سیاست و بازاریابی
مجلس درصدد واگذاری مدیریت بر محتوای فضای مجازی به صداوسیما
سه شنبه 23 دي 1399 - 13:39:13
سیاست و بازاریابی - کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مصوبه‌ای به مجلس فرستاد که مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی را به سازمان صدا و سیما می‌دهد.

کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مجلس شورای اسلامی طی مصوبه‌ی جدیدی، مدیریت و نظارت بر محتوای فضای مجازی را به سازمان صدا و سیما سپرده است. به گزارش فارس ، اعضای کمیسیون تلفیق مجلس 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تولید محتوا در فضای مجازی تخصیص داده‌اند که در اختیار سازمان صدا و سیما، سازمان فرهنگ و ارتباطات سازمان تبلیغات اسلامی و... قرار می‌گیرد. هنوز جزئیات بیشتری در مورد مصوبه‌ی جدید کمیسیون تلفیق مجلس که دوشنبه، 22 دی‌ماه اتخاذ شده، منتشر نشده است. البته این تصمیم ابتدا باید در صحن علنی مجلس تصویب و سپس به تأیید شورای نگهبان برسد تا به قانون تبدیل و برای اجرا ابلاغ شود. مقاله‌ی مرتبط:
مسئولیت نظارت بر صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی برعهده کیست؟
پیش از این، مسئولیت نظارت بر صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی در قالب واحدی با نام سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) بر عهده‌ی صدا و سیما قرار گرفت. نظارت بر تولیدات رسانه‌های ویدئویی در سال گذشته عامل اختلافات بسیاری با وزارت ارشاد و دیگر هنرمندان بوده است. حال باید دید آیا نظارت صدا و سیما بر تولید کلی محتوا در فضای مجازی نیز اعمال خواهد شد و این سازمان قدرت جامع‌تری برای کنترل محتوا پیدا خواهد کرد یا خیر.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/176133/مجلس-درصدد-واگذاری-مدیریت-بر-محتوای-فضای-مجازی-به-صداوسیما
بستن   چاپ