سیاست و بازاریابی
مایکروسافت مذاکراتی با بانجی در مورد خریداری این استودیو داشته است
سه شنبه 25 شهریور 1399 - 12:22:26 AM
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - زومجی / گزارش‌ها خبر از تمایل مایکروسافت به خریداری استودیو بانجی، خالق مجموعه Halo می‌دهند.
سال‌ها بعد از جدایی استودیو بانجی (Bungie) از مایکروسافت، به نظر می‌رسد این شرکت بار دیگر تمایل به جذب بانجی و همکاری با آن دارد؛ موضوعی که البته تا این لحظه به جایی نرسیده است.
جف گراب، سردبیر سایت ونچربیت به‌تازگی در جریان پادکست گیمزبیت به صحبت در این زمینه پرداخته و از این گفته که طبق شنیده‌های او از منابع معتبر، شرکت‌های مایکروسافت و بانجی مدتی قبل مذاکراتی داشته‌اند و بر سر خریداری بانجی توسط مایکروسافت به بحث و گفت‌وگو پرداخته‌اند، ولی این مذاکرات به دلایل مالی به نتیجه‌ای نرسیده است. منابع نزدیک به سایت یوروگیمر نیز این موضوع را تأیید کرده‌اند.
استودیو بانجی که کار خود را از سال 1991 آغاز کرده بود، توانست با تولید بازی هیلو (Halo: Combat Evolved) به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های این صنعت تبدیل شود؛ بازی‌ای که در جریان کنفرانس مک‌ورلد سال 1999 نمایشی عظیم داشت و سپس مایکروسافت در سال 2000 به‌سراغ همکاری با استودیوی سازنده‌ی آن رفت و به این ترتیب با خریداری بانجی، بازی هیلو را به انحصار اولین کنسول خود یعنی ایکس ‌باکس درآورد. بعدها این همکاری موفقیت‌آمیز با تولید نسخه‌های متعددی از هیلو دنبال شد، هرچند نوع همکاری دو شرکت به تدریج دستخوش تغییراتی شده بود و درنهایت بانجی از مایکروسافت جدا شد، درحالی‌که آخرین محصول آن‌ها برای این شرکت یعنی Halo: Reach هم مثل سایر نسخه‌های این مجموعه اثری خوش‌ساخت و پرطرفدار بود.
در سال 2010 خبر همکاری بزرگ بانجی با اکتیویژن بلیزارد منتشر شد که محصول آن مجموعه بازی دستینی (Destiny) بود؛ یکی دیگر از آثار محبوب بانجی که تا امروز دو نسخه از آن منتشر شده و بسته‌های الحاقی مختلفی هم برای آن عرضه شده است. البته همچنان کار بانجی با این مجموعه تمام نشده و هرچند آن‌ها در حال حاضر برنامه‌ای برای تولید دستینی 3 ندارند، ولی می‌خواهند کار روی بسته‌های الحاقی دستینی 2 را تا سال 2022 ادامه دهند.
با وجود جدایی بانجی از اکتیویژن، این استودیو توانسته با موفقیت مسیر خود را طی کند و محبوبیت دستینی هم در حدی است که شرکتی مثل NetEase حاضر می‌شود 100 میلیون دلار برای تولید پروژه‌های بعدی استودیو سرمایه‌گذاری کند. همین موارد هم باعث شده این روزها مذاکره با بانجی کار خیلی ساده‌ای نباشد و حتی شرکتی مثل مایکروسافت با بودجه‌ی عظیم خود و سابقه‌ی همکاری قبلی با این استودیو هم نتواند در مذاکرات اولیه با آن‌ها به موفقیت برسد.
البته بعید به نظر می‌رسد مایکروسافت به این سادگی‌ها دست از ادامه دادن مذاکرات بردارد و شاید به‌زودی اخبار بیشتری در این زمینه بشنویم؛ مخصوصاً با درنظرگرفتن این نکته که دستینی 2 به‌عنوان بازی‌ای که در نسل حاضر بیشتر با پلی‌استیشن 4 همراه بود، این روزها ارتباط خوبی با سرویس ایکس‌باکس گیم پس برقرار کرده و جدیدترین بسته‌ی الحاقی آن یعنی Beyond Light هم قرار است در همان روز اول عرضه برای این سرویس منتشر شود.
در هر حال باید دید آیا مذاکرات دو شرکت ادامه پیدا می‌کند و اگر درنهایت بانجی یک‌بار دیگر به عضوی از خانواده‌ی مایکروسافت تبدیل شود و به‌سراغ تولید نسخه‌های جدید هیلو برود، تکلیف استودیو 343Industries چه خواهد شد و آن‌ها کار روی IPهای جدیدی را شروع می‌کنند یا برنامه‌ی دیگری خواهند داشت.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/152507/مایکروسافت-مذاکراتی-با-بانجی-در-مورد-خریداری-این-استودیو-داشته-است
بستن   چاپ