سیاست و بازاریابی
دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت
ایجاد بازار برای محصولات دانش بنیان هدف اصلی جشنواره ایران ساخت است
شنبه 30 دي 1396 - 3:28:43 PM
کسب و کار
بازاریابی سیاسی - دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان گفت: یک از اهداف اصلی جشنواره ایران ساخت زمینه سازی برای شکوفایی زیست بوم کارآفرینی و نوآوری با رویکرد ایجاد بازار برای محصولات دانش بنیان است.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایران اکونومیست، پرویز کرمی که دبیر کلی دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت را به عهده دارد، با بیان این که ما امسال برای دومین سال در تدارک برپایی این جشنواره هستیم، افزود: این جشنواره ملی از 8 الی 12 اسفندماه سالجاری اجرا می شود.
وی با اشاره به برگزاری آئین اختتامیه این جشنواره همراه با تجلیل و اهدای جوایز به برگزیدگان، هدف از راه اندازی این رویداد ملی را جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی و کارآفرینی اقتصاد دانش بنیان، حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران، ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت و همچنین کمک به برجسته سازی کالاهای مرغوب ایرانی برشمرد.
مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با راه اندازی جشنواره ایران ساخت درصدد ایجاد و راه اندازی پویش های مردمی و تاثیرگذاری در تولید محتوا در زمینه فرهنگ سازی و توجه هرچه بیشتر به اقتصاد مقاومتی و همچنین اقتصاد دانش بنیان است.
وی با اشاره به این که سال گذشته نخستین جشنواره ایران ساخت با موضوعات اقتصاد دانش بنیان، استارت آپ ها و حمایت از کالای ایرانی در حوزه دانش بنیان برد کمتری داشت، اظهار امیدواری کرد که امسال با برگزاری موفق نخستین دوره، توفیقات در تمامی بخش های این دوره بیشتر باشد.
کرمی همچنین در خصوص تاثیر برگزاری این جشنواره در بهبود عملکرد شرکت های دانش بنیان و حمایت از تولیدات داخلی با بیان این که پویایی و رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان و هر شرکتی متکی به بازار است، تاکید کرد: ما باید در بازارسازی و تحریک تقاضا برای این شرکت ها فعالیت کنیم و یکی از اهداف اصلی جشنواره ایران ساخت زمینه سازی برای شکوفایی زیست بوم کارآفرینی و نوآوری با رویکرد ایجاد بازار است.
به گفته وی، بخش های رقابتی جشنواره شامل رشته‌های ادبیات (شعر، داستان کوتاه،مستند نگاری)، هنرهای تجسمی (عکس، پوستر، تصویر سازی، اینفوگرافی، کاریکاتور)، رسانه های دیداری و شنیداری (فیلم مستند، فیلم کوتاه، برنامه‌های تلویزیونی، برنامه‌های رادیویی، پویا نمایی، کلیپ و تیزر تبلیغاتی)، رسانه‌های دیجیتال (وب سایت، شبکه‌های اجتماعی، نرم افزارهای چند رسانه ای و کاربردی، نرم افزارهای تلفن همراه، سامانه های هوشمند و IOT، بازی‌های رایانه‌ای) و ایده بازار (معرفی و ترویج کالاهای ایرانی، کارآفرینان موفق، پایان‌نامه‌های برتر، صندوق‌های جسورانه) است.
دبیر کل دومین جشنواره ملی، فرهنگی و هنری ایران ساخت اظهارکرد: علاقمندان شرکت در دومین جشنواره ملی ایران ساخت تا 15بهمن 96 برای ارسال آثار خود مهلت دارند و 30 بهمن نیز نتایج آثار منتخب اعلام می‌شود.
علاقه مندان می توانند برای دسترسی به فراخوان این جشنواره به وبسایتwww.iransaakht.ir مراجعه کنند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/17498/ایجاد-بازار-برای-محصولات-دانش-بنیان-هدف-اصلی-جشنواره-ایران-ساخت-است
بستن   چاپ