سیاست و بازاریابی - تولیدخودروی «لیفان ایکس70» به عنوان جدیدترین خودروی کراساوور بازار ایران در خودروسازان بم آغاز شد.
برترینها: تولیدخودروی" لیفان ایکس 70 " به عنوان جدیدترین خودروی کراس اوور بازار ایران در خودروسازان بم آغاز شد. این خودرو به پیشرانهای 2 لیتری تنفس طبیعی مجهز است که قدرت موتور توسط جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخهای جلو منتقل میشود.
"لیفان ایکس 70 " کراس اوور متوسط کمپانی چینی لیفان است که تولید آن از سال 2018 در چین آغاز شد و با توجه به اینکه کمپانی لیفان این خودرو را برای بازارهای صادراتی خود در نظر گرفته بود لذا عرضه آن نخستین بار در کشور روسیه آغاز شد.
بر اساس این گزارش هم اکنون پس از روسیه تولید این خودرو در ایران و در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در کارخانه بم خودرو آغاز شده و بنا به شنیدهها نیز بنا است تا اولین محصول تولیدی این شرکت در دی ماه 99 وارد خیابانهای ایران شود.
طبق اطلاعات منتشرشده از سوی خودروسازان بم، پیشرانه این خودرو توان تولید 140 اسب بخار قدرت و 178 نیوتن متر گشتاور را دارد. این خودرو با 1415 کیلوگرم وزن نهایت سرعت 175 کیلومتر بر ساعت را دارد.
طراحی بدنه و نمای بیرونی
با نگاهی به لیفان X70، شباهت فنی و ظاهری با امویام X33 دیده میشود. از نظر ابعاد، این خودرو با طول 4،390 میلیمتر، عرض 1،820 میلیمتر و ارتفاع سقف 1،715 میلیمتر، تفاوت چندانی با رقیب ساخت چری ندارد. لیفان X70 در نمای روبهرو، بسیار زیباتر از X60 بهنظر میرسد و البته فراتر از یک کراساور اقتصادی ساخت چین نیست.
چراغ اسپرت با کشیدگی به سمت گلگیر، جلوپنجره ساده همراه خطوط براق کروم، مهشکنهای دایرهای در طرفین سپر و چند خط حجمدهنده روی درپوش موتور و زیر چراغها، ترکیبی عامهپسند برای لیفان X70 فراهم میکنند. ادوات سیاهرنگ پلاستیکی در سپر، رکاب و گلگیرهای این خودرو، کمتر از امویام X33 است و از این نظر، کمی لوکستر جلوه میکند.
در اندک تصاویر موجود از X70 وارداتی، رینگهای اسپرت پنجپر با اتصالات دوگانه وجود دارند که بسیار زیبا و چشمگیر بهنظر میرسند. بین دستگیرههای ورودی به کابین، برجستگی خط بدنه دیده میشود که موازی با حجمدهی مشابه در نزدیکی چراغ عقب است. در نمای پشت، صرفهجویی شرکت سازنده برای نصب قطعات پلاستیکی فراموش شده و سپر عقب برخلاف سپر جلو، تمام پلاستیک است. مشابه X33، حفرههای چهارگوش طرفین سپر لیفان X70 هم، کاربرد خاصی از نظر فنی ندارند؛ چراکه یک لوله اگزوز رها شده در سمت چپ و زیر اتاق، تنها خروجی پیشرانه خواهد بود.
لیفان X70 برخلاف امویام X33، دارای چرخ یدکی نصب شده زیر بدنه است که البته هنگام نیاز به استفاده با مشکلاتی همراه خواهد بود؛ اما زیبایی نمای پشت را بهبود میدهد و امکان بازگشایی درپوش صندوق به سمت بالا را فراهم میکند. شاید مهمترین نکته منفی در طراحی این کراساور چینی با وجود چراغهای اسپرت و عامهپسند، حالت صاف و بیروح در کاپوت عقب باشد که عملا ناهماهنگ با دیگر اجزا و بیهدف بهنظر میرسد.
طراحی داخلی و کابین
حالت ساده و کمهیجان لیفان X70 در فضای کابین، تشدید میشود. حالت دو رنگ با خاکستری و نقرهای، همراه نمایشگر لمسی 9 اینچ و کلیدهای کمتعداد در وسط، شباهتهایی به خودروهای مدرن و سبک طراحی مینیمال دارد؛ اما در مجموع راضیکننده نیست و یک محصول ارزانقیمت را تداعی میکند. براساس تصاویر موجود، پوشش چرم مصنوعی دور فرمان وجود دارد و برای استراحتگاه بازو داخل درهای ورودی و محل کلیدهای بالابر شیشه نیز، پوشش نرم و چرمی استفاده شده است. بسیاری از رقبا مثل امویام X33، دارای دستگیرههای بزرگتر و طراحی بهتر برای این قسمت هستند.
از نکات مثبت در فضای داخلی X70 میتوان به نمایشگر تمام رنگی در پنل پشت فرمان، استارت دکمهای و صندلیهای اسپرت اشاره کرد. نوع کلیدهای روی فرمان برای استفاده از کروز کنترل و ارتباط تلفنی هم، فراتر از مصحولات همرده مثل X33، شباهت زیادی به خودروهای مدرن بازار جهانی دارد.
پیشرانه و تجهیزات فنی
تنها قوای محرک قابل سفارش برای لیفان X70 دارای پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی، همراه جعبهدنده CVT است. این موتور، 140 اسببخار قدرت و 180 نیوتنمتر گشتاور دارد که از این نظر، کاملا مشابه X33 مدیران خودرو خواهد بود. باتوجهبه وزن خالص 1460 کیلوگرم، میتوان انتظار داشت حدود 15 ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد و با میانگین مصرف سوخت 10 تا 11 لیتر در 100 کیلومتر، نهایت سرعت 175 کیلومتر بر ساعت داشته باشد. این محصول مشابه دیگر کراساورهای چینی بازار ایران، صرفا دیفرانسیل جلو خواهد بود.
امکانات رفاهی و ایمنی
لیفان X70 در مقایسه با دیگر خودروهای چینی هم رده، تاحدودی کاملتر و پیشرفتهتر است. سیستم مدیریت پایداری ESP در بسیاری از مدلهای وارداتی از جمله نسخههای قدیمی X33 وجود نداشت، اما برای X70 قابل استفاده است. همچنین استارت دکمهای، ورود بدون کلید (Keyless)، صندلی برقی راننده و گرمکن داخلی برای صندلیهای جلو، امکانات جالب توجه در کراساور لیفان هستند. مهمترین آپشنهای X70 عبارتند از:
فرمان هیدرولیک سامانه ESP/ABS/EBD/BOS استاندارد آلایندگی یورو 5 دو کیسه هوا کروزکنترل تهویه خودکار سانروف تریم داخلی چرم مصنوعی صندلی برقی راننده 6 جهته گرم کن صندلیهای جلو استارت دکمهای کامپیوتر سفر روشنایی روز LED نمایشگر 9 اینچی اندروید حسگر باد لاستیک آینه الکتروکرومیک دوربین عقب حسگر پارک جلو و عقب قیمت لیفان X70
در بازار روسیه، ارزانترین تیپ X70 حتی از گرانترین تیپ لیفان X7 هم گرانتر است؛ پس از همین حالا بگوییم که مبادا قیمتش شما را تعجبزده کند!
قیمت پایهای لیفان X70 در روسیه از حدود 800 هزار روبل (معادل تقریبی 11 هزار دلار) در مدل دندهای آغاز میشود. گرانترین تیپ لیفان X70 نیز مختص نسخه اتوماتش است و حدود یک میلیون 60 هزار روبل (معادل تقریبی 14 هزار دلار) میارزد؛ بنابراین میتوان حدس زد که در صورت مونتاژ لیفان X70 توسط خودروسازان بم، این محصول جدید کرمانیها باید با ام وی ام X55 مدیران خودرو، بیسو T3 و همچنین اس دبیلو ام G01 سیف خودرو رقابت کند.
همچنین خودروسازان بم برای نخستین بار در مهرماه 99، قیمت لیفان X70 را معادل 580 میلیون تومان اعلام کردند و قول دادند که نخستین سری آنرا در اوایل زمستان 99 بدست خریدارانش برسانند.
خط تولید لیفان ایکس70 در کارخانه بم خودرو
منبع: عصر ایران و باما
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/165985/تولید-لیفان-ایکس70-در-ایران-آغاز-شد