سیاست و بازاریابی
آمازون به دنبال خرید استارتاپ Wondery
يکشنبه 16 آذر 1399 - 04:20:24
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - زومیت / بر اساس اخبار منتشرشده، آمازون به منظور رقابت با اپل و اسپاتیفای به‌ دنبال خرید استارتاپ Wondery با قیمت 300 تا 400 میلیون دلار است.
تاریخچه‌ی پادکست به حدود دو دهه پیش بازمی‌گردد؛ اما از سال 2004 به بعد این پدیده گسترش و محبوبیت خود را آغاز کرد؛ به‌طوری که در همان سال کاخ سفید تعدادی از سخنرانی‌های جرج بوش را به‌صورت پادکست آماده و روی وب‌گاه رئیس جمهور آمریکا منتشر کرد. اکنون محبوبیت سرویس‌های مبتنی بر پادکست بیش از هر زمان دیگری شده است و غول‌های تکنولوژی در حال رقابت برای کسب سهم بیشتری از این بازار محبوب و پردرآمد هستند. بر اساس اخبار منتشرشده، گفته می‌شود آمازون به‌ صورت اختصاصی در حال مذاکره برای خرید استارتاپ پادکست Wondery است؛ شرکتی که چندین محتوا برای اپل تی‌وی پلاس اقتباس کرده است.
طبق گفته‌های وال استریت ژورنال، ارزش Wondery بیش از 300 میلیون دلار برآورد می‌شود؛ اما به نظر می‌رسد هنوز مسئله قطعی نشده و ممکن است مذاکرات بی‌نتیجه بماند. Wondery به‌عنوان آخرین استارتاپ مستقل مبتنی بر محتوای پادکست، می‌تواند فرصتی ایده‌آل برای یک غول فناوری یا رسانه‌ای باشد تا رشد و آینده‌ی خود را در این زمینه تضمین کند.
در اوایل ماه نوامبر، گفته می‌شد اپل، سونی و چند شرکت دیگر به خرید Wondery علاقه‌مند هستند که قیمتش در آن زمان 300 تا 400 میلیون دلار برآورد می‌شد. حال وضعیت انحصاری گفتگوهای واندری و آمازون حاکی از آن است که سایر معاملات تقریبا متوقف شده و شانس آمازون برای تصاحب شرکت مذکور بیش از اپل و سونی است.
بر اساس آمار، شبکه‌ی پادکست Wondery بیش از 8 میلیون شنونده جدید در ماه جذب می‌کند و در سال جاری میلادی از طریق تبلیغات و صدور مجوز برای شبکه‌های تلویزیونی، در صدد افزایش درآمد به بیش از 40 میلیون دلار است. شرکت یادشده با اپل ارتباط نزدیکی دارد و ‌اکنون، غول فناوری کوپرتینویی بر اساس پادکست‌های Wondery، دو مجموعه برای اپل تی‌وی پلاس توسعه می‌دهد.
آمازون به‌طور مداوم در بخش محتوای صوتی در حال پیشرفت و گسترش است و در اوایل سال 2020، سرویس استریم موسیقی‌اش در رتبه‌بندی تعداد کاربر پس از اپل موزیک و اسپاتیفای در رتبه‌ی سوم قرار گرفت؛ اما در نقطه‌ی مقابل اپل و اسپاتیفای در محتوای پادکست از آمازون وضعیت به‌مراتب بهتری دارند؛ به‌طوری که اپل پادکست (Apple Podcast) یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های مبتنی بر پادکست محسوب می‌شود و اسپاتیفای با محتوای اورجینال و انحصاری، رشد قابل ‌توجهی تجربه کرده است. از این‌رو آمازون با خرید واندری به‌ دنبال کم‌ کردن فاصله‌ با دو رقیب دیرینه است.
دیدگاه شما کاربران گرامی درباره‌ی احتمال خرید استارتاپ Wondery چیست؟

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/169935/آمازون-به-دنبال-خرید-استارتاپ-Wondery
بستن   چاپ