سیاست و
بازاریابی - یکی از شاخصهای استراتژیک بازارها که باعث رشد و شکوفایی یا افت بازار میشود، شاخص اشتراکگذاری اطلاعات با دیگران است. متاسفانه در ایران از نظر این شاخص استراتژیک بسیار عقب هستیم.
شما طی روز چه میزان از وقت خود را در شبکههای اجتماعی صرف میکنید؟ چه میزان اطلاعات مفید کسب میکنید و چه میزانی از آن را با دیگران به اشتراک میگذارید؟ آیا دغدغهی یادگیری دیگران را دارید یا اینکه همه چیز را برای خودتان میخواهید؟ ما دوست داریم این رویه را تغییر دهیم و از خودمان هم شروع کردهایم. منظورمان از «ما» کیست؟ ما یک آژانس دیجیتال
مارکتینگ هستیم که حدودا ده سال است فعالیتهای خود را در ایران شروع کردهایم و تقریبا از سال 2013 این فعالیت را به کشور ترکیه هم گسترش دادهایم و پارتنر رسمی گوگل هستیم. دو سال است که بهطور گسترده فعالیت خود در حوزهی
تبلیغات کلیکی و بهخصوص
تبلیغات در گوگل، رشد دادهایم و نتیجهی این کار نزدیک به سه میلیارد نمایش
تبلیغات در دو سال گذشته بوده است که در این بازه بیش از 8 میلیون سرنخ فروش یا لید از آن ایجاد کردهایم. ما امروز یک خانواده 18 نفره هستیم. در این خانواده همیشه به نتیجه بیشتر از هر چیز اهمیت میدهیم. در ده سال گذشته همیشه سعی کردهایم پیشتاز باشیم و دوستان و مشتریان ما همیشه اولینها را از آژانس راتین دیدهاند. اینبار نیز امیدواریم کاری که انجام دادهایم، برای جامعه دیجیتال
مارکتینگ ایران مفید باشد. قصد داریم در سری اول این گزارشها، به موضوع
تبلیغات نصب اپلیکیشن در گوگل یا همان سیستم Google Universal App بپردازیم. بر کسی پوشیده نیست که گوگل دارای بزرگترین سامانه
تبلیغات با هدف نصب اپلیکیشن در دنیا است. در این میان هنر و تخصص ما در بهبود
تبلیغات و ساخت متریال های تبلیغاتی خوب، در کنار سیستم Deep Learning گوگل در سال گذشته چه کرده است؟ با ما همراه باشید تا به این پرسش، پاسخ دهیم. ما چه تعداد نمایش
تبلیغات و نصب اپلیکیشن را تجربه کردهایم؟
بیش از 2 میلیارد نمایش
تبلیغات اپلیکیشنهای موبایل در مجموع تمام کانالهای گوگل در کمپینهای آژانس راتین اتفاق افتاده است. تعداد 29،131،356 کلیک روی بنرها و ویدئوهای تبلیغاتی ثبت شده است. در کنار این موضوع 4،032،601 عدد نصب را برای اپلیکیشنهای ایرانی به ارمغان آورده ایم. 1،53 درصد از افرادی که
تبلیغات یونیورسال اپ گوگل را دیدهاند، روی
تبلیغات کلیک کردهاند. 13،29 درصد از افرادی که کلیک کردهاند نیز اپلیکیشنهای مورد نظر را نصب کردهاند و تقریبا کمی بیش از 50 ردصد آنها نرمافزار خود را فعال کرده و از آن استفاده کردهاند. دانلود آمار دقیق وضعیت
تبلیغات اپلیکیشن ها در ایران نگاهی به عقربه های ساعت و تأثیر زمان در
تبلیغات اپلیکیشن های موبایل وقتی نگاه را از اعداد به ماههای سال میاندازیم، باز هم اعداد معناداری پیدا میکنیم. پَراکنش یا فراوانی نصب اپلیکیشنهای موبایل در مقابل نمایش
تبلیغات در ماه های «مه»، « ژوئن» و «ژوئیه» معادل ماه های اردبیهشت تا تیر در ایران در بیشترین حد خود بوده است. کاربران در روزهای هفته رفتار جالبی از خود نشان دادهاند و روزهای «شنبه»، «چهارشنبه» و «پنج شنبه» بیشترین تعداد نصب اپلیکیشن را در تلفن های همراه خود انجام دادهاند. که این تعداد با اختلاف در روزهای شنبه بیشتر بوده است.
ما آمارهای
تبلیغات را حتی در ساعات روز نیز بررسی کردیم. نتیجه اینکه، بیشترین تعداد نصب اپلیکیشن ها بین ساعتهای 5 تا 8 بعد از ظهر به وقوع پیوستهاند. وضعیت کلیک های تقلبی و میزان آن در
تبلیغات نصب اپلیکیشن
در بازهی زمانی سپتامبر 2018 تا ژوئیه 2019، تعداد 5،253،881 عدد کلیک تقلبی کشف و هزینهی آنها توسط گوگل به حساب
تبلیغات دهنده برگشت داده شده است. این تعداد معادل 15،44 درصد از کل کلیک ها بوده است. چقدر خوب میشد اگر تمام شبکههای تبلیغاتی داخلی ایران نیز مثل گوگل این عددها را اعلام و به مشتری باز میگرداندند (قابلتوجه اینکه، عدد ریالی این تعداد کلیک، به قیمت ارز امروز بیش از 600 میلیون تومان بوده است!). قیمتهای نصب اپلیکیشن در
تبلیغات گوگل
قیمت هر کلیک روی
تبلیغات بهصورت متوسط 110 تومان و معادل 0.05 لیر ترکیه (کمی کمتر از یک سِنت) به دست آمده است. ولی در بسیاری از موارد میتوان کلیک های با قیمت 30 تومان را هم تجربه کرد. متوسط هزینه نصب هر اپلیکیشن در سال گذشته حدود 1050 تومان معادل 0،5 لیر بوده است. این قیمت کاملا توانایی رقابت با کانال های دیگر تبلیغاتی در ایران دارد با این تفاوت که کلیک های بسیار سالم تر و نصب های واقعی تری به ارمغان میآورد. متوسط هزینه
تبلیغات نصب اپلیکیشنCPI
بیشترین تعداد نصب در اپلیکیشن ها
بیشترین تعداد نصب برای یک اپلیکیشن در یک روز 18،311 عدد بوده است. بیشترین تعداد نصب برای یک اپلیکیشن در سال 1،163،491 عدد بوده است. ما با چه
برند هایی همکاری کردهایم؟ تاکنون کسب و کارهای بسیاری به ما اعتماد کردهاند اما برای نمونه اسنپ فود، همراه کارت، بیپ تونز، استاد کار، کلید، فانوس، سفرمی، زورق، پول تیکت، فلایتیو، ایمالز، فیدیلیو و… از جمله مشتریان وفادار ما بودهاند که از
تبلیغات اپلیکیشن گوگل نتیجه گرفتهاند و به همکاری با ما ادامه دادهاند. ما که هستیم؟ ما تیمی کوچک، نتیجهگرا و با تجربهای زیاد هستیم که تاکنون بیش از 1000 اکانت گوگل ادز را در کارنامه داشتهایم. دید و هدف راتین شاید چیزی متفاوت از دیگر آژانس های ایرانی باشد. ما در آژانس دیجیتال
مارکتینگ راتین سعی میکنیم با تجربیات خود که از کمک به سازمانهای مختلف به دست آوردهایم، دو هدف کلی را دنبال کنیم: به مردم کمک کنیم تا محصولات و خدمات بهتری خرید کنند و در آشفته بازار امروز ایران بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند. پول برای ما بسیار مهم است ولی ما برای هر محصول و خدمت بیکیفیت کار نمیکنیم. بعد از این موضوع به مشتری کمک میکنیم که بیشترین بازدهی را در
تبلیغات هدفمند خود برای کالا و خدمات مفیدش داشته باشد. هدف ما واقعا کمک به دو قسمت این داد و ستد است.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/83755/گزارش-آژانس-راتین-از-کمپینهای-نصب-اپلیکیشنهای-اندرویدی