سیاست و بازاریابی
انتقال رهبری : نقش محوری بازاریابی در موفقیت رهبر جدید – بخش سوم
دوشنبه 1 بهمن 1397 - 02:43:52
سیاست و بازاریابی - در مقاله ای که به تاریخ 27 آذر برای شما منتشر کردیم، و البته در ادامه بخش دوم آن
به نقش مهم انتقال رهبری سازمان در عملکرد بازاریابی پرداختیم و مقایسه از رویکرد بازاریابی سنتی و مدرن را با یکدیگر تمام کردیم.
و توضیحاتی در رابطه با رویکرد سنتی و مدرن به بازاریابی در سازمان ها دادیم.
در ادامه این بخش که قسمت سوم و پایانی است، به لزوم ضرورت اقدام سریع یک رهبر جدید در پذیرش رویکرد جدید و مدرن بازاریابی می پردازیم.
چرا اقدام عاجل در این رابطه اهمیت دارد؟
حالا که متوجه شدید رویکرد مدرن به بازاریابی به چه صورتی است، باید ببینیم چرا پذیرش این
رویکرد برای شما به عنوان یک مدیر جدید یا مدیر عامل جدید از اهمیت زیادی برخوردار است؟
زمانی که موضوع تغییر رهبری در یک سازمان پیش می‌آید، هر عضوی از سازمان انتظار تغییر در سازمان را دارد.
آنها از شما انتظار دارند که ایده های جدیدی را وارد سازمان کنید، حتی ایده های هیجان انگیز، افراطی و رادیکال.
توجه کنید که در هیچ دوره‌ای از دوره رهبری شما این کارکنان همانند حالا قابلیت پذیرش تغییر را ندارند.
تغییر کردن از حالت بی کفایتی برنامه بازاریابی سنتی به یک سیستم جدید که نیازمند
مهارت‌های جدید و ذهنیت جدید است، می تواند تا حدود زیادی سخت و دشوار باشد، خصوصا
اگر کارکنان احساس عدم امنیت یا خطر بکنند.
شما در دوره آغازین دوره رهبری خود از بالاترین شانس برای موفقیت برخوردار هستید، در واقع
زمانی که کارکنان شما حداقل تا حدودی برای یک رویداد لرزه ای آمادگی دارند.

اما دلیل دیگری هم برای این تعجیل و ضرورت وجود دارد:
رویکرد جدید به بازاریابی با سرعت رشد و تغییر بالا برخی از بخش های اساسی سازمان شما را دچار تغییراتی می کند:
اینکه کارشناسان شما وقت خود را چطور صرف می کنند
آنها بخش بیشتری از زمان لازم خود برای توسعه کسب و کار به آموزش افراد اختصاص
می دهند، به جای اینکه آن را صرف فروش و شبکه سازی کنند.
مقالات بیشتری تالیف می کنند، سخنرانی های بیشتری ترتیب می دهند و در وبینارهای بیشتری شرکت می کنند.
اینکه توصیه های آنها چگونه مورد پذیرش مراجعین و مشتریان بالقوه قرار می گیرد
همچنان که این کارشناسان در رابطه با موضوع های مورد علاقه مراجعین شما می
نویسند و صحبت می کنند، از احترام و اعتماد بیشتری در بین مخاطبین خودشان هم برخوردار می شوند.
بنابراین زمانی که مراجعین و مشتریان شما می خواهند از خدمات آنها استفاده کنند،
پیشنهادات آنها با آمادگی و علاقه بیشتر از سوی مشتریان روبرو می شوند.
توانایی شما در بستن قراردادها
همچنان که اعتبار شما بیشتر می شود و بیشتر توسط مخاطبین دیده می شوید، بستن
قراردادها و فروش هم برای شما آسان تر می شود.
همچنان در قسمت های قبل هم اشاره شد، شما در شرایط و بازاری قرار می گیرید که
رقیبی برای شما وجود ندارد و همین موضوع بطور متوسط سرعت فروش شما را افزایش می دهد.
اینکه چه کسانی را به عنوان هدف فروش خود قرار می دهید
شرکت هایی که رویکرد مدرن ر برای خود انتخاب می کنند، اغلب دست به انتخاب
مشتریان خود می زنند و اعتبار بالای آنها در بازار هم از این رویکرد و رفتار آنها حمایت
می‌کند. اگر هوشمندانه رفتار کنید، می توانید این رفتار و رویکرد را در فرایند جایگاه یابی
خودتان به مشتریان بالقوه خود بقبولانید.
اینکه چه خدماتی عرضه می کنید
شاید به جایی برسید که ببینید در عمل در حال محدود کردن خدمات قابل عرضه خود
برای مشتریان و بازار به خدماتی هستید که به بهترین نحو آنها را ارائه کرده و برای ارائه
آنها شناخته شده هستید. شرکت های امروزی اغلب سعی می کنند نگاهی استراتژیک
به این مقوله داشته و بازاری تخصصی را نسبت به یک بازار بزرگ برای خود حفظ کنند.
اینکه چگونه سازمان خود را نسبت به بقیه متمایز می کنید
همچنان که تخصص شما شناخته شده تر می شود، به این نتیجه می رسید که ابزارهای
بیشتری برای متمایز ساختن خودتان از دیگر کسب و کارها وجود دارد. یعنی متمایز
ساختن خودتان نه تنها آسان تر می شود، که اثبات آن هم آسان تر می شود.
تمامی این موارد موجب آسان تر شدن نقش رهبری شما می شود.
همچنان که بازاریابی و جایگاه یابی شما از قدرت و نفوذ بیشتری برخوردار می شود، ممکن است به این نتیجه برسید که بسیاری از مشکلات و چالش های اولیه مثل عملکرد مالی و روحیه کارکنان کم کم حل شده و از بین می روند.
برچسب ها: انتقال رهبری , بازاریابی , بازاریابی سنتی , بازاریابی مدرن , دوره گذار , رهبری

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/63041/انتقال-رهبری---نقش-محوری-بازاریابی-در-موفقیت-رهبر-جدید-–-بخش-سوم
بستن   چاپ