سیاست و بازاریابی
چین انتشار ویدیوهای دیپ فیک را ممنوع کرد
يکشنبه 10 آذر 1398 - 13:19:22
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - دیجیاتو / وزارت فضای مجازی چین قانونی وضع کرده که در آن هر تولید کننده محتوای صوتی و ویدیویی موظف است در صورت جعلی بودن محتوا، آن را علنا اعلام کند. بر اساس قانون جدید که از یکم ژانویه سال جدید میلادی اجرا می‌شود، هر گونه محتوای تولید شده با هوش مصنوعی یا واقعیت افزوده که تکنولوژی دیپ فیک داشته باشد، باید به صورت واضح آن را اعلام کرده باشد.
قانون جدید که مستقیما از سمت وزارت فضای مجازی چین (CAC) به پلتفرم‌های ویدیویی و صوتی این کشور ابلاغ شده، آن‌ها را موظف کرده تا اگر ویدیو و صوتی تولید می‌کنند، جعلی یا موثق بودن آن را حتما اعلام کنند. در غیر این صورت اقدام آن‌ها جرم حساب می‌شود. استفاده از هوش مصنوعی و واقعیت افزوده باعث به وجود آمدن ویدیو‌های جعلی شده که اصطلاحا به آن دیپ فیک می‌گویند.
بدین ترتیب از یک ژانویه سال 2020، تمام تولید کنندگان محتوا موظف هستند که از قانون جدید پیروی کنند. البته پدید آمدن اخبار جعلی، یکی از عمده‌ترین دلایل CAC برای وضع این قانون عنوان شده است. در وب سایت CAC آمده است که:
تکنولوژی دیپ فیک می‌تواند امنیت ملی را به خطر بیاندازد، نظم و پایداری جامعه را بر هم زند و حق و حقوق قانونی دیگران را پایمال کند.
البته پیش از این یکی از مراجع قانونی چین در نظر داشت تا تکنولوژی دیپ فیک را غیر قانونی اعلام کند. چندی پیش یکی از برنامه‌های چینی به نام ZAO به کاربران اجازه می‌داد تا با تغییر صورت خود به یک فرد مشهور، ویدیو‌های جعلی بسازند. این برنامه در چند ساعت اول انتشار آن، بالغ بر میلیون‌ها بار دانلود شد.
اما سوءاستفاده از حریم خصوصی کاربران باعث شد تا توسعه‌دهندگان این برنامه از کاربران عذرخواهی کنند و طی بیانیه‌ای اعلام کردند که هیچ گاه از اطلاعات بیومتریک کاربران استفاده نخواهند کرد.
پلتفرم‌های ویدیویی که موظف به رعایت قانون جدید در چین هستند عبارتند از:
Tencent Video
Youku
iQIYI
Kuaishou
Douyin
دو پلتفرم صوتی این کشور به نام‌های Himalaya و Dragonfly FM نیز از این پس باید در صورت جعلی بودن محتوا، آن را اعلام کنند.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/98075/چین-انتشار-ویدیوهای-دیپ-فیک-را-ممنوع-کرد
بستن   چاپ