سیاست و بازاریابی
هوآوی بیشتر سهم بازار خود در اروپای غربی را از دست داد
پنجشنبه 6 آذر 1399 - 18:44:44
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - کلیک / به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی و پاندمی کرونا، این شرکت چینی میزان زیادی از سهم خود در بازار گوشی‌های هوشمند در اروپای غربی را از دست داد و در رتبه چهارم قرار گرفت.
آخرین داده های تحقیقات بازار برای سومین فصل سال 2020 در اروپا منتشر شده است. در اروپای غربی که شیوع ویروس کرونا بیشتر بوده است، میزان عملکرد بسیاری از شرکت های تولیدکننده گوشی های هوشمند کاهش پیدا کرده است. 
شرکت سامسونگ با وجود اینکه نسبت به سومین فصل سال 2016، حدود 10.3 میلیون گوشی هوشمند کمتری به بازار عرضه کرده است، همچنان رتبه یک خود را حفظ کرده است و تقریبا 3.6 درصد از بازار را در اختیار دارد. شرکت اپل با عرضه 8.2 میلیون گوشی هوشمند به بازار، در رده دوم قرار گرفت و 28.5 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. 
شرکت شیائومی نیز در جایگاه سوم و شرکت هوآوی در جایگاه چهارم قرار دارند. هوآوی در سومین فصل سال 2020 تنها 2.5 میلیون گوشی هوشمند به بازار اروپا عرضه کرده است و به همین دلیل در جایگاه چهارم قرار دارد. این شرکت چینی که تقریبا رهبر بازار گوشی های هوشمند در چین است، نسبت به سال گذشته در بازارهای اروپا 58.7 درصد افت عملکرد داشته است. همچنین این اعداد به خوبی نشان می‌دهند که تحریم های ایالات متحده ضربه بزرگی را به تجارت گوشی‌ های هوشمند این شرکت وارد کرده است. 
با کم شدن سهم بازار هوآوی، سهم بازار شیائومی افزایش پیدا کرده است و این شرکت 3.7 میلیون تلفن هوشمند را در سه ماهه سوم 2020 به بازار عرضه کرده است. از آن جایی که شیائومی سال گذشته تنها 4.8 درصد سهم بازار داشت، امسال نسبت به سال 2015 رشد 151 درصدی داشته است. شرکت اوپو نیز از این شرایط هوآوی سود کرده است و تعداد گوشی‌های این شرکت در بازار از میزان 0.1 میلیون دستگاه در سال 2019 به 0.9 میلیون دستگاه در سال 2020 افزایش پیدا کرده است. این اعداد نشان‌دهنده رشد 566.2 درصدی این شرکت نسبت به سال گذشته است. 
در مجموع، در سومین فصل سال 2020 حدود 28.8 میلیون تلفن هوشمند به بازار اروپای غربی عرضه شده است. 

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/167911/هوآوی-بیشتر-سهم-بازار-خود-در-اروپای-غربی-را-از-دست-داد
بستن   چاپ