سیاست و بازاریابی
ایتالیا جریمه برای فیس بوک تعیین کرد
شنبه 8 تير 1398 - 20:11:22
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی -
ایتالیا جریمه برای فیس بوک تعیین کرد
٣٣
٠
مهر / سازمان نظارت بر حفاظت از اطلاعات کاربران در ایتالیا به دلیل نقض قوانین حریم خصوصی کاربران در رسوایی کمبریج آنالایتیکا جریمه ای یک میلیون یورویی برای فیس بوک تعیین کرده است.
به گزارش تک کرانچ، سازمان نظارت بر حفاظت ازاطلاعات کاربران در ایتالیا جریمه ای یک میلیون یورویی برای فیس بوک تعیین کرده است. این جریمه به دلیل نقض قوانین حفظ حریم شخصی کاربران ایتالیایی و در خصوص رسوایی «کمبریج آنالایتیکا» اعمال شده است.
سال گذشته مشخص شد شرکتی به نام کمبریج آنالایتیکا در سال 2015 از اطلاعات 87 میلیون کاربر فیس بوک سواستفاده کرده است.
البته این رسوایی قبل از اجرایی شدن قوانین GDPR اتحادیه اروپا اتفاق افتاده است و به همین دلیل مبلغ جریمه فیس بوک چندان هنگفت نیست. طبق قوانین GDPR اتحادیه اروپا نقض حریم شخصی اطلاعات کاربران جریمه ای تا 4 درصد از درآمد سالانه شرکت‌های فناوری را در پی دارد.
سخنگوی فیس بوک در این باره گفت: ما قبلاً نیز گفته‌ایم و آرزو می‌کنم می‌توانستیم درباره ادعاهای مربوط به رسوایی کمبریج آنالایتیکا در 2015 میلادی تحقیقات بیشتری انجام دهیم. اما به هرحال شواهد حاکی از آن است که در این رسوایی اطلاعات هیچیک از کاربران ایتالیایی فاش نشده است. در این رسوایی فقط اطلاعات کاربران آمریکایی فاش شده بود.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/76539/ایتالیا-جریمه-برای-فیس-بوک-تعیین-کرد
بستن   چاپ