سیاست و بازاریابی
یک مزیت بزرگ Xbox Series X نسبت به PS5 برای بازی 120 فریم برثانیه
جمعه 30 آبان 1399 - 21:03:01
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - ترنجی / یکی از نکات مهم فروش کنسول‌های نسل بعدی مانند PS5 یا Xbox Series X پشتیبانی از بازی‌هایی است که نرخ 120 فریم برثانیه دارند. در تلویزیون‌ها و مانیتورهای دارای حالت 120 هرتز اجرا می شوند. در حالی که قبلا شاهد تعدادی بازی جدید Xbox و PS5 با سرعت 120 فریم در ثانیه بودیم، برخی از بازی های موجود فقط با حالت 120 فریم در ثانیه فقط برای Xbox Series X به روز می شوند و نه برای PS5. در حقیقت در حال حاضر که اینطور است و این یک مزیت بزرگ Xbox Series X نسبت به PS5 برای بازی 120 فریم برثانیه است.
برای مثال Call of Duty: Warzone و Rocket League فقط شامل پشتیبانی از 120 فریم در ثانیه در Xbox Series X هستند. اکتیویژن درمورد اینکه چرا فقط Warzone در Xbox Series X از این پشتیبانی برخوردار است توضیحی نداده است، اما توسعه دهنده Rocket League یعنی Psyonix به یوروگیمر اعلام کرده است که فعال کردن آن در سمت PS5 پیچیده تر است.
Psyonix در بیانیه ای به یوروگیمر توضیح می دهد:
“فعال کردن 120 هرتز در Xbox Series X | S یک پچ جزئی است، اما با توجه به چگونگی اجرای سازگاری معکوس روی کنسول، به PS5 نیاز به یک پورت بومی کامل است و متأسفانه به دلیل تمرکز ما در جای دیگر امکان پذیر نیست.”
پلی استیشن 5 قادر است بازی های PS4 موجود را در حالت 120 فریم در ثانیه اجرا کند، اما مشخصاً کارهای بیشتری برای توسعه دهندگان در نظر گرفته شده است. در کوتاه مدت، این می تواند بدین معنی باشد که شاهد موارد بیشتری از بازی هایی هستیم که با PS5 بدون 120 فریم در ثانیه اجرا می شوند، اما در Xbox Series X با نرخ فریم بالاتر ارایه می شوند.
برای توسعه دهندگان آسان تر است که این مورد را در سمت Xbox Series X پیاده سازی کنند زیرا مایکروسافت پشتیبانی 120 هرتز را در Xbox One سال گذشته تعبیه کرده است.
Xbox One X و Xbox One S نیز به همراه گزینه ای برای خروجی 1440p ، برای پشتیبانی از رفرش ریت متغیر در سال 2018 به روز شده اند. سونی تازه شروع به پشتیبانی از 120 هرتز با PS5 کرده است، اما کنسول هنوز از حالت 1440p پشتیبانی نمی کند.
پشتیبانی از 120fps در طولانی مدت مسئله ای نخواهد بود، زیرا توسعه دهندگان بیشتری بازی های بومی PS5 را می سازند. اما در حالی که توسعه دهندگان همچنان به تولید بازی های نسل مختلف برای Xbox One و PS4 ادامه می دهند، احتمالاً ترکیبی از موارد پشتیبانی شده وجود دارد.
نشانه هایی وجود دارد که می تواند بهبود یابد. Bungie قصد دارد Destiny 2 را در 8 دسامبر با پشتیبانی از 120 فریم در ثانیه در Xbox Series X و PS5 به روز کند.
نظر شما درباره این مزیت ایکس باکس چیست؟

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/166999/یک-مزیت-بزرگ-Xbox-Series-X-نسبت-به-PS5-برای-بازی-120-فریم-برثانیه
بستن   چاپ