سیاست و بازاریابی
پورشه کاررا GT با تیونینگ گمبالا معرفی شد
جمعه 20 ارديبهشت 1398 - 12:58:28
سیاست و بازاریابی - تیونر گمبالا به‌تازگی بسته‌ی تقویتی جدیدی را برای سوپراسپرت پورشه کاررا GT درنظر گرفته که قدرت آنرا تا 661 اسب‌بخار ارتقا می‌دهد. این بسته شامل کیت بدنه پهن هم می‌شود.

شاید تصور کنید خودرویی که پایان تولیدش به 13 سال قبل باز می‌گردد، دیگر برای تیونرها جذابیت ندارد؛ اما پورشه کاررا GT یک خودروی معمولی نیست. پورشه تنها 1270 نمونه از این سوپراسپرت تنفس طبیعی را تولید کرد که‌ آخرین نمونه‌ی آن در سال 2006 از خط تولید لایپزیک خارج شد. سال‌ها بعد، مالکان این سوپراسپرت قدرتمند خودروهایشان را به تیونر‌ها می‌سپارند، تا آخرین نمونه از نسل سوپراسپرت‌های سنتی را به خوبی تقویت کنند.
تیونر گمبالا (Gemballa) به پیوند با سوپراسپرت‌های 10 سیلندر و نصب پکیج Mirage GT روی آن‌ها مشهور است. اکنون در سال 2019، بسته‌های تیونر گمبالا همچنان با قدرت سابق موجود هستند و این‌بار روی خودرویی نصب شده است که در شرکت پورشه با کد داخلی «تایپ 980» شناخته می‌شود. آخرین مدل تقویت‌شده‌ی گمبالا یک پورشه کاررا GT است که بیش از 1000 ساعت وقت صرف فرایند تقویت‌ آن شده است. گمبالا از این خودرو به‌عنوان ترکیبی از فیبرکربن، چرم و آلکانترا نام برده است.
همان‌طور که حدس می‌زنید، بزرگ‌ترین تغییر زیر کاپوت خودرو انجام گرفته و اکنون قدرت پیشرانه‌ی 5.7 لیتری 10 سیلندر به 661 اسب‌بخار رسیده است. پیشرانه این خودرو اکنون 58 اسب‌بخار، قدرت بیشتر نسبت به ‌نمونه‌ی استاندارد تولید می‌کند. گشتاور پیشرانه هم از 590 نیوتن‌متر در حالت استاندارد، اکنون به 630 نیوتن‌متر رسیده است. شاید افزایش قدرت پیشرانه چندان چشمگیر نباشد؛ اما باید این حقیقت را درنظر بگیریم که پیشرانه استفاده‌شده در پورشه کاررا GT از نوع تنفس طبیعی است. این افزایش قدرت ناشی از نصب منیفولد ورودی جدید، سیستم اگزوز فولادضدزنگ و کاتالیزورهای سفارشی است.
مقاله‌های مرتبط:
پورشه به پرداخت 600 میلیون دلار جریمه محکوم شد لایکان هایپراسپرت به ناوگان پلیس ابوظبی اضافه شد
علاوه‌براین، برنامه‌ریزی ECU خودرو هم به‌روزرسانی شده تا پیشرانه قدرت بیشتری تولید کند. با وجود این تغییرات، پورشه کاررا GT گمبالا اکنون در مدت زمان 3.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتربرساعت می‌رسد که نسبت به نمونه‌ی استاندارد، 0.2 ثانیه بهبود پیدا کرده است. سقف سرعت این نمونه هم به 335 کیلومتربرساعت می‌رسد که در حالت استاندارد 330 کیلومتربرساعت بوده است. در قسمت داخلی خودرو هم تغییراتی انجام شده و طبق تمایل مالک، اکثر بخش‌های کابین با روکش آلکانترا مزین شده است. علاوه‌براین، در کابین خودرو از قطعات فیبرکربنی و دوخت زردرنگ استفاده‌شده که به همراه پشت‌آمپرهای زردرنگ، هماهنگی جذابی را به وجود می‌آورند.
رنگ زرد استفاده‌شده در کابین، در بخش‌های دیگری از جمله کلیپر‌ها، چراغ‌های جلو، درپوش موتور و نشان Mirage GT هم دیده می‌شود. بدون شک جذاب‌ترین ویژگی ظاهری این خودرو، کیت بدنه پهن آن است که ظاهری تهاجمی به کاررا GT بخشیده است. در قسمت پشتی خودرو، بال عقب تنظیم‌شونده با یک بال ثابت تعویض شده تا مقدار داون‌فورس تولیدی بیشتر شود. از جمله تغییرات دیگری که روی بدنه انجام گرفته می‌توان به بال جلو، دریچه‌های هوای روی سقف، رکاب‌های عضلانی و کیت اگزوز با 4 خروجی اشاره کرد. ایجاد چنین تغییراتی روی یک خودرو سوپراسپرت ارزشمند همچون پورشه کاررا GT، می‌تواند اثری منفی در قیمت آن داشته باشد؛ اما مالک خودرو ظاهرا قصدی برای فروش آن ندارد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/69719/پورشه-کاررا-GT-با-تیونینگ-گمبالا-معرفی-شد
بستن   چاپ