سیاست و بازاریابی
برند فراتر از بازاریابی
سه شنبه 14 فروردین 1397 - 11:21:41 AM
بازاریابی سیاسی - تصور کنید که در شرف آغاز کردن یک مسافرت به طول تمام سال ها و روزهای باقی مانده از
زندگی خودتان هستید. بروشورهایی برای یک محل اقامت لوکس دریافت کرده اید. اتاق های این
مرکز اقامتی خیلی با شکوه است: کف این اتاق ها کاملا بی عیب و نقص است. تصویر تهیه و
ارائه شده از بشقاب های استفاده شده در رستوران این مرکز فوق العاده لذت بخش است.
در این مرحله احتمالا خدمت و محصول مورد نظر به شما فروخته شده است.
شما به هتل می روید. فضای اتاق کثیف و نامرتب است. غذا به سختی قابل قبول است.
خدمات هتل در بهترین حالت بصورت خیلی بی ادبانه ارائه می شود. وقتی به مدیریت شکایت
می کنید، با بی تفاوتی روبرو شده یا شاهد سکوت آنها هستید.
هتل را در حالتی کاملا ناامید و نگران کننده ترک می کنید. یعنی نسبت به تمام فعالیت های
شرح داده شده در فعالیت های بازاریابی خود، به شکل تاسف باری کم کاری کرده اند.
برندینگ به مراتب در سطوحی بالاتر از بازاریابی قرار می گیرد. برندینگ هرگز به موفقیتی دست
پیدا نمی کند مگر اینکه از هر حیث اطمینان حاصل شود که تمام زمینه های کسب و کار بازتاب
دهنده، حامی و پشتیبان قول های مطرح شده از طرف برند است. یکی از با ارزش ترین
دارایی‌های شما – مردم (افراد شما) – باید در بیان و انتقال لفظی و عملی برند شما آموزش
دیده و تبحر کامل داشته باشند. این قدم خصوصا برای کسب و کارهای فعال در حوزه خدمات که
محصولی قابل لمس با دست مشتری ندارند، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
پیشنهاد‌های آنها به مشتری در واقع دارایی های نرمی از قبیل دانش، تجربه و مردم است.
کارکنانی که خود به قول و حرف برند عمل نمی کنند، در واقع عامل اصلی مرگ یک کسب و کار
هستند. حرف من را باور نمی کنید؟ مثلا می توانید برای نمونه به نظرات کاربران بر روی
سایت‌های بی طرف که بازتاب دهنده نظرات مشتریان و کاربران یک صنعت خاص هستند مراجعه
کنید، مثلا سایت TripAdvisor.com که نمونه خارجی این کار در صنعت هتلداری است. در بین
نظرات به راحتی می توانید نظرات منفی مشتریان در رابطه با خدمات منفی دریافت شده از
هتل‌ها را پیدا کنید. بطور عکس، کارکنانی که همواره در اعمال و رفتار خود بازتاب دهنده بی چون
و چرای تبلیغات و قول های برند هستند، می توانند یک کسب و کار را به سوی ستاره شدن
هدایت کند.
برند
برند : مجموعه تمام اجزاء
بر خلاف آنچه بسیاری تصور می کنند، برند تنها یک لوگو، شعار یا یک بروشور زرق و برق دار
نیست. در عوض، یک برند قوی ترکیبی است از چندین و چند جزء که همگی به نوبه خود ضروری
بوده و شامل مواردی چون تعاملات با مشتری، ارتباطات کارکنان، فلسفه وجودی شرکت و
فعالیت های بازاریابی و تبلیغات می شود.
برند شما تا کارکنان، مشتریان، رسانه ها و حتی فضای عمومی کسب و کار شما که بازگو کننده
داستان کسب و کار شماست نیز گسترش پیدا می کند. اگر این اجزاء بطور یکسان و مستمر به
تقویت برند شما نپردازند، مشتریان شما ناراضی می شوند. تاثیر منفی برداشت آنها، در صورت
انتقال به دیگر مشتریان یا رسانه ها، می تواند تاثیر مستقیمی بر کسب و کار شما داشته باشد
که خود موجب پایین رفتن ارزش برند شما و ایجاد کج فهمی در رابطه با شرکت و برند شما در
بازار می شود و در نهایت موجب فراری دادن مشتریان بالقوه، کارکنان و سرمایه گذاران جدید
می‌شود.
از طرف دیگر سازگاری و یکپارچگی نام تجاری در تمام اعضاء و بخش ها، در تمامی سطوح
سازمانی کمک می کند تا یک سازمان رشد کرده و شکوفا شود. برندهای قوی موجب رشد
فروش می شوند. شرکت از جایگاه بهتری برای جذب و نگهداری بهترین کارکنان خود برخوردار
می شود. خریداران ارزش نهفته در برند شما را درک و لمس می کنند و به دنبال شکل دادن یک
شراکت با کسب و کار شما بر می آیند و این در حالی است که سرمایه گذاران ارزش برند و
کسب و کار شما را به عنوان یک دارایی با ارزش در نظر می گیرند.
برندینگ از طریق کارکنان شما
کارکنان شما یکی از حیاتی ترین نقاط تماس برای مشتری شما هستند. در مطلب بعدی
گام‌هایی را برای شما یادآور می شوم که از طریق آنها می توانید اطمینان کسب کنید این
کارکنان در بهترین شکل و حالت ممکن معرف برند شما هستند.


http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/21796/برند-فراتر-از-بازاریابی
بستن   چاپ