سیاست و بازاریابی
ارزش برند لامبورگینی به 11 میلیارد دلار رسید
يکشنبه 3 شهريور 1398 - 11:04:49
سیاست و بازاریابی - ارزش برند لامبورگینی به لطف تولید شاسی‌بلند اوروس، اکنون برای اولین‌بار به 11 میلیارد دلار رسیده است.

از زمانی‌که لامبورگینی برای اولین‌بار تصمیم به ساخت خودروی شاسی‌بلند اوروس گرفت، تاکنون، ارزش این برند با افزایش چشمگیری مواجه بوده است. ارزش برند لامبورگینی اکنون به 11 میلیارد دلار رسیده است که این خودروساز ایتالیایی را به گزینه‌ی مناسبی برای فولکس واگن جهت عرضه‌ی سهام این شرکت در بازار بورس تبدیل می‌کند. به‌ گزارش بلومبرگ، مدل‌های جدید از جمله سوپراسپرت هیبریدی که سال آینده معرفی می‌شود، حاشیه‌ی سود لامبورگینی را به بیش از 30 درصد می‌رساند.
درنتیجه، اکنون ارزش این خودروساز ایتالیایی با شرکت فراری برابری می‌کند. به‌گفته‌ی مایکل دین و گیلیان دیویس از نشریه‌ی بلومبرگ: عرضه‌ی اولیه‌ی سهام (IPO) تراتون توسط فولکس واگن، راه را برای بازسازی سازمانی بیشتر، باز کرد. بنابراین اکنون می‌توان عرضه‌ی اولیه‌ی سهام‌های برند لامبورگینی را نیز انتظار داشت.
مقاله‌های مرتبط:
افزایش فروش خودروهای لامبورگینی در نیمه اول سال 2019 کابین سفارشی لامبورگینی اونتادور 40 هزار دلار قیمت دارد
عرضه‌ی اولیه‌ی سهام تراتون (Traton) به‌عنوان اولین نتیجه‌ی قابل لمس ازنظر بررسی دارایی شناخته می‌شود. ساختار فعلی فولکس واگن، مستعد تنش ارزیابی می‌شود. تنها 12 برند زیرمجموعه‌ی فولکس واگن هستند و برخی از آن‌ها همچون دوکاتی و بنتلی، کاندید فروش هستند. شرکت لامبورگینی هم تحت کنترل آئودی است که این خودروساز آلمانی هم زیرمجموعه‌ی فولکس واگن محسوب می‌شود. پیش‌تر مسئولان فولکس واگن در ایمیلی اذعان داشتند: فعلا تصمیمی برای تغییر سازمانی در برند آئودی گرفته نشده است.
از نظر تعداد خودروهای فروخته شده، لامبورگینی با رشد 51 درصدی در سال گذشته، به فروش 5750 دستگاه رسیده است که از این تعداد بیش از 1700 دستگاه شاسی‌بلند اوروس بوده‌اند. هم‌اکنون، بازار ایالات متحده‌ی آمریکا بازار اصلی لامبورگینی محسوب می‌شود؛ جایی که خودروساز ایتالیایی بیش از 3 برابر دومین بازار پرفروش خود یعنی انگلستان، خودرو فروخته است.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/84184/ارزش-برند-لامبورگینی-به-11-میلیارد-دلار-رسید
بستن   چاپ