سیاست و بازاریابی
حضور قدرتمند تویوتا سوپرا در SEMA 2019
يکشنبه 19 آبان 1398 - 20:40:34
سیاست و بازاریابی - در نمایشگاه SEMA، امسال شاهد حضور گسترده‌ی مدل‌های سفارشی تویوتا سوپرا بودیم. در ادامه به معرفی سه نسخه‌ی ارتقایافته‌ی سوپرا در این نمایشگاه خواهیم پرداخت.

بازگشت دوباره‌ی تویوتا سوپرا پس از سال‌ها نه‌تنها برای طرفداران این خودرو جذابیت زیادی دارد بلکه برای تیونرها نیز بسیار قابل‌توجه است. به یاد این محبوبیت زیاد سوپرا در بین تیونرها، نسخه‌ای از این خودرو با نام Heritage Edition در SEMA رونمایی شد.
این مدل به‌عنوان یک خودروی 500 اسب بخاری توسط تویوتا رونمایی شده است. تویوتا در تولید این نسخه با شرکت‌ Precision Turbo and Engine همکاری کرده تا توربوشارژهایی با 18 درصد قدرت بیشتر را روی پیشرانه‌ی 3 لیتری 6 سیلندر سوپرا نصب کنند. در مرحله‌ی بعدی ورودی‌ هوای اختصاصی، اگزوز 3 اینچی و ECU تیونینگ‌شده‌ نیز روی پیشرانه نصب شده‌اند.
قسمت‌های دیگری که در این خودرو جلب توجه می‌کنند کیت بدنه‌ی جدید و باله‌ی عقب کلاسیک هستند. اما جالب‌ترین نکته چراغ‌های جلو و عقب هستند که در طراحی آن‌ها از نسل چهارم سوپرا که به نوعی محبوب‌ترین نسل این خودرو محسوب می‌شود، الهام گرفته شده است. در ساخت چراغ‌های عقب این مدل از لنزهای ساخته شده با دستگاه CNC استفاده شده است.
2020 TOYOTA SUPRA heritage Edition</h4>">
2020 TOYOTA SUPRA heritage Edition</h4>">
2020 TOYOTA SUPRA heritage Edition</h4>">
2020 TOYOTA SUPRA heritage Edition</h4>">

اسپیلیتر جلو و باله‌ی عقب این خودرو توسط Motorsports Technical Center و LG Motorsports تولید شده‌اند و دیفیوزر بزرگ عقب نیز که خروجی‌ مرکزی اگزوز به‌صورت یکپارچه درون آن قرار گرفته‌اند، ساخت مشترک MTC و Cripworks هستند. تغییراتی جزئی در گلگیرها دیده می‌شود و در نهایت باید به رنگ قرمز بدنه اشاره کرد. گلگیر پهن این مدل پذیرای رینگ‌های 19 اینچی HRE است. روی این رینگ‌ها تایرهای تویو پروکسس R888R با ابعاد 305/30 R19 در عقب و 295/30 R19 در جلو نصب شده‌اند. درون این رینگ‌های زیبا نیز دیسک‌های ترمز بزرگ با کالیپر یک تکه‌ی برمبو که در جلو از نوع شش پیستون و در عقب از نوع چهار پیستون است دیده می‌شوند. در بخش سیستم تعلیق از کمک فنرهای تنظیم‌شونده‌ی TEIN استفاده شده است. تویوتا سوپرا Heritage Edition را باید در زمره‌ی جذاب‌ترین خودروهای مفهومی نمایشگاه SEMA به حساب آورد. سوپرای دومی که در نمایشگاه جلب توجه می‌کند Performance Line نام دارد. نام این مدل تاحدودی آشنا است چون تویوتا ماه فوریه آن را در نمایشگاه خودروی اوساکا رونمایی کرده بود. نمایشگاه خودروی اوساکا را باید معادل ژاپنی نمایشگاه SEMA دانست که روی خودروهای ژاپنی تمرکز دارد. تویوتا سوپرا پرفورمنس لاین توسط واحد TCD تویوتا ساخته شده است. کیت آیرودینامیکی این خودرو از جنس فیبر کربن بوده و با اسپویلر جلو و بالچه‌ی عقب، ظاهری تهاجمی و اسپرت را برای این خودروی کوپه به ارمغان می‌آورد. در نمای جانبی نیز شاهد رکاب جدیدی هستیم که نیروی رو به پایین بیشتری تولید می‌کند. مسیرهای هوای جانبی این خودرو از روی درها ادامه پیدا کرده تا جریان هوا را به بهترین نحو بهبود ببخشد.
مقاله‌های مرتبط:
تویوتا سوپرا چگونه جاودانه شد؛ نگاهی به چهل سال تکامل تویوتا سوپرا TRD سال 2020 عرضه می‌شود
با حرکت به سمت عقب تویوتا سوپرا پرفورمنس لاین متوجه سپر جدید فیبر کربنی خواهید شد که طراحی آیرودینامیکی دارد و سیستم اگزوز سفارشی را درون خود جای داده است. این سیستم اگزوز ساخت HKS بوده و خروجی‌های آن قطر بیشتری دارند. تغییرات ظاهری این مدل در انتها به رینگ‌های جدید 19 اینچی ختم می‌شود که به روش فورج تولید شده‌اند. این رینگ‌های مشکی رنگ وزن کم‌تری در مقایسه با رینگ‌های استاندارد سوپرا دارند و روی آن‌ها تایرهای میشلن پایلوت سوپر اسپرت 4S قرار گرفته است.
درون کابین سوپرا پرفورمنس لاین صندلی‌های اسپرت Bride نصب شده که در پیست مسابقه حمایت بهتری از بدن سرنشینان به عمل می‌آورند. سوپرا پرفورمنس لاین هیچ تغییری در بخش پیشرانه تجربه نکرده و روی آن همان پیشرانه‌ی 3 لیتری 6 سیلندر 335 اسب بخاری بی‌ام‌و با گشتاور 495 نیوتن‌متر دیده می‌شود.
toyota supra performance line concept</h4>">
toyota supra performance line concept</h4>">
toyota supra performance line concept</h4>">
toyota supra performance line concept</h4>">

خودروی سوم هم تویوتا سوپرای GR HyperBoost است که با موتور 750 اسب بخاری در SEMA حضور پیدا کرده است. راتلج وود، تحلیلگر نسکار و مجری سابق برنامه‌ی تاپ گیر آمریکا یکی از عاشقان تویوتا سوپرا است و به همین دلیل تویوتا از وی خواست تا نسخه‌ای از سوپرا را برای نمایشگاه آماده کند. نتیجه‌ی این کار خودرویی از آب درآمد که 750 اسب‌بخار قدرت دارد.
کیت بدنه‌ی فیبر کربنی این خودرو شامل 20 قسمت بوده و عرض بیشتری هم به این خودروی کوپه داده است. بیشتر این افزایش پهنا در بخش عقب خودرو دیده می‌شود. به‌گفته‌ی تویوتا، این کیت بدنه‌ی 20 تکه‌ی فیبر کربنی به گونه‌ای طراحی شده است که به‌سادگی می‌توان آن را مثل نمونه‌ی کارخانه‌ای نصب کرد. سقف فلزی سوپرا نیز در این مدل با یک نمونه‌ی فیبر کربنی جایگزین شده تا وزن خودرو کاهش پیدا کند.
رینگ‌های این مدل نیز سفارشی هستند. رینگ‌های 20 اینچی سه تکه ساخت Lightspeed Racing بوده و از جنس فیبر کربن هستند. روی این رینگ‌ها تایرهای کنتیننتال مدل ExrtemeContact Sport قرار گرفته‌اند. برای بهبود فرمان‌پذیری و کاهش ارتفاع نیز از کمک فنرهای KW Automotive V3 از نوع تنظیم‌شونده استفاده شده است. تیونینگ پیشرانه‌ی 3 لیتری 6 سیلندر خطی سوپرا به عهده‌ی شرکت LL17 Motorsport گذاشته شده است. این تیونر با نصب سیستم اگزوز اختصاصی و برخی تغییرات دیگر قدرت پیشرانه را به 750 اسب‌بخار می‌رساند. سیستم اگزوز این خودرو کاملا از جنس تیتانیوم ساخته شده است.
Toyota GR Supra HyperBoost Edition</h4>">
Toyota GR Supra HyperBoost Edition</h4>">
Toyota GR Supra HyperBoost Edition</h4>">
Toyota GR Supra HyperBoost Edition</h4>">


http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/96117/حضور-قدرتمند-تویوتا-سوپرا-در-SEMA-2019
بستن   چاپ