سیاست و
بازاریابی -
رشد روز افزون برندهای زیر مجموعه شیائومی و اوپو دردسر ساز میشود
٤٦
٠
شهر سخت افزار / در سالهای اخیر شرکتهای چینی مانند اوپو و شیائومی زیر مجموعههای بسیاری را با هدف تولید گوشیهای هوشمند قدرتمند و ارزان قیمت ایجاد کردهاند که تا به امروز رشد چشمگیر و قابلی توجهی داشتهاند. حال رشد چشمگیر این زیربرندها، موجب نگرانی برندهای اصلی شده است.
به گفته یکی از منابع آگاه نزدیک به برندهای اوپو و شیائومی، برندهای چینی تولید کننده گوشیهای هوشمند از رشد چشمگیر و روز افزون زیربرندهای خود نگران هستند و معتقدند که در آینده نزدیک فروش نجومی این زیربرندها موجب کاهش فروش محصولات
برند اصلی میشود و به نوعی تبدیل به یک رقیب جدی میشوند. زیربرندهایی مانند پوکوفون در سالهای اخیر گوشیهای با مشخصات پرچمدار اما با قیمت میان رده را به بازار عرضه کردهاند و این موضوع باعث استقبال شگفت انگیز کاربران شده است.
به طور مثال پرچمدار خوش قیمت پوکوفون F1 تنها 300 دلار قیمت دارد، اما از مشخصات فنی یک گوشی پرچمدار 800 دلاری بهره میبرد، یا شرکت Realme که زیر مجموعه اوپو به شمار میرود، اخیراً اولین پرچمدار خود را با اسم Realme X به همراه سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش با قیمت پایه 220 دلار به بازار عرضه کرده است. از طرفی دیگر به تازگی
برند ردمی از شیائومی جدا شده و تبدیل به زیربرند این شرکت شده است؛ این زیربرند تازه وارد قصد دارد تا در ماههای آینده پرچمدار خود را تحت عنوان K20 به همراه تراشه اسنپ دراگون 855 و صفحه نمایش 6.39 اینچی AMOLED روانه بازار کند.
در نهایت فروش چشمگیر این محصولات و رشد روز افزون آنها دردسرهایی را برای برندهای اصلی آنها به همراه خواهد داشت و فروش محصولات
برند اصلی را تحت شعاع قرار میدهد. در واقع زیربرندی مانند ردمی باید به شیائومی اجازه دهد تا بر روی پرچمدارهای خود تمرکز کند، اما گزارشها نشان میدهند که فروش شیائومی و ردمی به شدت همپوشانی دارند و در نهایت این موضوع بر فروش شیائومی تاثیر منفی میگذارد. همچنین شرکت اوپو نگران است که قیمت پایین پرچمدار Realme X موجب کاهش فروش پرچمدار اصلی اوپو یعنی Reno شود. باید دید که برندهای اصلی چینی برای این بحران چه چارهای در آینده میاندیشند.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/70550/رشد-روز-افزون-برندهای-زیر-مجموعه-شیائومی-و-اوپو-دردسر-ساز-میشود