سیاست و بازاریابی
استارتاپ‌های فن‌آسا، سه سوت جابز و هانیلی در فینال دومین رویداد استارتاپ جاده ابریشم برنده شدند
يکشنبه 22 ارديبهشت 1398 - 14:17:49
سیاست و بازاریابی - استارتاپ‌های فن‌آسا و سه‌سوت‌جابز و هانیلی در فینال دومین رویداد استارتاپ جاده‌ی ابریشم به‌عنوان تیم‌های برتر شناخته شدند.

مرحله‌ی مقدماتی دومین دوره‌ی رویداد تور استارتاپ جاده‌ی ابریشم از 21مهر1397 در پنج شهر کرمان، شیراز، مشهد، تبریز و تهران شروع‌به‌کار کرد و هشت تیم پذیرش24 از کرمان، الفبا از شیراز، فن‌آسا از مشهد، هانیلی از تبریز و تیم‌های این‌پین، دیالوگ، سه‌سوت‌جابز و کریدورز از تهران به انتخاب داوران برای شرکت در فینال انتخاب شدند. تیم‌های برگزیده در برنامه‌ی شتاب‌دهی آنلاین 100 روزه‌ای زیرنظر مربیان و منتورهایی از حوزه‌های مختلف کسب‌وکار قرار گرفتند و درنهایت، فینال دومین دوره‌ی استارتاپ جاده‌ی ابریشم با حضور 6 تیم برتر، مهمانان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، مدیران استارتاپ‌های بزرگ و موفق، علاقه‌مندان و اصحاب رسانه 12 و 13اردیبهشت1398 در تهران برگزار شد. علیرضا جوزی، یکی از هم‌بنیانگذاران استارتاپ جاده‌ی ابریشم، در این رویداد گفت: امسال میزبان 6 تیم برتر و فینالیست رویداد بودیم که درمقابل داوران و حضار کسب‌وکار خود را معرفی کردند. همچنین، رویداد امسال به دو زبان فارسی و انگلیسی بود و تیم‌های برتر به زبان انگلیسی ارائه داشتند. قادر صادقی، هم‌بنیانگذار استارتاپ جاده‌ی ابریشم و سرپرست شتاب‌دهی آنلاین رویداد گفت: برنامه‌ی شتاب‌دهی 100 روزه‌ی جاده‌ی ابریشم به‌دنبال اهداف نیازسنجی بازار، ارتباط با سرمایه‌گذاران و نحوه رشد و توسعه‌ی استارتاپ‌ها بود که توانست محقق شود. در این برنامه، از 32 منتور در حوزه‌های روابط‌عمومی، منابع انسانی، بازاریابی ، ارزش‌گذاری، جذب سرمایه و... کمک گرفته شد. قادر صادقی صحبت‌هایش را این‌چنین ادامه داد: کپی‌کردن استارتاپ‌های دیگر شاید نسخه‌ی مناسبی برای ایران نباشد. ما باید کسب‌وکارهای مناسب خود را داشته باشیم و قرار نیست همه‌جا سیلیکون‌ولی شود. سخنرانی مهدی نایبی، بنیان‌گذار الوپیک، درباره‌ی موضوع مدیریت بحران در رکود اقتصادی بود. نایبی سخنرانی خود را با دو سؤال شروع کرد. او گفت: سؤالی که در‌حال‌حاضر مطرح می‌شود، این است که آیا با‌توجه‌به شرایط اقتصادی، امکان خروج از بحران وجود دارد یا خیر؟ همچنین بحران برای شرکت بزرگ یا در‌حال‌رشد فرصت است یا تهدید؟ نایبی با اشاره به تحریم‌های اخیر اپل گفت: ما به این فکر نکرده بودیم که یک روزی اپل دشمن ما شود و مقابل منافع ما قرار گیرد. کلمات کلیدی امسال، استقامت و چابکی است و شاید در این سال‌های سختی، ما به‌اندازه‌ی چندین سال رشد کردیم.
«کلوب یک‌میلیونی‌ها» عنوان آخرین پنل روز اول رویداد استارتاپ جاده‌ی ابریشم بود که به زبان انگلیسی با حضور ژوبین علاقبند، مدیرعامل اسنپ و مهدی نایبی، مدیرعامل الوپیک و علیرضا صادقیان، مدیرعامل چیلیوری، برگزار شد. مدیریت این پنل نیز برعهده‌ی محمدرضا ازلی، هم‌بنیانگذار تکراسا و استارتاپ جاده‌ی ابریشم بود. در این پنل نیز، به تحریم‌های شرکت‌های آمریکایی و فشار آن‌ها بر دیگر شرکت‌های دنیا برای تحریم استارتاپ‌های ایران اشاره شد. براساس نظر پنلیست‌ها، برای استارتاپ‌های بزرگ راهی برای جذب سرمایه‌ی خارجی وجود ندارد و سرمایه‌گذار‌های داخلی نیز هنوز نتوانسته‌اند این خلأ را پر کنند. به‌علاوه، بازار بورس نیز هنوز آمادگی پذیرش ارزش‌گذاری‌های استارتاپ‌ها را ندارد. در این پنل، ژوبین علاقه‌بند به تأثیر افزایش قیمت سوخت بر پلتفرم‌های حمل‌ونقل اشاره کرد و گفت: اگر نتوان سهمیه‌ای برای رانندگان این پلتفرم‌ها پیدا کرد، شاهد افزایش قیمت و استفاده‌ی کمتر از آن‌ها خواهیم بود. این پلفترم‌ها در‌حال‌حاضر در پی راهی برای گرفتن سهمیه‌ی بنزین برای رانندگان براساس کیلومتر سفر هستند. پس از صحبت‌های خسروی در روز دوم، Karl Krochmal به موضوع آینده‌ی کار و شغل پرداخت و گفت: ما به رهبرانی نیاز داریم که پل بسازند، نه اینکه دیوار بکشند. همچنین، شغل‌هایی که پایه‌ی آن براساس الگوریتم است، بیشتر امکان دارد که به‌وسیله‌ی ربات‌ها تسخیر شوند محمدرضا ازلی درباره‌ی جذب حامیان رویداد استارتاپ جاده‌ی ابریشم نیز گفت: امسال، توانستیم 78 حامی در 6 رویداد مختلف با بیش از 2,200 شرکت‌کننده داشته باشیم. رویداد استارتاپ جاده‌ی ابریشم به‌صورت کاملا داوطلبانه برگزار می‌شود و هزینه‌های رویداد ازطریق حامیان تأمین می‌شود. به‌علاوه، این رویداد ناسودبر است؛ یعنی هم مؤسسان و هم داوطلبان آن حقوق نمی‌گیرند و تمامی پول‌های جذب‌شده در خود رویداد برای برگزاری و تیم‌ها هزینه می‌شود. شایان ذکر است به‌زودی فهرست پول‌های دریافت‌شده از حامیان و هزینه‌های سال گذشته و امسال را به‌صورت عمومی به‌منظور شفافیت منتشر خواهیم کرد. فینال دومین رویداد استارت جاده‌ی ابریشم 13اردیبهشت1398 برگزار شد و تیم‌های فن‌آسا و سه‌سوت‌جابز و هانیلی به‌ترتیب به عناوین اول تا سوم رسیدند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/69793/استارتاپ‌های-فن‌آسا،-سه-سوت-جابز-و-هانیلی-در-فینال-دومین-رویداد-استارتاپ-جاده-ابریشم-برنده-شدند
بستن   چاپ