سیاست و
بازاریابی - شرکتها از هر فرصتی برای بهبود آگاهی از
برند خود استفاده میکنند. در این زمینه، استفاده صحیح از هدایای تبلیغاتی یکی از راههای جذاب برای توسعه
برند و آگاهی از آن خواهد بود.
یکی از مهمترین اهداف
بازاریابی که در بسیاری مواقع بالاتر از فروش نیز قرار میگیرد، توسعه
برند است. منظور از توسعه برند، تلاش برای هرچه شناختهتر شدن
برند در بازار هدف و نزد مشتریان خواهد بود. اینکه وقتی مشتری با
برند شما مواجه میشود؛ بازخوردی مثبت را در خود احساس کند. از سویی ابزارهای
بازاریابی بسیار گسترده هستند. ابزارهای گوناگونی وجود دارند که کمک میکنند تا بتوانید اهداف مختلف
بازاریابی را پوشش دهید. از جمله قدیمیترین این ابزارها که با وجود گذشت سالها از ابداع آن، هنوز هم مانند گذشته و حتی بیشتر، مورد توجه مدیران
بازاریابی است؛ باید به هدایای تبلیغاتی اشاره کرد. در این مقاله میکوشیم به زبان ساده توضیح دهیم که چگونه میتوان از هدایای تبلیغاتی برای توسعه
برند استفاده کرد. ابتدا هدف را تعیین کنید
البته که میدانیم هدف توسعه
برند است. اما این هدف کلی برای تصمیمگیری درباره چگونگی اجرای مراحل بعدی کفایت نمیکند. در این زمینه باید بتوانید با طرح سوالات و پاسخهایی، هدف دقیقتری را برای کمپین خود تعریف کنید. بهعنوان مثال یک نمونه معمول از توسعه برند، بهبود دیدگاه فعالان حوزه کسبوکارتان، نسبت به سازمان شماست. در این زمینه طبیعتا تعداد افرادی که در فهرست دریافت هدایای تبلیغاتی شما هستند، محدود خواهد بود. در مقابل اگر میخواهید برندی شناختهشده نزد مشتریان نهایی خود باشید؛ و کسبوکارتان بهگونهای است که روزانه با تعداد زیادی مشتریان تازه روبهرو هستید؛ احتمالا فهرست مخاطبان شما بسیار بلند بالا خواهد بود. در حالت اول، معمولا تعیین هدف با ساختن یک فهرست دقیق از افراد آغاز میشود. لیستی که احتمالا شامل اطلاعات تماس این افراد و جایگاه شغلی آنها خواهد بود. اما در حالت دوم فهرست دقیقی وجود ندارد. بلکه شاخصهایی برای تعیین مخاطب هدیه تبلیغاتی تعیین میشود. بهعنوان مثال ارائه هدیه تبلیغاتی در یک فروشگاه پوشاک یا فست فود، بهتر است براساس معیاری مانند سقف خرید ارائه شود.
انتخاب هدیه تبلیغاتی
پس از تعیین مخاطبان هدف، انتخاب هدیه تبلیغاتی دومین مرحله برای ساختن یک کمپین موفق است. در این زمینه باید باتوجهبه عوامل گوناگون، سعی در تعیین بهترین انتخاب داشت. در مرحله اول تعیین کنید که چه میزان بودجه برای انجام این کار تدارک دیدهاید. در مرحله دوم مشخص کنید که تعداد مخاطبان هدف شما چند نفر خواهد بود. سپس باتوجهبه پاسخ این سوالات میتوانید تشخیص دهید که بهدنبال هدایای تبلیغاتی ارزان قیمت باشید؛ و به فکر تهیه هدایای تبلیغاتی خاص برای فهرست محدود خود بگردید. روش توزیع یا ارسال هدایا را تعیین کنید
خط مقدم کارزار تبلیغاتی شما به کمک هدایای تبلیغاتی، مرحله توزیع یا ارسال هدیه است. در عمل باتوجهبه سنجههایی که در مراحل قبلی به کار بردید؛ احتمالا میدانید که چگونه باید هدیه مدنظر را به دست مخاطب آن برسانید. اما دانستن نکاتی کوچک ممکن است در این زمینه بسیار مؤثر باشد. در درجه اول فراموش نکنید که ارائه هدیه باید همراهبا احترام باشد. مخاطب شما باید احساس خوبی از دریافت هدیه داشته باشد؛ و تصور نکند که منتی بر عهده او گذاشته شده است. رعایت احترام، مهمترین اصل در این زمینه است. در درجه دوم ارائه هدیه از سوی شما نباید همراهبا انتظاری مشخص باشد. بهعنوان مثال نمیتوانید از همه مشتریان خود انتظار داشته باشید که از دستهکلید هدیه شما استفاده کنند. در مثالی دقیقتر نمیتوانید از مخاطبان ویژه هدیه خاص خود انتظار داشته باشید که موضوع دریافت هدیه تبلیغاتی را در صفحات پروفایل اجتماعی خود مطرح کند. البته اگر این اتفاق رخ دهد، بازخوردی بسیار عالی خواهد داشت؛ اما در این زمینه نباید اجباری وجود داشته باشد. چراکه در این شرایط، هدیه تبلیغاتی شما بهنوعی به حقالزحمه انجام کاری مشخص تبدیل خواهد شد. اگر میخواهید با انواع هدایای تبلیغاتی آشنا شوید؛ میتوانید به وبسایت پدیده جاوید مراجعه کنید. پدیده جاوید از جمله شرکتهای مطرح و معتبر در زمینه طراحی و تولید انواع هدایای تبلیغاتی است.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/65267/چگونه-از-هدایای-تبلیغاتی-برای-توسعه-برند-استفاده-کنیم؟