سیاست و بازاریابی
مردم جهان برای خرید بازی موبایل چقدر هزینه کردند؟
شنبه 20 مهر 1398 - 9:49:20 AM
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - مردم جهان برای خرید بازی موبایل چقدر هزینه کردند؟
٧
٠


دنیای اقتصاد / اپلیکیشن‌های بازی‌ محرک اصلی خرید کاربران در فروشگاه‌های برنامه موبایلی بودند. همین امر موجب هدایت استراتژی‌های گوگل و اپل به سوی صنعت برنامه‌های موبایلی شده است؛ به‌ویژه اینکه بازی‌های موبایلی 20درصد بیشتر از سایر پلت‌فرم‎ها از جمله کامپیوتر و کنسول‌های بازی رشد کردند.
در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم
متاسفانه آمار مشخص و تایید شده‌ای در خصوص میزان درآمد بازی‌های موبایلی از سوی یک شرکت یا سازمان داخلی منتشر نشده است. با این حال، گزارشی به نقل از Newzoo حاکی از آن است که درآمد بازی‌های دیجیتالی در سال 2018 و در منطقه خاورمیانه 7/ 4 میلیارد دلار بوده است. در این میان درآمد بازی‎ها در ایران 600 میلیون دلار و معادل 13 درصد است. البته این رقم کل گردش مالی صنعت بازی دیجیتالی در ایران بوده و شامل برآورد درآمد مراکز بازی‎ها (مانند گیم نت‌ها)، فروش کنسول بازی کامپیوتری و ... نیز می‌شود. همچنین ایران پس از ترکیه و عربستان، سومین کشور با بیشترین درآمد از بازی‎ها در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود. براساس این گزارش، درآمد ترکیه 853 میلیون دلار و عربستان 800 میلیون دلار است. در این رده‌بندی پس از ایران مصر و امارات قرار دارند که درآمد آنها به ترتیب، 286 میلیون دلار و 226 میلیون دلار است.
بازی موبایلی در گوگل‎ پلی و اپ‌استور
شرکت App Annie در گزارش دیگری که روی بازار جهانی اپلیکیشن‎های بازی‌ در فروشگاه‎های موبایلی گوگل و اپل (گوگل‌پلی و اپ‌استور) متمرکز است، نشان می‎دهد در نیمه نخست سال‌جاری کاربران موبایل در جهان حدود 32 میلیارد دلار صرف خرید اپلیکیشن‎های بازی کردند. البته بیشترین هزینه صرف شده از سوی گیمرهای آمریکایی بوده که در نیمه نخست سال 2019 کاربران آمریکایی اپلیکیشن‎های بازی 29/ 8 میلیارد دلار صرف کردند. در واقع، میزان هزینه صرف شده از سوی آنها در سال 2019 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 24 درصد رشد کرده که در مقایسه با سایر کشورها بیشترین رشد را داشته است. پس از آن کاربران ژاپن بیشترین خرید را داشتند که 01/ 7 میلیارد دلار بوده و سپس چین بوده که میزان آن حدود 5 میلیارد دلار است.
75 درصد خرید بازی موبایلی در سال گذشته در اختیار کاربران چینی، آمریکایی و ژاپنی بوده است. در سال 2019 نیز آمریکا، چین و ژاپن به‌عنوان بزرگ‌ترین بازارها در نظر گرفته شده‌اند. این در حالی است که بیشترین نرخ رشد بازار به کشورهای آمریکا، عربستان‌ و بریتانیا اختصاص دارد. همچنین هزینه صرف شده توسط کاربران جهانی در سه ماه سوم سال 2019 نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود 10 درصد رشد کرده است. در این میان، نرخ رشد خرید در برنامه‎های موبایلی اپ‌استور بیشتر از گوگل‎پلی بوده است. 80 درصد خرید کاربران از اپلیکیشن‎های گوگل‌پلی و بیش از 65 درصد خرید کاربران اپ‌استور را بازی‎ها تشکیل می‌دهند. علاوه‌بر این، تعداد دانلودهای انواع بازی‎های موبایلی در فروشگاه‎های مطرح جهانی طی 6 ماه نخست سال‌جاری از مرز 22 میلیارد گذشته است.
این آمار تنها شامل نصب جدید بوده و نصب مجدد یا به‌روزرسانی برنامه را در برنمی‎گیرد. اگرچه کاربران آمریکایی بیشترین هزینه را برای خرید اپ‎های بازی صرف کردند، اما بیشترین حجم دانلود توسط کاربران هندی انجام گرفته است. به طوری که آنها 71/ 2 میلیارد دانلود انجام داده‌اند. پس از آن کاربران آمریکایی و چینی بیشترین دانلود را داشتند که به ترتیب 32/ 2 و حدود 8/ 1 میلیارد دانلود بوده است. همچنین آمارها حاکی از آن است که بیشترین رشد در تعداد دانلودها در نیمه نخست سال‌جاری با نرخ 9 درصد بوده که به کشورهای روسیه و اندونزی اختصاص داشته است.
بازی Mario Kart Tour، توسط نینتندو منتشر شده‌است. این بازی در ژانویه 2018 معرفی و در 25 سپتامبر 2019 عرضه شد. از همان ساعت‌های ابتدایی عرضه، این بازی با استقبال فراوانی مواجه شده به طوری که در دو ساعت نخست به جایگاه نخست پردانلودترین بازی روی آی‌فون در آمریکا رسید و یک هفته بعد جایگاه سوم را در جهان کسب کرد. این بازی رایگان است، اما خرید‌های درون برنامه‌ای دارد و برای گیمرهای پر و پا قرص هزینه‌های اشتراکی به منظور دسترسی به امکانات بیشتر در بازی پیشنهاد می‎دهد. بازی PUBG، محصول شرکت چینی تنسنت، نخستین بازی موبایلی از نظر کاربران فعال ماهانه است، اما از نظر تعداد دانلود در جایگاه چهارم قرار دارد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/92841/مردم-جهان-برای-خرید-بازی-موبایل-چقدر-هزینه-کردند؟
بستن   چاپ