برابري جنسيتي بخشي از استراتژي توسعه برند ودافون
شنبه 14 مرداد 1396 - 2:15:40 PM
بازاريابي - بازاريابي اينترنتي
|
|
بازاريابي سياسي - ودافون؛ برندي که اخيرا جايزهي استون وال را از آن خود کرده است. اين جايزه اغلب به فعالان برابري جنسيتي اهدا ميشود. ودافون يک شرکت مخابراتي بريتانيايي است که سالهاست در اين حوزه فعاليت دارد. اين شرکت اولين ارائهدهندهي سرويس پيامک در جهان محسوب ميشود، احتمالا هماکنون علاقهي زيادي براي شنيدن در مورد آن داريد.
فرهنگ غالب بر شرکت ودافون
تيم ودافون بر اين باور است که انسانها با هم متفاون هستند. بنابراين
جنسيت(مرد يا زن از هيچ جهتي بر يکديگر مزيت ندارند)سن(اصل شايستهمحوري به جاي اصل سن)قوميت(قوميتها هيچ نقشي در ودافون ندارد)تفکر(کارکنان و يا هر کسي ميتواند تفکري متفاوت با شما داشته باشد)مذهب (اعتقادات هر کسي به خودش مرتبط است)نژاد(هيچ نژادي بر نژاد ديگر پيروز نيست)سبک زندگي(هر کسي ميتواند سبک زندگي مورد علاقهي خود را انتخاب نمايد)و …هيچ تاثيري در تصميمات و فعاليتهاي آنها ندارد. آنها معتقدند تنوع مشتريان بايد در تنوع تيمها منعکس گردد و اين تنوع ميتواند زمينههاي بسيار مثبتي را براي نوآوري و خلاقيت فراهم کند.
ودافون در طي فعاليتهاي بيستوپنج سالهاش همواره به دنبال توسعهي برابري جنسيتي بوده است.
اولين کاري که آنها انجام دادند، تلاش براي بهبود شرايط کاري زنان بود. (از جمله شرايط اخذ مرخصي، مرخصي زايمان و ساعت کاري بود.)آنها هماکنون بزرگترين طرح استخدام زنان را به عهده گرفتهاند. (آنها قصد دارند، در طول سه سال آينده 1000 کارمند زن را از سراسر جهان استخدام کنند.)علاوه بر اين طرحهاي بسيار جامع، شرکت ودافون جزو اولين فعالان طرح توانمندسازي زنان محسوب ميشود.آنها برنامههاي بسيار متنوعي جهت انگيزهبخشي به زنان براي فعاليت در حوزههاي تکنولوژيک راهاندازي کردهاند.زيباترين پيامي که در سايت ودافون ميتوانيد بخوانيد اينست که هدف ما کمک به توسعهي مهارتهاي رهبري در زنان خصوصا زنان نيوزلند است.برابري جنسيتي تمرکز اصلي ودافون
اين روزها مردم به موضوع برابري بسيار اهميت ميدهند و ميتوان گفت برابري جنسيتي به يکي از بزرگترين دغدغههاي بشر تبديل شده است. ودافون در تلاش است تا برابري جنسيتي در همهي ارکان برند خود از تبليغات تا منابع انساني به کار گيرد. آنها گروههايي را صرفا جهت بررسي تبليغات گماردهاند تا مطمئن شوند هيچ تبعيض جنسيتي در تبليغات آنها وجود ندارد.
آنها همچنين به نيروهاي داخلي خود نيز به شدت اهميت ميدهند تا مبادا تبعيضي هر چند کوچک در آنجا رخ داده باشد. آنها سالانه نظرسنجيهايي برگزار ميکنند، طي نظرسنجي آخر 89٪ از کارکنان شرايط را عالي دانستهاند.
شارون دوهرتي از ودافون:
بدون شک توجه به برابري جنسيتي يک استراتژي بسيار جذاب و موفقيتآميز است، اما شما نميتوانيد به يکباره از اين استراتژي استفاده کنيد. شما بايد سالها در اين حوزه تلاش کنيد تا واقعا به عنوان فعال حوزهي برابري جنسيتي شناخته شويد.
ودافون معتقد است تمامي شرکتها بايد اصل برابري جنسيتي توجه خاصي داشته باشند.
آنها از طريق وبسايت خود تلاش ميکنند تا يافتههاي خود را در اختيار ديگر برندها قرار دهند.
از نظر دوهرتي هيچ راهکار ميانبري براي اتخاذ استراتژي برابري جنسيتي وجود ندارد، تنها کاري که شما بايد انجام دهيد اينست که واقعا به اين اصل تعهد داشته باشيد و براي تحقق آن تلاش کنيد.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/815/برابري-جنسيتي-بخشي-از-استراتژي-توسعه-برند-ودافون
|