سیاست و بازاریابی
لمان 2019 با قهرمانی تویوتا و آلونسو به پایان رسید
دوشنبه 27 خرداد 1398 - 01:41:45
سیاست و بازاریابی - رقابت 24 ساعته در لمان امسال، با موفقیت تویوتا و فرناندو آلونسو همراه بود. فراری هم در کلاس خود توانست بالاتر از پورشه به مقام نخست برسد.

در تقویم موتوراسپرت، سه رقابت دارای اهمیت ویژه و سابقه‌ی تاریخی بالا هستند. رقابت‌های سالیانه در فرمول یک موناکو، ایندی 500 و لمان 24 ساعته از نظر کلاس خودرویی، تفاوت‌های بنیادین با یکدیگر دارند؛ ضمن اینکه قهرمانی در هرکدام از آن‌ها، افتخاری بسیار بزرگ است.
اولین مسابقه‌ی 24 ساعته در لمان فرانسه، 96 سال پیش برگزار شد تا همچنان قدیمی‌تری رقابت‌ رانندگی استقامت (Endurance racing) محسوب شود. تام کریستنسن از دانمارک، با 9 قهرمانی در لمان، پرافتخارترین راننده‌ی این مسابقات است. پورشه هم با سابقه‌ی بسیار طولانی در لمان، 19 قهرمانی تیمی دارد و بالاتر از دیگر خودروسازان، مشهورترین برند این مسابقات محسوب می‌شود. در بین تیم‌های مستقل شرکت‌کننده هم، جوئست ریسینگ با 13 قهرمانی، برتر از دیگران قرار دارد؛ هرچند که اسمال در لمان حضور نداشت.
یکی از مهم‌ترین اتفاقات در لمان 2019، دومین قهرمانی پیاپی برای تیم تویوتا و فرناندو آلونسو بود. راننده‌ی اسپانیایی که سابقه‌ی دو قهرمانی جهان در فصل‌های 2005 و 2006 فرمول یک جهانی را در کارنامه دارد؛ حالا توانسته است بیش از یک‌بار، 2 رقابت معتبر موناکو و لمان را فتح کند. علاوه‌بر او، 12 راننده‌ی دیگر نیز توانسته‌اند به موفقیت در موناکو و لمان برسند؛ اما تنها گراهام هیل راننده‌ی انگلیسی، قهرمان سه‌گانه‌ی لمان، موناکو و ایندی 500 شده است.
امسال هم، لمان در کلاس‌های LMP1، LMP2، LMGTE حرفه‌ای و LMGTE آماتور برگزار شد. در مهم‌ترین و قدرتمندترین گروه، خودروهای تویوتا به مقام اول و دوم LMP1 رسیدند. قهرمان لمان در این کلاس، مدل TS050 هیبرید بود که فرناندو آلونسو، کازوکی ناکاجیما و سباستین بوئمی را پشت فرمان داشت. این خودرو با تنها 34 پیت‌استاپ، توانست 385 دور را در لمان 2019 کامل کند. در مقام دوم، دیگر خودروی تویوتا با اختلاف 16.972 ثانیه توانست 385 دور بزند. مقام سوم کلاس LMP1 هم به رانندگان خودروی BR1 از تیم BR Engineering رسید.
در کلاس LMP2، امسال آلپاین A470 از تیم فرانسوی سیگناتک آلپاین (Signatech Alpine Matmut) با اختلاف 17 دور نسبت به قهرمان LMP1، بهترین جایگاه را در گروه خود به دست آورد. خودروهای اورکا از تیم جکی چان (Jackie Chan DC Racing) هم، به مقام‌های دوم و سوم رسیدند.
در کلاس LMGTE Pro، پس از مدت‌ها، فراری توانست به قهرمانی لمان برسد. خودروی فراری 488GTE EVO در لمان 2019 توانست 43 دور کمتر از قهرمان LMP1 بزند و با رانندگانی از ایتالیا، انگلیس و برزیل، اول شود. در رتبه‌های دوم و سوم کلاس LMGTE Pro، خودروهای پورشه 911RSR قرار گرفتند تا برتری آن‌ها نسبت به فورد GT، شورولت کوروت C7R و بی‌ام‌و M8 GTE ثابت شود.
لمان 2019 در کلاس LMGTE AM با قهرمانی فورد GT از تیم امریکایی کیتینگ (Keating Motorsports) به پایان رسید. مقام‌های دوم و سوم این گروه هم به ترتیب در اختیار پورشه 911RSR و فراری 488 GTE قرار گرفت.



http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/75301/لمان-2019-با-قهرمانی-تویوتا-و-آلونسو-به-پایان-رسید
بستن   چاپ