سیاست و بازاریابی
خال ماریو در رویای تصاحب تاج و تخت میکی ماوس
جمعه 8 آذر 1398 - 18:33:45
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - گیم فا / شیگرو میاموتو، توسعه‌دهنده و خالق ماریو، مایل است که این شخصیت جای میکی موس دیزنی را به عنوان مشهورترین شخصیت نمادین جهان بگیرد.
در مصاحبه‌ی جدیدی با نشریه ژاپنی نیکی (‌Nikkei)، خالق و توسعه‌دهنده مشهور سری ماریو، شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto)، اظهار داشته است که علاقه دارد شرکت بازی‌سازی نینتندو یک روز به اندازه دیزنی (Disney) بزرگ شود و ماریو به عنوان مشهورترین نماد بین‌المللی شناخته شود؛ اما بزرگ‌ترین مانع بر سر راه رسیدن به این هدف، حداقل از نظر میاموتو، خود والدین هستند.
به گفته‌ی میاموتو:
خیلی از والدین مایل نیستند به فرزندانشان اجازه‌ی تجربه‌ی بازی‌های ویدویویی را بدهند اما همین پدر و مادرها با تماشای محصولات دیزنی توسط کودکانشان مشکلی ندارند.
این تناقض میاموتو را می‌آزارد و می‌تواند به نقشه‌های او برای سرنگون ساختن میکی موس ضربه بزند.
ما تا زمانی که والدین با طیب خاطر به فرزندانشان اجازه‌ی استفاده از بازی‌های نینتندو را ندهند نمی‌توانیم به‌ طور جدی دیزنی را به چالش بکشیم.
میاموتو حس می کند که مخلوقش، ماریو، می‌تواند با میکی موس (Mickey Mouse)، چهره‌ی نمادین صنعت غول‌آسای سرگرمی، از هر دو جهت تاثیر فرهنگی و موفقیت اقتصادی رقابت کند، اما او هنوز راه زیادی در پیش دارد تا جای خودش را به‌ خوبی در ذهن میلیاردها نفر انسان سراسر کره‌ی زمین پیدا کند؛ راهی که پیمودنش ممکن است چندین نسل به‌ طول بیانجامد.
در ماه مهر میاموتو به عنوان چهره‌ی شایسته‌ی فرهنگی، یک جایزه‌ی ژاپنی برای قدردانی از افرادی که در بخش فرهنگی خدمات بزرگی به جامعه‌ی ژاپن داشته‌اند، برگزیده شده بود. مصاحبه‌ی او تقریبا هم‌زمان با برگزاری همین مراسم صورت گرفته بود.
به نظر می‌رسد نینتندو همین حالا نیز گام‌هایی برای گسترش حیطه‌ی فعالیتش برداشته‌ است. از جمله‌ی این اقدامات می‌توان به پروژه‌ی بلندمدت آن‌ها یعنی ساخت پارک تفریحاتی سرزمین سوپر نینتندو اشاره کرد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/97942/خال-ماریو-در-رویای-تصاحب-تاج-و-تخت-میکی-ماوس
بستن   چاپ