سیاست و
بازاریابی - آمار جدید از میزان فروش گوشیهای هوشمند در سه ماههی دوم سال 2019 از برتری سامسونگ خبر میدهد. هواوی و آیفون در رتبههای بعدی قرار دارند.
دو مؤسسهی Strategy Analytics و Counterpoint آمار جالبی را از فروش جهانی گوشیهای هوشمند در سهماههی دوم سال 2019 منتشر کردهاند که همانطور که انتظار میرود سالبهسال در حال افول است. با وجود افت فروش گوشیهای هوشمند در جهان، سامسونگ و هواوی شاهد افزایش نسبی در فروش و سهم خود از بازار بودهاند. بنابه آمار ارائهشده از Strategy Analytics ، فروش جهانی گوشیهای هوشمند نسبت به سال گذشته 2.6 درصد کاهش داشته است، ولی سامسونگ و هواوی موفق شدهاند به ترتیب شاهد افزایش 1.9 و 1.7 درصدی در فروش خود باشند. این درحالی است که فروش اپل نسبت به سال گذشته 0.7 درصد کاهش داشته است. به عبارت دیگر، فروش سامسونگ به 76.3 میلیون، هواوی به 58.7 میلیون و آیفون به 38 میلیون دستگاه رسیده است.
میزان فروش (میلیون دستگاه) | سهماهه دوم سال 2018 | سهماهه دوم سال 2019 |
---|
سامسونگ | 71.5 | 76.3 |
هواوی | 54.2 | 58.7 |
اپل | 41.3 | 38 |
شیائومی | 32 | 32 |
اوپو | 30.2 | 29.8 |
سایر | 121.2 | 106.6 |
مجموع | 350.4 | 341.1 |
سهم بازار (درصد) | سهماهه دوم سال 2018 | سهماهه دوم سال 2019 |
---|
سامسونگ | 20.4 | 22.3 |
هواوی | 15.5 | 17.2 |
اپل | 11.8 | 11.1 |
شیائومی | 9.1 | 9.4 |
اوپو | 8.6 | 8.7 |
سایر | 34.6 | 31.2 |
مجموع | 100 | 100 |
شیائومی و اوپو نیز به ترتیب با 9.4 و 8.7 درصد در جایگاه چهارم تا پنجم قرار دارند و در میزان فروش خود اندکی کاهش داشتهاند. بهطور کلی فروش اپو کاهش زیادی داشته است، ولی آمار شیائومی نسبت به گذشته تفاوت چندانی را به ثبت نرسانده است. آمار ارائه شده توسط Counterpoint"s research نیز اطلاعات مشابهی را به نمایش میگذارد، با این تفاوت که جزییات بیشتری را از برندهای قرار گرفته در جایگاه اول تا دهم به نمایش میکشد. سهم سامسونگ از بازار جهانی حدود 20 درصد و هواوی 16 درصد و اپل کمی بیشتر از 10 درصد گزارش شده است. طبق آماری که Counterpoint"s research منتشر کرده است، هر سه شرکت نسبت به گذشته سهم کمتری را از بازار به خود اختصاص دادهاند. برخلاف Strategy Analytics که کاهش 2.6 درصدی را در فروش جهانی اعلام کرده است، Counterpoint"s research این میزان را 1.2 درصد میداند.
میزان فروش (میلیون دستگاه) | سهماهه دوم سال 2018 | سهماهه دوم سال 2019 |
---|
سامسونگ | 71.5 | 76.6 |
هواوی | 54.2 | 56.7 |
اپل | 41.3 | 36.4 |
شیائومی | 32 | 32.3 |
اوپو | 29.6 | 29 |
ویوو | 26.5 | 27 |
لنوو | 9 | 9.5 |
الجی | 9.8 | 8 |
HMD | 4 | 4.8 |
ریلمی | 0.5 | 4.7 |
سایر | 86 | 75 |
مجموع | 364.3 | 360 |
سهم بازار (درصد) | سهماهه دوم سال 2018 | سهماهه دوم سال 2019 |
---|
سامسونگ | 19.6 | 21.3 |
هواوی | 14.9 | 15.8 |
اپل | 11.3 | 10.1 |
شیائومی | 8.8 | 9 |
اوپو | 8.1 | 8.1 |
ویوو | 7.3 | 7.5 |
لنوو | 2.5 | 2.6 |
الجی | 2.7 | 2.2 |
HMD | 1.1 | 1.3 |
ریلمی | 0.1 | 1.3 |
سایر | 23.6 | 20.8 |
مجموع | 100 | 100 |
نکتهی قابلتأمل در آمار ارائه شده، سهم نوکیا یا HMD Global از بازار گوشیهای هوشمند است. این شرکت موفق شده فروش گوشیهای خود را در سهماههی دوم 2019 در مقایسه با سهماههی دوم 2018 در حدود 20 درصد افزایش دهد و جایگاه نهم را به خود اختصاص دهد. لنوو و ویوو هم شاهد اندکی افزایش در آمار فروش خود بودهاند، درحالی که الجی به زحمت توانسته فروش خود را پایدار نگه دارد. بیشترین رشد مربوط به
برند Realme با 848 درصد است. این رشد باتوجه به عرضهی اولین گوشی هوشمند این شرکت در سهماههی دوم 2019 امری طبیعی است.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/81941/سامسونگ-همچنان-پرفروشترین-برند-گوشی-هوشمند-جهان-است