سیاست و بازاریابی - در دههی 1960 هیچ محدودیتی در طراحی خودرو وجود نداشت و محصولات متفاوتی تولید شدند. آیا میتوان با ترکیب طراحی خودروهای قدیمی، مدلهای مدرن برقی را جذابتر کرد؟
این روزها، آیندهی خودروسازی را در مدلهای برقی و پاک با آلایندگی صفر میبینیم. در دههی 2010 مقدمات ورود به دنیای برقی به لطف جسارتهای تسلا و ایلان ماسک شدت بیشتری گرفت و پرچمدارهای این صنعت مثل تویوتا و هوندا از ژاپن، فولکس واگن و دایملر (شرکت مادر مرسدس بنز) از اروپا و فورد و جنرال موتورز از آمریکا به میدان آمدند. برخلاف باور بسیاری از افراد، خودروی برقی مفهوم جدیدی نیست؛ بلکه ریشههای حملونقل با استفاده از قدرت برق به سالها پیش در دههی 1830 باز میگردد. در آن دوران مخترعان به دنبال کالکسههای برقی بودند و با تولید اولین خودرو، در دههی 1900 ایدهی برق حتی بیشتر از ماشین بخار محبوب بود. اما خودروی برقی در آن سالها به محصولی کاربردی تبدیل نشد و بیش از یک قرن طول کشید تا مدلی کاملا پاک (البته نه در فرایند تولید و فراهم کردن مواد اولیه) به دست مردم برسد. مقالهی مرتبط:
رندرهای جذاب از مدل سال 2050 موستانگ، کرولا، کوروت و سیویک
همیشه یکی از انتقادها در مورد خودروی برقی، طراحی بدنه است. تصور خودروسازان این بود که برای تازه و خاص نشان دادن خودروی برقی، باید طراحی منحصربهفرد و متفاوت با نمونههای بنزینی و دیزلی انتخاب کرد. این مورد در جدیدترین مدلها کمرنگتر شده و حتی دریچههای هوا در سپر جلو تا حدودی مشابه خودروهای بنزینی شده است. طرفداران قدیمی دنیای خودرو، دوران طلایی طراحی را از دههی 1960 تا 2000 توصیف میکنند؛ اما همه توافق دارند که هیجانانگیزترین طراحیها در دههی 1960 انجام شد. Chasing Cars با انتخاب چند نمونه طراحی از خودروهای دههی 1960، رندرهایی جالب منتشر کرده است که در این مقاله بهاشتراک میگذاریم. هفت خودروی برقی جذاب این روزها، با طراحی دههی 1960 چه ظاهری خواهند داشت؟ بیامو i8
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/176579/خودروهای-برقی-مدرن-با-طراحی-دهه-1960