سیاست و بازاریابی
مشکلات پلی‌استیشن 5 در اجرای بازی‌های ترد-پارتی حل می‌شود
جمعه 24 مرداد 1399 - 10:59:13
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - گیم فا / پس از حواشی چند روز اخیر پیرامون مشکلات به وجود آمده در اجرای عناوین ترد-پارتی توسط پلی‌استیشن 5 حالا یک منبع داخلی معتبر دیگر با دلایل بیشتر و موشکافی توضیح می‌دهد که چرا این اتفاق در حال رخ دادن است و عناوین ترد-پارتی برروی کنسول نسل بعدی سونی یعنی پلی‌استیشن 5 با مشکلاتی رو به رو هستند که به مرور زمان حل خواهند شد.
توسعه‌ی بازی‌های چندپلتفرمی در نسل حاضر مشکل خاصی را شامل نمی‌شد و هر دو کنسول پلی‌استیشن 4 و اکس‌باکس وان شبیه یکدیگر بودند اما به نظر می‌رسد در نسل آینده چنین شباهتی وجود ندارد. در حالی که مایکروسافت رویکردی سنتی نسبت به اکس‌باکس سری اکس پیش گرفته و مقدار زیادی قدرت پردازشی مرکزی و گرافیکی در دسترس توسعه دهنده می‌گذارد اما سونی این‌بار تمرکز خود را برروی فرکانس‌های متغیر و درایو SSD گذاشته است. در نتیجه‌ی چنین رویکردی به نظر می‌رسد توسعه‌ی بازی و نرم‌افزار برای کنسول پلی‌استیشن 5 به سادگی همیشه نباشد و به همین دلیل بسیاری از توسعه دهندگان مخفیانه گزارش‌های مبنی بر مشکلات توسعه عناوین ترد-پارتی گزارش داده‌اند.
آقای جف گراب (Jeff Grubb)، ویراستار ارشد VentureBeats، در جدیدترین پادکست کانال یوتیوب Basement Radio Arcade به این نکته اشاره کرد که سازندگان با رویکرد “فرکانس متغیر” پلی‌استیشن 5 به مشکل برخورده‌اند و ممکن است برخی بازی‌بازان با عناوین ترد-پارتی ناامید کننده‌‌ای رو به رو شوند. وی در این باره توضیح داد:
تکنولوژی که سونی برای پلی‌استیشن 5 در نظر گرفته است “اِی ام دی اسمارت‌شیفت” (AMD SmartShift) نام دارد …. و بسیاری از مردم فکر می‌کنند پلی‌استیشن 5 از نظر قدرت در سطح اکس‌باکس سری اکس قرار دارد و من واقعاََ نمی‌دانم چنین بیانیه‌ای صحیح است یا خیر چرا که یک توسعه دهنده‌ی بازی ویدیویی نیستم اما فکر می‌کنم تکنولوژی اسمارت‌شیفت کمی نگران‌کننده باشد. کاری که این تکنولوژی انجام می‌دهد این است که قدرت میان پردازنده‌ی مرکزی (CPU) و پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) را انتقال می‌دهد و سازندگان قبل از این برروی کنسول‌ها نمی‌بایست نگران چنین موضوعی باشند.
مشکلاتی که این تکنولوژی ایجاد می‌کند حداقل می‌تواند برای دوره‌ی لانچ مشکلاتی را به وجود آورد تا حدی که ممکن است داستان‌های عجیبی بشنوید و دیجیتال فاندری (Digital Foundry) نسخه‌ی پلی‌استیشن 5 بازی‌ها را افتضاح توصیف کند. مشکل مذکور به مرور زمان حل خواهد شد و سازندگان از تکنولوژی اسمارت‌شیفت سر در میاورند و از طرفی سونی به آن‌ها توضیح خواهد داد که داستان از چه قرار است. من اینگونه فکر می‌کنم که هنوز سونی به آن‌ها (استودیوهای توسعه دهنده) توضیح نداده است که اسمارت‌شیفت چگونه کار می‌کند و به چه طریق باید با مشکلات پدید آمده مقابله کنند. احتمالاََ بازی‌بازان در زمان لانچ از کیفیت عناوینی مانند NBA 2K و Call of Duty ناامید خواهند شد و آن‌ها این موضوع را فراموش نمی‌کنند. این ناامیدی می‌تواند تاثیر بدی برروی کنسول و فروش آن بگذارد.
در این میان منبع داخلی که تمام قضیه‌ را آغاز کرده بود یعنی داسک‌گالم (Dusk Golem) ساعاتی پیش توضیحات بیشتری را در این باره ارائه داد. او اعلام کرد که بازی‌های اولیه‌ی پلی‌استیشن 5 در رسیدن به 4K واقعی به مشکل بر خواهند خورد اما سعی دارند با راه حل‌های مختلف به اصطلاح “4K تقلبی” (Fake 4K) دست پیدا کنند. وی در این باره گفت:
من از خودم متنفر خواهم شد که دوباره وارد این موضوعات شده‌ام اما بسیاری از بازی‌بازان منظور من را بد برداشت کردند که در حقیقت این موضوع به اشتباه خود من بر می‌گردد. این بدیهی است که Resident Evil 8 در زمان عرضه به خوبی برروی پلی‌استیشن 5 اجرا خواهد شد و من هیچوقت چنین مبحثی را مطرح نکردم اما مخاطبین باید انتظار داشته باشند که پلی‌استیشن 5 کنسول گران‌قیمت‌تر باشد و این موضوع اکس‌باکس سری اکس را در موقعیت بسیار خوب کنسول ارزان‌تر و قوی‌تر قرار می‌دهد. من RE8 را فقط به عنوان یک مثال مطرح کردم اما شنیده‌ام سایر سازندگان بازی‌های نسل بعدی نیز در رسیدن به رزولوشن 4k برروی پلی‌استیشن 5 با مشکلات و سختی‌هایی رو به رو هستند.
در ادامه آقای گراب بحث “4K تقلبی” را باز کرد و توضیحات بیشتری را ارائه داد: ( منظور از 4K تقبلی استفاده از تکنیک‌هایی مثل چکربوردینگ (Checkerboarding) و تمپورال اینجکشن (temporal injection) برای رسیدن به رزولوشن 4K است)
همچنین باید به شما بگویم که از اصطلاح “4K تقلبی” (Fake 4k) متنفر هستم. ما باید امید داشته باشیم که 4K تقلبی دریافت کنیم چرا که من به شما قول می‌دهد که تفاوت آن با 4K واقعی را به هیچ عنوان نمی‌فهمید.
همچنین اسمارت‌شیفت شباهتی با پردازنده‌ی سل (Cell) پلی‌استیشن 3 ندارد. لطفاََ بس کنید.
به غیر از مشکلات به وجود آمده برای سازندگان ترد-پارتی، به نظر می‌رسد هر دو منبع داخلی مذکور به قیمت بیشتر پلی‌استیشن 5 نسبت به اکس‌باکس سری اکس اشاره دارند. بر اساس بیانیه‌ی آقای گراب پلی‌استیشن 5 به احتمال زیاد قیمتی 500 دلاری خواهد داشت.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/146327/مشکلات-پلی‌استیشن-5-در-اجرای-بازی‌های-ترد-پارتی-حل-می‌شود
بستن   چاپ