سیاست و بازاریابی
سهم برندهای موبایل از بازارهای جهانی چقدر است؟
پنجشنبه 7 شهريور 1398 - 14:22:02
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی -
سهم برندهای موبایل از بازارهای جهانی چقدر است؟ 2
١٥٢
٠


ایسنا / سهم برندهای تولیدکننده موبایل در طول یک دهه اخیر شاهد تغییرات قابل توجهی در بازارهای جهانی بوده است.
از آنجایی که بازار جهانی گوشیهای هوشمند که در سال‌های اخیر با رکود قابل توجهی مواجه شده است، بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده موبایل در تلاشند با ارائه و افزودن قابلیت و فناوری‌های نوین و منحصر بفرد نظر و توجه کاربران و مشتریان را به سوی خود جلب کنند و بدین ترتیب سهم بیشتری از بازار کشورهای مختلف در جهان را به خود اختصاص دهند.
با اینکه روزگاری نوکیا یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید و عرضه کننده موبایل در جهان به شمار می‌آمد، اما در سال‌های اخیر شاهد یک رکود و کاهش بی‌سابقه در میزان فروش محصولاتش بوده که البته با همکاری شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال توانست تا حد زیادی فعالیت اندک خود در یک دهه اخیر را جبران کند و سهم خود در بازارهای جهانی موبایل ر احیا کند.
کارشناسان و تحلیلگران فعال در موسسه تحقیقاتی و آماری استاتیستا به تازگی با انتشار گزارش و نموداری سعی کرده‌اند که سهم برندهای مختلف تولیدکننده موبایل را در طول یک دهه اخیر یعنی سه ماهه چهارم 2009 تا سه ماهه دوم 2019 میلادی نشان داده و به بررسی آن بپردازند.
بر اساس نمودار زیر، سهم سامسونگ در سه ماهه چهارم سال 2009 میلادی تنها 3.3 درصد از بازارهای جهانی بود در حالی که نوکیا 38.6 درصد، اپل 16.1 درصد، بلک بری 19.1 ، اچ تی سی 4.5 درصد و سایر برندها نیز 17.6 درصد از بازار را به خود اختصاص داده بودند.

با نگاهی اجمالی و مختصر به این نمودار، به وضوح دیده می‌شود که روند استقبال کاربران و مشتریان از گوشی‌های نوکیا در طول سال های 2009 تا 2012 میلادی به شدت رو به کاهش بوده به گونه ای که بعد از سه ماهه دوم سال 2012 می‌توان گفت که نوکیا دیگر سهمی از فروش در بازارهای جهانی نداشته است.
طبق گزارش وب سایت phonearena، نقطه مقابل نوکیا، شرکت سامسونگ است که در طول یک دهه اخیر به شدت روندی صعودی و رو به رشد را تجربه کرده است به گونه‌ای که سهم آن در آخرین فصل 2009 تنها 3.3 درصد از بازار بود و در دومین فصل از سال جاری میلادی 22.7 درصد گزارش شده و همانطور که در اخبار و گزارش های پیشین نیز ذکر شده بود، سامسونگ سالهاست که در جایگاه نخست تولید و عرضه کنندگان گوشی های هوشمند در جهان قرار گرفته است و طبق آمار، این شرکت کره ای موفق شد در سال 2018 میلادی بالغ بر 292 میلیون دستگاه به فروش برساند.
در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، بعد از سامسونگ، هواوی با 17.6 درصد، اپل 10.1 درصد، شیائومی 9.7 درصد و اوپو 8.9 درصد توانسته اند برترین رتبه های تولیدکنندگان موبایل در جهان را از آن خود کنند.
همچنین روندهای دیگر قابل مشاهده در این نمودار، ظهور برندهای چینی تولیدکننده موبایل در سال‌های اخیر است که توانسته‌اند سهم قابل توجهی از بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهند

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/84822/سهم-برندهای-موبایل-از-بازارهای-جهانی-چقدر-است؟
بستن   چاپ