سیاست و بازاریابی - رشد درخور توجه هواوی در سال 2019
٣٦
زومیت / با وجود افزایش فشارهای بینالمللی روی برند هواوی که پیامدهای منفی برای محصولات این شرکت بهدنبال داشته، ریچارد یو، مدیرعامل هواوی، از رشد خیرهکنندهی شرکتش در سال گذشته خبر میدهد.
حین برگزاری رویداد معرفی پرچمداران جدید سری میت، ریچارد یو پیش از آنکه محصولات جدید را معرفی کند، نطق اصلی را ابتدا با اشاره به رشد میزان فروش و ارزش برند هواوی در مقایسه با سال گذشته آغاز کرد. طبق ادعای چینیها، هواوی هماکنون ازنظر ارزش برند براساس شاخص BrandZ در رتبهی 47 و براساس شاخص Interbrand در رتبهی 68 و براساس شاخص BrandFinance در رتبهی 12 جای گرفته است است.
بااینحال، کار به همینجا ختم نمیشود؛ زیرا میزان فروش محصولات این شرکت چینی نیز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد درخورتوجهی را تجربه کرده است. طبق آمار هواوی، تجارت گوشیها که بخش اصلی درآمدها را بهارمغان میآورد، به رشد 26 درصدی در مقایسه با سال گذشته دست پیدا کرده است.
با توجه به گسترش طیف محصولات تولیدی هواوی، چینیها تنها به ارائهی آمارهای مربوط به گوشیهای هوشمندشان بسنده نکردند و پای محصولاتی همچون رایانههای شخصی و تجهیزات صوتی و پوشیدنیها را نیز به این ماجرا باز کردند. برایناساس، در مقایسه با سال گذشته تجارت رایانههای شخصی 249 درصد و تجهیزات صوتی 256 درصد و پوشیدنیها 278 درصد رشد کردهاند؛ آماری که از افزایش چشمگیر درآمدهای چینیها نیز خبر میدهد.