده و به انژکتور مرکزی (به‌جای انژکتور جانبی) با درگاه‌های ورودی کوتاه‌تر تجهیز کرد تا تلاطم بیشتری ایجاد کند و امکان فشار تزریق سوخت 350 بار فراهم شود.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/146248/مهم-ترین-فناوری‌ها-در-سوپراسپرت-هیبریدی-فراری-SF90
بستن   چاپ