سیاست و بازاریابی
اینستاگرام Threads را بازطراحی کرد
شنبه 1 آذر 1399 - 22:30:31
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - زومیت / اینستاگرام در پاسخ به بازخوردهای کاربران، سیستم ناوبری پیام‌رسان Threads را تغییر داده و تب مجزای Status را به آن اضافه کرده است. 
اینستاگرام همچنان به توسعه‌ی هرچه ‌بیشتر اپلیکیشن پیام‌رسان خود که با نام تردز (Instagram Threads) شناخته می‌شود ادامه می‌دهد. ماه گذشته‌ی میلادی، اینستاگرام اصلاحاتی در تردز اعمال کرد تا امکان پیام دادن به همه‌ی کاربران فراهم شود و این قابلیت صرفا محدود به دوستان نزدیک (Close Friends) نباشد. در نظر داشته باشید که دیگر اپلیکیشن پیام‌رسان اینستاگرام یعنی دایرکت (Instagram Direct) نیز رویکردی مشابه تردز داشت.
در راستای اصلاحات تردز، اینستاگرام روز گذشته نسخه‌ی بازطراحی‌شده‌ی این اپلیکیشن را منتشر کرد. جدیدترین نسخه‌ی تردز سیستم ناوبری به‌روز‌شده دارد و از تب استاتوس (Status) بهره می‌برد. کاربران تردز از این پس می‌توانند تصاویر و ویدئوهای مد نظر خود را مستقیما در بخش استوری اینستاگرام آپلود کنند.
کاربران تردز مدت‌ها است که به برخی از کمبودهای این اپلیکیشن انتقاد می‌کنند و به ‌نظر می‌رسد جدیدترین اصلاحات تردز در راستای برطرف ساختن مشکلاتی اعمال شده است که کاربران به آن‌ها اشاره کرده بودند. پیش‌تر تردز راهی برای به‌روزرسانی استاتوس یا حتی به‌روزرسانی خودکار آن بر اساس مکان کاربر ارائه می‌داد؛ اما جابه‌جایی بین بخش‌‌های مختلف اپلیکیشن سخت بود. همین موضوع باعث شد اینستاگرام تصمیم بگیرد سیستم ناوبری تردز را بهبود ببخشد. به‌ همین دلیل است که اینستاگرام در بیانیه‌ی مطبوعاتی جدید خود می‌گوید نسخه‌ی بازطراحی‌شده‌ی تردز به کاربران امکان می‌دهد ساده‌تر از قبل به تماشای استاتوس و استوری دوستان بنشینند و با آن‌ها تعامل برقرار کنند.
اینستاگرام همچنین می‌گوید کاربران می‌توانند به‌سرعت به بخش دوربین یا پیام‌های دریافتی بازگردند و این امکان به ‌لطف نوار نوابری بخش پایینی صفحه فراهم می‌شود. تغییرات بخش ناوبری که با اضافه شدن تب Status همراه بوده هم‌اکنون به‌صورت جهانی در اپلیکیشن اعمال شده است. 

سیاست و بازاریابی


جدیدترین تغییر اعمال‌شده در بخش پیام‌های دریافتی تردز که باعث اضافه شدن تب Everyone Else به این بخش شد، ‌اکنون به‌صورت جهانی در دسترس قرار دارد. اینستاگرام می‌گوید تردز از این پس می‌تواند مستقیما تصاویر و ویدئوهای کاربر را به بخش استوری بفرستد. این قابلیت از ماه گذشته‌ی میلادی به‌همراه آغازبه‌کار تب‌های جداگانه‌ی بخش پیام‌های دریافتی، به‌صورت مرحله‌ای در دسترس قرار گرفت. در ابتدا ماهیت اصلی تردز به ‌گونه‌ای بود که امکان برقراری ارتباط با دوستان نزدیک را فراهم کند؛ اما هرچه زمان گذشت، تردز از این ماهیت دور شد و حالتی جامع‌تر پیدا کرد.
تغییراتی که از آن‌ها گفتیم، جدیدترین اقدامات اینستاگرام برای جامع‌تر کردن اپلیکیشن تردز محسوب می‌شوند. تغییرات اعمال‌شده در تردز جزوی از پروژه‌ی بزرگ‌تری هستند که فیسبوک برای بازطراحی اپلیکیشن‌هایش در نظر گرفته است. پیش‌تر شاهد بازطراحی فیسبوک مسنجر (Facebook Messenger) و البته اضافه شدن چند تب جدید به صفحه‌ی اصلی اینستاگرام بودیم.
فیسبوک چند روز پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد قابلیت‌های بیشتری در دسترس قرار گرفته‌اند که مربوط به بازطراحی تجربه‌ی پیام‌رسانیِ اینستاگرام هستند و از بین آن‌ها می‌توانیم به امکان تماشای گروهی ویدئو (Watch Together) به‌صورت گسترده‌تر اشاره کنیم. طبق بیانیه‌ی فیسبوک، قابلیت مورد بحث کاربران اینستاگرام را قادر می‌سازد محتوای بخش IGTV و Reels و همچنین سریال‌های تلویزیونی را به‌صورت بلادرنگ ‌هنگام برقراری چت ویدئویی تماشا کنند. 
فیسبوک چند ماه پیش اعلام کرده بود قصد دارد زیرساخت‌های واتساپ و مسنجر و اینستاگرام را ادغام کند تا امکان ارسال پیام در بین این سه پتلفرم فراهم شود. به‌روزسانیِ شامل این قابلیت، ویژگی‌های دیگری نظیر تغییر رنگ صفحه‌ی چت، امکان واکنش ‌نشان ‌دادن از طریق ایموجی و موارد دیگر را اضافه کرده بود. فیسبوک می‌گوید در آینده‌ای نزدیک قابلیت Vanish نیز به اینستاگرام می‌آید.
این تغییرات بیشتر روی اپلیکیشن‌های اصلی فیسبوک متمرکز هستند؛ بااین‌حال شکی نداریم که فیسبوک به‌ مرور زمان به دیگر اپلیکیشن‌های خود نیز توجه بیشتری نشان خواهد داد.
تردز در زیرشاخه‌ی Photo & Video اپ استور آمریکا رتبه‌ی 66 را از آنِ خود کرده است و در دسته‌بندی کلی در رتبه‌ی 1031 قرار دارد. با همه‌ی این‌ها اینستاگرام دست از تلاش برنداشته است و قصد دارد به ‌مرور زمان کاربران بیشتری را به ‌سمت تردز بکشاند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/167093/اینستاگرام-Threads-را-بازطراحی-کرد
بستن   چاپ