سیاست و بازاریابی
HTC از هدست واقعیت مجازی Vive Cosmos رونمایی کرد
پنجشنبه 21 شهريور 1398 - 14:19:15
سیاست و بازاریابی - HTC برنامه‌هایی جدی برای حضور در بازار واقعیت مجازی دارد و جدیدترین محصول آن‌ها یعنی Vive Cosmos گواهی بر تلاش جدی نفوذ به بازار است.

HTC از هدست واقعیت مجازی جدید به‌نام وایو کازموس (Vive Cosmos) رونمایی کرد که رقیبی جدی برای آکیولس ریفت اس ( Oculus Rift S) محسوب می‌شود. این هدست از سوم اکتبر سال جاری میلادی با قیمت 699 دلار به بازار عرضه می‌شود. محصول جدید HTC اولین‌بار در CES 2019 معرفی شد و چهارمین هدست واقعیت مجازی این شرکت محسوب می‌شود. پیش از آن، شاهد HTC Vive ، HTC Vive Pro و HTC Vive Focus بودیم. محصول آخر با تمرکز بر بازار تجاری و حرفه‌ای معرفی شد. مقاله‌های مرتبط:
اچ تی سی نسل جدید هدست واقعیت مجازی وایو پرو را با رزولوشن بالاتر رونمایی کرد نسل بعدی هدست های واقعیت مجازی با تک کابل USB-C به دستگاه متصل خواهند شد
محصول جدید HTC تمرکز بیشتری بر بازار گیمرها دارد و حداقل روی کاغذ رقیب نزدیکی برای Oculust Rift S محسوب می‌شود. از موارد شباهت این دو رقیب می‌توان به عدم نیاز به ابزارهای ردگیری خارجی اشاره کرد. درواقع آن‌ها تنها با اتصال مستقیم به کامپیوتر شخصی فعالیت خود را شروع می‌کنند. اچ‌تی‌سی وایو کازموس با رزولوشن ترکیبی 1700*2880 عرضه خواهد شد که 88 درصد بیشتر از اولین نسخه‌ی هدست وایو است. اولین محصول HTC در بازار واقعیت مجازی ، با رزولوشن 1200*2160 پیکسل عرضه شده بود. نرخ بازسازی در وایو کازموس 90 هرتز و زاویه‌ی دید آن 110 درجه است. خریدارانی که پیش از عرضه‌ی عمومی وایو کازموس در ماه اکتبر، آن را پیش‌خرید کنند، یک امتیاز اضافه از HTC دریافت خواهند کرد. عضویت رایگان 12 ماهه در سرویس Viveport Infinity به‌ آن‌ها اهدا می‌‌شود که دسترسی بدون محدودیت به بیش از 600 بازی و اپلیکیشن را به‌همراه خواهد داشت. عضویت مذکور در حالت عادی 12/99 دلار در ماه هزینه دارد.
اولین هدست واقعیت مجازی ماژولار HTC
HTC پیش از عرضه‌ی نهایی هدست جدید تمرکز زیادی روی قابلیت پشتیبانی آن از ماژول‌های متنوع داشت. این طراحی در آینده قابلیت‌های بیشتری را با ماژول‌های جدید برای هدست وایو کازموس به‌همراه خواهد داشت. اولین ماژول، به‌عنوان یک ابزار ردگیری خارجی برای کازموس کار می‌کند و به‌نام Vive Cosmos External Tracking Mod معرفی شد. این ماژول در زمان عرضه با وایو کازموس عرضه می‌شود و ارتباط هدست را در صورت نیاز کاربر با ایستگاه‌های مرکزی محتوای واقعیت مجازی فراهم می‌کند. اچ‌تی‌سی تمرکز تبلیغاتی بالایی روی قابلیت ماژولار کازموس دارد
با توجه به کارایی ماژول HTC این سؤال ایجاد می‌شود که چرا باید هدست بدون نیاز به ابزار ردگیری را به ماژول ردگیری خارجی مجهز کرده و آن را به ایستگاه‌های مرکزی سیم‌دار متصل کنیم. HTC پاسخ روشنی در این زمینه ندارد، اما به‌نظر می‌رسد ایستگاه‌های مرکزی نسبت به خود هدست قابلیت ردگیری بهتری برای کنترلرها دارند. شرکت سازنده می‌گوید که در آینده ماژول‌های بیشتری برای وایو کازموس تولید خواهد شد و اولین ماژول بعدی نیز نیمه‌ی اول 2020 معرفی خواهد شد. رقابت نزدیک با آکیولس ریفت اس
HTC وایو کازموس پیشرفت بسیار بزرگی نسبت به اولین نسخه‌ی هدست واقعیت مجازی HTC محسوب می‌شود. البته وایو در سال 2016 معرفی شده بود و پیشرفت نسبت به آن زمان، طبیعی به نظر می‌رسد. به‌هرحال شرکت امروز هم هنوز با چالش و رقیبی بزرگ به‌نام آکیولس ریفت اس مواجه است. سخت‌افزار آکیولس مشخصه‌های مشابهی دارد. به‌علاوه بازی‌های آن‌ها، سبک کنترل و ردگیری و حتی جامعه‌ی هدف این دو رقیب، در بسیاری از موارد مشترک هستند.
مشکل اصلی رقابت اچ‌تی‌سی وایو کازموس با آکیولس ریفت اس در قیمت دیده می‌شود. آکیولس جدیدترین محصول خود را با قیمت 399 دلار عرضه می‌کند و همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، اچ‌تی‌سی وایو کازموس قیمت تقریبا دوبرابری دارد. البته محصول‌های قبلی HTC هم قیمت بسیار بیشتری نسبت به رقیب داشتند. اولین نسخه از وایو هم تقریبا دوبرابر ریفت قیمت داشت، اما نظر منتقدان را بیش از رقیب به خود جلب کرد. شاید همین مسیر در وایو کازموس هم تکرار شود.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/89537/HTC-از-هدست-واقعیت-مجازی-Vive-Cosmos-رونمایی-کرد
بستن   چاپ