سیاست و بازاریابی - یک کنسرسیوم سوئدی از یک کشتی حمل ماشین با ظرفیت 6000 تا 7000 خودرو رونمایی کرده که نسبت به کشتیهای کنونی تا 90 درصد آلودگی کمتری تولید میکند.
این کشتی حمل ماشین با دو نام «Oceanbird» و «wind-Powered Car Carrier» یا wPCC شناخته میشود و به عنوان بخشی از یک پروژه مشترک سوئدی با هدایت شرکت طراحی «Wallenius Marine» و کمپانیهای «SSPA» و «KTH Royal Institute of Technology» در استکهلم طراحی شده است.
این کشتی تبدیل به بزرگترین کشتی بادبادنی جهان خواهد شد و طبق ادعای طراح آن، دوره جدید در قایقرانی ایجاد خواهد کرد. آزمایش دریایی موفق نمونه کوچکتر این کشتی اوایل سال جاری میلادی انجام شد و مدل نهایی آن اواخر سال 2024 به اقیانوس انداخته میشود.
این کشتی حمل ماشین به 5 بادبان با طراحی خاص مجهز شده که بال هواپیمای مسافربری را در ذهن تداعی میکند. در ویدیوی منتشر شده، Wallenius Marine به طراحی منحصر به فرد Oceanbird اشاره کرده است.
کشتیهای باری هم اکنون در مدت 7 روز از اقیانوس اطلس عبور میکنند، اما Oceanbird به 12 روز زمان نیاز دارد، با این حال سوخت فسیلی بسیار کمتری مصرف میکند. در حال حاضر ناوگان متشکل از 450 کشتی حمل ماشین بزرگ در جهان روزانه نزدیک به 44 تن سوخت فسیلی مصرف میکند.
در گزارش منتشر شده به چالشهای فنی این پروژه اشاره شده است. بدنه و تجهیزات نصب شده روی این کشتی با همکاری یکدیگر بهترین استفاده را از انرژی بادی خواهند داشت. این کشتی ترکیبی از فناوری مکانیک پرواز و کشتی سازی است و طراحان عملکرد و ایمنی آن را با استفاده از ترکیب شبیهسازی کامپیوتری و آزمایشهای فیزیکی ارزیابی کردهاند.
Oceanbird نزدیک به 200 متر طول و 40 متر پهنا خواهد داشت و برای جابجایی 35 تن بار طراحی شده است. بادبانهای این کشتی تغییر اندازه میدهند و ارتفاع کامل آنها به 100 متر میرسد که نزدیک به دو برابر بلندترین کشتی کنونی است. اداره حمل و نقل سوئد با بودجه 4.25 میلیون دلاری از این پروژه حمایت مالی میکند.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/152321/رونمایی-از-کشتی-حمل-ماشین-که-با-انرژی-بادی-کار-میکند-[تماشا-کنید]