سیاست و بازاریابی
آموزش عکاسی حرفه‌‌ای از طبیعت و مناظر
جمعه 24 مرداد 1399 - 16:59:38
سیاست و بازاریابی - چگونه می‌توانیم تصاویری تأثیرگذار از مناظر و طبیعت خلق کنیم؟

در سال‌های اخیر، سبک عکاسی منظره تغییرات زیادی داشته است و باتوجه‌به سبک‌ها و مدل‌های بسیار آن، می‌توان گفت که این سبک از خیلی جنبه‌ها توسعه پیدا کرده است. تمامی تصاویر تأثیرگذار، یک هدف مشترک دارند و همه‌ی آن‌ها داستان نقل می‌کنند. عکس‌های مناظر باتوجه‌به عناصر جذابی که دارند، در فضای مجازی مورد توجه زیادی قرار می‌گیرند. معمولا در این عکس‌ها، چشم‌اندازهای شگرف با آسمان قرمز تیره و عناصر صحنه‌ی رویایی به چشم می‌خورد. بیشتر عکس‌های موفق در سبک عکاسی منظره، تأثیرگذار هستند، به‌طوری‌که در بسیاری از آن‌ها، بیننده برای چند ثانیه محو زیبایی تصویر می‌شود. از طرف دیگر، آثاری ظریف و نامحسوس وجود دارند که معمولا کمتر همه‌گیر می‌شوند؛ اما بیننده را ترغیب می‌کنند که چندبار آن‌ها را ببیند. این مدل از همان‌هایی هستند که با هر بار دیدنشان، روایت‌های بیشتر از آن‌ها را درک می‌کنید. البته عکس‌های زیادی در سبک‌های عکاسی منظره و نامحسوس وجود دارند، اما معمولا تاثیرگذارترین، به‌یادماندنی‌ترین و قوی‌ترین اثرها در تصاویر نامحسوس دیده می‌شود. درواقع در این عکس‌ها، موقعیت نور تأثیر کمتری دارد و بیشتر به دیدگاه و مهارت‌های کاربندی عکاس بستگی دارند. کادربندی یکی از عوامل بسیار مهم در خلق عکس‌های تأثیرگذار و به‌یادماندنی است. درصورتی‌که صحنه و عناصر آن جذاب باشد‌ ولی کادربندی مناسب نباشد، نمی‌توانیم تصاویر به‌یادماندنی از آن‌ها بگیریم. به راستی چگونه می‌توان عکس‌های تأثیرگذار خلق کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که خلق اثر ماندگار به عوامل زیادی بستگی دارد و درنهایت به دیدگاه و سبک عکاس برمی‌گردد. ما در این مطلب به چند نکته اشاره می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند از مناظر عکس‌های جذاب بگیرید. 1- عمق میدان را در عکس‌هایتان نشان دهید
یکی از چالش‌های بزرگ عکاسان این است که در کادر دوبعدی بخواهند تصاویر سه‌بعدی به بیننده منتقل کنند. اما در صورت موفقیت بهترین روش برای جذب مخاطب است و عکس‌ها را از دیگر اثرها متمایز می‌کند.

سیاست و بازاریابی

همه افراد از دیدن چشم‌اندازها لذت می‌برند. در عکاسی از طبیعت، تمایل داریم تمامی زیبایی‌های چشم‌اندازها را برای بیننده به تصویر بکشیم؛ اما واضح است که قرار دادن تمامی عناصر در کادر عکس نتیجه مطلوب به ما نمی‌دهد. به عبارتی اگر عناصر زیادی را در کادر قرار دهیم، تصویر نهایی شلوغ می‌شود و عناصر زیبا و برجسته به چشم نمی‌آیند. پس بهتر است چند عنصر را برای ترکیب‌بندی عکس درنظر بگیریم و روی آن‌ها تمرکز کنیم.

سیاست و بازاریابی

رنگ‌ در عکاسی اهمیت زیادی دارد؛ فرقی هم ندارد عکس سیاه‌وسفید باشد یا رنگی. در اصل استفاده مناسب از رنگ‌ها می‌تواند یکی از راه‌های بسیار مؤثر در ایجاد تصاویر تأثیرگذار باشد. تئوری رنگ‌ها در عکاسی اهمیت زیادی دارد و بهتر است یاد بگیریم که ترکیب چه رنگ‌هایی مناسب است و چگونه رنگ‌ها و شدت آن‌ها را تنظیم کنیم. برای مثال، یکی از تکنیک‌های کادر‌بندی مؤثر این است که شدت رنگ عکس‌ها را برای عنصر اصلی بیشتر کنیم (به عبارتی شدت رنگ عناصر جلوی تصویر را کمتر کنیم و به سمت مرکز شدت آن را افزایش دهیم). مقاله‌های مرتبط:
راهنمای عکاسی حرفه‌ای از طبیعت و مناظر طبیعی
تنظیمات رنگ را می‌توان در مرحله عکاسی، ویرایش آن یا هردو انجام داد. بهترین راه این است که ترکیب رنگ‌ها را در حین عکاسی درنظر بگیرید و بعد از آن، در ویرایشگر عکس تنظیمات آن‌ها را کامل کنید. 4- نور اهمیت دارد
استفاده از نور در خلق تصاویر تأثیرگذار اهمیت دارد. اغلب گفته می‌شود که عکاسان مناظر باید در ساعت طلایی (منظور از ساعت طلایی در عکاسی، یک ساعت قبل و بعد از غروب و طلوع خورشید است) عکاسی کنند؛ یعنی زمانی‌که نور نرم است و در بهترین حالت خود قرار دارد. سایه‌های حاصل از نور نرم، کمتر قابل مشاهده هستند. البته به غیر این ساعت طلایی، می‌توان در ساعت‌های مختلف روز نور نرم را پیدا کرد؛ بستگی دارد که از چه چیزی عکاسی می‌کنید و چگونه نور دریافت می‌کنید. مثلا عکسی که در زیر مشاهده می‌کنید، به وقت ظهر یک روز نسبتا ابری گرفته شده است.

سیاست و بازاریابی

آخرین و مهم‌ترین عامل در عکاسی مؤثر از منظره این است که برای خودتان و از آنچه که برایتان الهام‌بخش است، عکاسی کنید. برقراری ارتباط با محیط اغلب نادیده گرفته می‌شود. ازآنجاکه تصاویر خاص مخاطبان آنلاین بیشتر جذب می‌کنند، بسیاری از افراد سعی دارند که از آن‌ها کپی‌برداری و تقلید کنند و در عکاسی ارتباط با محیط را درنظر نمی‌گیرند. ممکن است دریافت لایک‌های بیشتر حس خوبی بدهد، اما این را بدانید عکس‌هایی که با هدف لایک بیشتر گرفته می‌شوند، اثر کمتری روی بیننده می‌گذارند نسبت به آن‌هایی که عکاس با محیط ارتباط برقرار کرده است.

سیاست و بازاریابی


http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/146383/آموزش-عکاسی-حرفه‌‌ای-از-طبیعت-و-مناظر
بستن   چاپ