سیاست و بازاریابی
دریکو GTE معرفی شد؛ ابرخودرو برقی با گشتاور 8800 نیوتن‌متر
يکشنبه 27 مرداد 1398 - 10:03:34
سیاست و بازاریابی - ابرخودروی تمام برقی دریکو GTE با قیمت پایه 1/25 میلیون دلار، از چهار موتوربرقی با قدرت 1200 اسب‌بخار و گشتاور 8800 نیوتن‌متر استفاده می‌کند.

روز گذشته «رویداد یک هفته با خودرو در مونته‌ری کالیفرنیا» آغاز شد (Monterey Car Week) و مثل هر سال، توجه گروه‌ها و سازمان‌های فعال در صنعت را جلب کرد. در این رویداد جذاب که هر سال علاقه‌مندان دنیای خودرو را در شهر کوچک مونته‌ری و سواحل اقیانوس آرام گرد هم می‌آورد، برخی شرکت‌ها از محصولات جدید و تولیدمحدود رونمایی می‌کنند. پس از رونمایی بوگاتی چنتودیِچی ( Centodieci) ، معرفی تازه‌ترین ابرخودروی برقی آمریکایی، امروز در صدر اخبار بود.
استارتاپ درِیکو موتورز (Drako Motors) که از سال 2013 با هدف تولید خودروی برقی قدرتمند شکل گرفته است، بالاخره از اولین محصولش رونمایی کرد. دریکو GTE، یک ابرخودروی تمام برقی (کلاس جی‌تی، گرندتورر یا گرن‎توریزمو) با ظرفیت کابین چهارسرنشین است که در بخش قوای فنی، کاملا منحصربه‌فرد به‌نظر می‌رسد. در این مدل چهار موتوربرقی هر کدام در هر چرخ نصب شده است تا نهایت قدرت ترکیبی به 1200 اسب‌بخار و گشتاور هم به 8800 نیوتن‌متر (در چرخ‌) برسد. برخلاف تسلا در مراسم رونمایی نسل جدید رودستر، مدیران ارشد دریکو موتورز به‌صورت مشخص اعلام کرده‌اند که این گشتاور بالا مربوط به چرخ است. Drako GTE</h4>">
Drako GTE</h4>">
Drako GTE</h4>">
Drako GTE</h4>">

مقاله‌ی مرتبط:
بوگاتی EB 110 سوپراسپرت چنتودیچی معرفی شد
نکته‌ی مهمی که در دریکو GTE وجود دارد، مستقل بودن هر موتور برقی برای چرخ است؛ به این ترتیب، خودرو چهارچرخ محرک است و به سیستم توزیع گشتاور مجهز خواهد بود. سیستم انتقال قدرت GTE از نوع مستقیم (برای هر چرخ) است و هیچ‌گونه قطعه و مکانیزم اضافه‌ای مثل جعبه‌دنده در خودروهای بنزینی، بین موتور برقی و چرخ وجود ندارد. همچنین تیم تولید دریکو اشاره کرده‌اند که سیستم توزیع گشتاور GTE در پیست نوربرگ‌رینگ مهندسی شده است و تنظیم موردنیاز هر چرخ (به‌صورت مستقل) بیش از 1000 بار در یک ثانیه انجام می‌شود.
نتایج عملکرد ریکو GTE در آزمایش سرعت‌گیری صفر تا 100 کیلومتربرساعت اعلام نشده است اما نهایت سرعت این سدان تمام برقی به بیش از 330 کیلومتربرساعت می‌رسد. GTE که حاصل یک دهه مهندسی و تلاش متخصص‌های استارتاپ دریکو است، از بسته‌ی باتری 90 کیلووات ساعتی (450 ولت) با شارژر استاندارد 15 کیلوواتی استفاده می‌کند و با شارژرهای سریع 150 کیلوواتی هم سازگار خواهد بود. سیستم تعلیق ساخت اولینز (Öhlins)، ترمزهای سرامیک کربنی برمبو با 6 پیستون در جلو و 4 پیستون در عقب، رینگ‌های 20 و 21 اینچی به‌همراه تایرهای میشلن 4S یا Cup 2S از دیگر ویژگی‌های اولین محصول دریکو موتورز است.
احتمالا طرفداران دنیای خودرو در نگاه اول، متوجه شباهت بالای طراحی دریکو GTE با فیسکر کارما (Fisker Karma) شده‌اند. این شباهت بی‌دلیل نیست و درواقع GTE از شاسی کارما استفاده می‌کند. در طراحی بدنه، بخش چشمگیری دیده نمی‌شود و طرح کلی مشابه کارما است؛ به‌خصوص در نمای عقب، طراحی ترکیبی از خودروهای آلمانی و ایتالیایی به‌نظر می‌رسد. نکته‌ی مهم‌تر این است که ظرفیت پیمایش و زمان مورد نیاز برای شارژ GTE مشخص نیست؛ درواقع در بیانه‌ی مطبوعاتی و ویدیوی رسمی رونمایی، تمرکز اصلی روی قابلیت‌های عملکردی و فنی این سدان تمام برقی بوده است تا ویژگی‌های کاربردی و استفاده‌ به‌عنوان یک خودرو برای رانندگی روزانه.
باتوجه به مشخصات فنی، دریکو GTE نمی‌تواند با جدیدترین و مدل‌های آینده در کلاس سدان‌های تمام برقی مثل تسلا مدل S و پورشه تایکان مقایسه شود و در سطحی بالاتر قرار می‌گیرد. اما ویژگی دیگری هم وجود دارد که اولین خودروی تولیدی دریکو را مختص ثروتمندان می‌کند؛ قیمت پایه برای دریکو GTE بیش از 1 میلیون و 250 هزار دلار درنظر گرفته شده است و فقط هم در 25 دستگاه تولید خواهد شد. این مدل که در سال 2020 با دو نسخه‌ی GTE استاندارد و پیست (GTE Track Edition) به خط تولید می‌رسد، در آخرین روز از رویداد خودروی مونته‌ری و در همایش کنکو دلگانس پبل بیچ (Pebble Beach Concours d"Elegance) به‌نمایش عمومی گذاشته می‌شود.



http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/83636/دریکو-GTE-معرفی-شد؛-ابرخودرو-برقی-با-گشتاور-8800-نیوتن‌متر
بستن   چاپ