سیاست و بازاریابی
برگزاری 2 وبینار آموزشی در هفته جهانی کارآفرینی
چهارشنبه 12 آذر 1399 - 00:33:47
سیاست و بازاریابی -

هم زمان با هفته جهانی کارآفرینی و به پیشنهاد کمیته پژوهش انجمن زنان کارآفرین و همکاری گروه آموزش شرکت سماتک، دو وبینار " علایم و نشانه های شکست در کسب و کارهای کوچک و متوسط" و "نقش هوش کسب و کار بر روند زندگی و کسب و کار آینده زنان" برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده در اولین وبینار که مدرس آن جهان آرا ممی خانی رییس کمیته پژوهش انجمن زنان کارآفرین و مشاور سیستم های مدیریتی بود، ابتدا تعریف کسب و کارهای کوچک و متوسط و تفاوت های آن در کشورهای مختلف همراه با آمار و اطلاعات فعالیت این نوع کسب و کارها در سطح ملی و بین المللی مطرح و سپس ویژگی ها و مزایای این نوع کسب و کار به بحث گذاشته شد.
تاثیر کسب و کارهای کوچک و متوسط بر اشتغال زایی و رشد اقتصادی از مهمترین نکات مطرح شده در این جلسه بود، چرا که این نوع کسب و کارها به دلیل منعطف بودن و پاسخ سریع به تغییرات عرضه و تقاضا حتی در زمان هایی که تغییر سیاست ها و رویکردهای حاکم بر کشورها می تواند باعث رکود در فعالیت های شرکت های بزرگ و تشکیلات اقتصادی شود می توانند بنگاه خود را حفظ کرده و به بقا ادامه دهند.
رییس کمیته پژوهش انجمن زنان کارآفرین همچنین با تشریح الگوی تشخیص پزشکی، این الگو را برای اولین بار در برخورد با شکست کسب و کارهای کوچک و متوسط اجرا کرد و علایم شکست در این کسب و کارها را در دو دسته نشان دیده و نشان گفته تقسیم و هر یک از علایم را توضیح و علل شکست و تفاوت شکست با ورشکستگی را تشریح کرد.
وی در پایان با معرفی چرخه عمر سازمانی آدیزس و اهمیت آن در شناسایی ویژگی های هر مرحله از عمر کسب و کارها، نحوه استفاده از آن را تبیین و به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داد.
در وبینار دوم که مدرس آن لیلا فنایی رحمت بود، ابتدا توضیحاتی در خصوص برخی از ویژگی های کارآفرینان و نحوه شناسایی و بهره برداری از فرصت ها توسط کارآفرینان ارائه و در ادامه ضرورت هوش کسب و کار و ارزش اطلاعات در کسب و کار زنان تشریح شد.
فنایی با ذکر تفاوت تصمیم سازی وتصمیم گیری تاکید کرد: بزرگترین چالش کارآفرینان این است که می خواهند وارد حوزه ای شوند که اطلاعات کامل و زیادی از آن وجود ندارد در نتیجه دسترسی به اطلاعات ارزشمند برای تصمیم سازی اهمیت حیاتی پیدا می کند.
وی افزود: در حقیقت هوشیاری کارآفرینانه ناشی از دانش و تجربه پیشین کارآفرین، ذهن آگاه و توانایی تحلیل بازار است که به کارآفرین واقعی کمک می کند تا بتواند فرصت را از موقعیت های توهمی تشخیص دهد و لذا تحلیل بازار و اطلاعات ارزشمند به عنوان دو بال فعالیت کارآفرینان محسوب می شود، ضمن اینکه هوش کسب و کار به کارآفرین کمک می کند تا اطلاعات ارزشمند را برای تصمیم سازی در اختیار داشته باشد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/169462/برگزاری-2-وبینار-آموزشی-در-هفته-جهانی-کارآفرینی
بستن   چاپ