سیاست و بازاریابی
اپل جریمه 113 میلیون دلاری را پذیرفت
جمعه 30 آبان 1399 - 21:04:50
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - انتخاب / شرکت اپل مدتی پیش با یک اتهام مبنی بر کاهش عمدی سرعت آیفون‌ها و ایجاد اختلال در باتری رو به رو شد. ابتدا این شرکت سعی کرد اتهام مذکور را رد کند، اما در نهایت اکنون پذیرفته است که جریمه‌ای 113 میلیون دلاری به خاطر این نقص پرداخت کند.
مشکل سرعت آیفون منجر به یک پرونده قضایی شد. این پرونده در اوایل سال جاری حل و فصل شد و اپل توافق کرد که به کاربران متضرر 25 دلار بپردازد، کل هزینه تسویه حساب می‌تواند تا 500 میلیون دلار باشد (بسته به تعداد ادعا‌های ارائه شده، حداقل پرداخت 310 میلیون دلار است). اما این پایان مشکلات قانونی "باتری گیت" اپل نبود.
در جدیدترین توافق، این شرکت با پرداخت 113 میلیون دلار برای حل و فصل دعاوی مربوط به کلاهبرداری از مصرف کنندگان در بیش از 30 ایالت موافقت کرد. مارک برنوویچ دادستان کل آریزونا نوشت: «بسیاری از مصرف کنندگان تصمیم گرفتند که تنها راه برای دستیابی به عملکرد بهتر، خرید آیفون مدل جدیدتر از اپل است. این موضوع فروش آیفون را به طور بالقوه توسط میلیون‌ها دستگاه در سال افزایش داد.»
این مبلغ در میان ایالت‌های شرکت کننده توزیع خواهد شد و 24.6 میلیون دلار به کالیفرنیا، 7.6 میلیون دلار به تگزاس و 5 میلیون دلار به آریزونا پرداخت می‌شود. سهم آریزونا برای پرداخت هزینه‌های وکالت و تأمین اعتبار تحقیقات آینده در مورد حمایت از مصرف کننده استفاده خواهد شد. اپل همچنین باید وب سایتی ایجاد کند که به وضوح روشن کند که آیا به روزرسانی iOS روی باتری و عملکرد گوشی تأثیر می‌گذارد یا خیر.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/167001/اپل-جریمه-113-میلیون-دلاری-را-پذیرفت
بستن   چاپ