سیاست و بازاریابی
مشخصات فنی و قیمت احتمالی چری تیگو 8 در ایران
چهارشنبه 10 مهر 1398 - 16:42:38
سیاست و بازاریابی - به‌تازگی تصاویر غیررسمی از لوکس‌ترین شاسی‌بلند چری در خیابان‌های ایران دیده شده است. چری تیگو 8 در صورت مونتاژ در ایران، بزرگ‌ترین خودروی چینی بازار خواهد بود.

چری ، با اختلافی اندک نسبت به جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال ، یکی از برترین خودروسازان چین از نظر کیفیت فنی و ایمنی است. محصولات جدید چری، علاوه‌بر امکانات رفاهی هماهنگ با استاندارد جهانی، ظاهر بسیار خوبی دارند و فراتر از انتظار، مخاطبان کشورهای درحال توسعه را جذب می‌کنند. بازار ایران هم، طی سال‌های گذشته میزبان انواع محصولات چری بوده است. کراس‌اورهای X22، X33، تیگو 5 و تیگو 7 ، همراه‌با سدان آریزو 5، بخش قابل توجهی از خودروهای چینی موجود در جاده‌های ایران را تشکیل می‌دهند. با این اوصاف، می‌توان چری را مهم‌ترین برند خودروسازی چین در بازار کشور دانست.


با رشد بسیار خوب شرکت‌های چینی در سال‌های اخیر، محصولات لوکس به سبد خودروسازان این کشور اضافه شدند. از سال 2018 با معرفی تیگو 8، چری هم به سازندگان شاسی‌بلندهای پهن‌پیکر چینی پیوست تا خودرویی با قابلیت حمل 7 سرنشین داشته باشد. این محصول با ابعادی به طول 4,700 میلی‌متر با عرض 1,860 میلی‌متر و ارتفاع سقف 1,746 میلی‌متر، فاصله محورهای 2,710 میلی‌متر دارد. با این اوصاف، ابعاد تیگو 8 با نسل سوم هیوندای سانتافه که در خیابان‌های ایران دیده می‌شود، مشابه است.
تیگو 8 با 2 تیپ کابین تولید می‌شود که اصطلاحا 5نفره یا 7 نفره (با 2 یا 3 ردیف صندلی) نامیده می‌شود. نمونه‌ی اصلی با 2 ردیف صندلی، 892 لیتر فضای استاندارد صندوق عقب دارد که با خواباندن صندلی‌های پشت، به 1930 لیتر افزایش می‌یاید. در مدل 7 صندلی تیگو 7، طبیعتا صندوق عقب جادار فراهم نیست و حدود 193 لیتر برای حمل بار پشت صندلی‌های ردیف سوم وجود دارد. برخلاف بسیاری از شاسی‌بلندهای 3ردیفه‌ی دنیا، مکان نصب صندلی‌های ردیف دوم در مدل‌های 5 نفره و 7‌ نفره‌ی تیگو 8، متفاوت نیست تا سرنشینان این قسمت در هر 2 نسخه، راحتی مشابه داشته باشند.
شاسی‌بلند پرچم‌دار چری در بازارهای مختلف، با پیشرانه‌ی 1.5 لیتری توربوشارژ فروخته می‌شود. این مدل، قدرت 147 اسب‌بخار در 5500 دوربردقیقه تولید می‌کند و گشتاور 210 نیوتن‌متر از 1750 تا 4000 دوربردقیقه خواهد داشت. امکان خرید تیگو 8 با سیستم 2دیفرانسیل وجود ندارد. این خودرو با 2 نوع جعبه‌دنده‌ی 6سرعته‌ی دستی یا خودکار دبل کلاچ (DCT) تولید می‌شود که نهایت سرعت 190 کیلومتربرساعت فراهم می‌کنند. در سایت شرکت سازنده، تولید چری تیگو 8 با پیشرانه‌ی 2 لیتری توربوشارژ نیز برنامه‌ریزی شده است. اطلاعات دقیقی از علمکرد این خودرو در سرعت‌گیری صفر تا 100 کیلومتربرساعت وجود ندارد؛ اما می‌توان پیش‌بینی کرد نمونه‌ی 1.5 لیتری با قدرت 147 اسب‌بخار و وزن خالص 1500 کیلوگرم، حدود 10 تا 12 ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد.
نمای بیرونی تیگو 8 با ظاهری خلاقانه، وفادار به زبان طراحی چری است. خط باریک از فلز براق کروم، زیر چراغ‌ها دیده می‌شود و سرتاسر جلوپنجره را پوشش می‌دهد. مه‌شکن‌های LED و طرح اسپرت چراغ‌های اصلی هم، حس یک شاسی‌بلند مدرن را برای تیگو 8 فراهم می‌کند. این خودرو با رینگ‌های 18 اینچ آلومنیوم و ظاهری زیبا در عکس‌های تبلیغاتی دیده می‌شود که همراه تایرهایی به پهنای 235 میلی‌متر هستند. در نمای جانبی و پشت، استفاده‌ی حساب‌شده از خطوط حجم‌دهنده، پیکر تیگو 8 را بزرگ‌ و قدرتمند جلوه می‌دهد؛ ضمن اینکه سان‌روف پانورامیک، ریل باربند، ادوات کروم پایین درهای ورودی و قاب پنجره‌ها، مشابه شاسی‌بلندهای لوکس بازار جهانی هستند.
نمای پشت تیگو 8، شبهاهت بسیار زیادی به کیا اسپورتیچ 2018 دارد و در عین زیبایی، چندان خلاقانه به نظر نمی‌رسد. شاید مهم‌ترین نکته‌ی مثبت در این قسمت، جای‌گذاری بسیار خوب اگزوزها و استفاده از ادوات نقره‌ای رنگ در سپر باشد. در مجموع، می‌توان به طراحی بدنه‌ی تیگو 8 نمره‌ی بسیار خوبی داد و از پلاستیک سیاه‌رنگ ارزان‌قیمت موجود در سپرها، گلگیرها، درها و حاشیه‌ی درها چشم‌پوشی کرد.
فضای داخلی تیگو 8، فراتر از تصورات عمومی مردم از یک خودروی چینی است. فرمان چرم با پنل دیجیتال 7 اینچ پشت آن، حتی در بسیاری محصولات اروپایی هم دیده نمی‌شود؛ اما در شاسی‌بلند پرچم‌دار چری موجود خواهد بود. در میان داشبورد هم، نمایشگر لمسی 9 اینچ یا 10.25 اینچ، هماهنگ با ناوبری ماهواره‌ای، دوربین پارک و دید 360 درجه وجود دارد. کمی پایین‌تر از نمایشگر اصلی، در نزدیکی دسته دنده هم نمایشگری با اندازه‌ی 8 اینچ نصب شده است که تهویه‌ی مطبوع دوگانه‌ی خودکار و امکاناتی مثل گرم‌کن داخل صندلی‌ها را با لمس انگشت کاربر، کنترل می‌کند. در نسخه‌های سفارشی، علاوه‌بر حسگر عقب و 2 کیسه‌ی هوا برای سرنشیان جلو، حسگرهای جلوگیری از برخورد روی سپر جلو با ترمز خودکار و 4 کیسه‌ی هوا در طرفین اتاق نصب خواهند شد. تیگو 8 از سیستم ترمز و فناوری کنترل تعادل (ESP) ساخت بوش آلمان استفاده می‌کند و ستون‌های تقویت‌شده با فولاد دارد.
قیمت نسخه‌های مختلف چری تیگو 8 دستی و خودکار در بازار چین، 15 هزار تا 17 هزار دلار است. با این حساب، آستانه قیمت احتمالی تیگو 8 مونتاژ در ایران، حدود 350 تا 400 میلیون تومان خواهد بود.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/91967/مشخصات-فنی-و-قیمت-احتمالی-چری-تیگو-8-در-ایران
بستن   چاپ