سیاست و بازاریابی
چگونه تعلیق بادی جای فنرهای فولادی رایج را می‌گیرد
چهارشنبه 2 مهر 1399 - 00:08:57
سیاست و بازاریابی - تا پیش از این تاریخ، تعلیق بادی تنها در خودروهای لوکس و گران قیمت بازار مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه خودروسازان در حال استفاده گسترده از این نوع تعلیق در محصولات معمولی‌تر و رایج‌تر خود هستند. با ما همراه باشید تا به چرایی این اتفاق بپردازیم:

سیاست و بازاریابی


به طور معمول تعلیق‌های بادی را به سواری نرم و راحت می‌شناسند. کاهش ارتفاع یک خودرو شاسی بلند به منظور افزایش راحتی در هنگام سوار شدن به خودرو و یا پیاده شدن از آن، کاهش ارتفاع به منظور کاهش درگ خودرو در سرعت‌های بالاتر، افزایش ارتفاع برای استفاده در حالت‌های معمول و یا افزایش ارتفاع بیشتر برای استفاده خارج شهری از مهم‌ترین مزیت‌های سیستم‌های تعلیق بادی به شمار می‌رود. همچنین این دست از تعلیق‌ها توانایی تغییر مقاومت فنر را در حالت‌های مختلف رانندگی دارند.
تعلیق بادی قابلیت کار کردن با هر نوع سیستم میرا کننده (فنر) همچون فنر مغناطیسی قابل تطبیق و یا میرا کننده مجهز به آنتی رول بار را دارد.

سیاست و بازاریابی


تلعیق‌های بادی در حال از رده خارج کردن فنر لول‌های رایج هستند و در حال یکپارچه شدن با باقی بخش‌های سیستم تعلیق همچون بازو ها و... می‌باشند. تعلیق بادی امکان استفاده مستقل را به خصوص در سیستم تعلیق عقب خودرو فراهم می‌کند.
این نوع تعلیق از یک کیسه هوا سخت اما انعطاف پذیر بهره می‌برد که ابعاد و اشکال مختلفی دارد اما همگی یک وظیفه را بر عهده دارند. کل اجزا این سیستم به دنبال آن هستند که با فشرده سازی هوا امکان بازی فنر را فراهم کنند و از مزیت مقاومت بیشتر هوا در برابر فشرده شدن بهره برند.

سیاست و بازاریابی


اولین بار این دست از انواع سیستم تعلیق در اتوبوس‌ها و کامیون‌ها مورد استفاده قرار گرفت که مجهز به یک ریزپردازنده به عنوان سیستم کنترل بود. در آن زمان برای افزایش و کاهش ارتفاع از یک کمپرسور هوا استفاده می‌شد و یک مخزن جداگانه نیز امکان تامین فشار آنی را فراهم می‌کرد.
اما این پایان کار تعلیق بادی نبود و به مرور زمان فنرهای مورد استفاده در آن‌ها نیز به تکامل رسیدند. در حال حاضر این دست از فنرها به صورت هوشمند و بسته به رانندگی فرد توانایی یادگیری سبک رانندگی و اعمال آن در تنظیمات سیستم تعلیق را دارند.

سیاست و بازاریابی


به طور مثال سیستم تعلیق بسیار پیچیده شرکت پورشه دارای 3 حالت مختلف راحت، اسپرت و خارج جاده‌ای است که در آن می‌توان دو حالت از این 3 حالت را از تنظیمات حذف کرد. در حالت راحت با افزایش هوای داخل فنر حداکثر نرمی ممکن بدست می‌آید. در حالت اسپرت و اسپرت پلاس نیز کمترین میزان هوا برای ایجاد سخت ترین فنر ممکن در دسترس سیستم قرار می‌گیرد.
با وجود این که شرکت‌های خودروسازی از نام های عجیب و غریب برای تعلیق بادی خود استفاده می‌کنند اما بخش اصلی توسط دو شرکت BWI و Continental تولید می‌شود شرکت‌های خودروسازی در بخش نرم افزاری قضیه برای رسیدن به تنظیمات مورد نیاز خود ورود پیدا می‌کنند.

سیاست و بازاریابی


در حال حاضر از متریال های بسیار گران قیمت و پیچیده‌ای برای تولید این فنرها استفاده می‌شود. از جمله این متریال‌ها می‌توان به الیاف کولار ضربدری یا الیاف نایلون ضربدری اشاره کرد که در بخش پلاستیکی فنر مورد استفاده واقع می‌شود.
یک شرکت ساکن در فلسطین اشغالی نیز از یک پلت فرم خودروی خودران پرده برداری کرده است که دارای سیستم تلعیق و فرمان جداگانه در هر چهارگوشه خودرو است تا امکان تعویض و یا تعمیر هر بخش به صورت جداگانه وجود داشته باشد. همچنین بخش مرکزی شاسی نیز به طور کامل فضای مناسب برای اتاق را در بر دارد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/153749/چگونه-تعلیق-بادی-جای-فنرهای-فولادی-رایج-را-می‌گیرد
بستن   چاپ