مدیرعامل یوتیوب از عملکرد سایتش دفاع کرد
سه شنبه 12 آذر 1398 - 08:33:34
آخرین خبر فناوری
|
|
سیاست و بازاریابی - زومیت / مدیرعامل یوتیوب در مصاحبهای که بهتازگی با شبکهی CBS انجام داده، از سیستم پیشنهاد ویدئوی سایت خود دفاع کرده است. با ادامه یافتن مشاجرههای منتقدان با یوتیوب (YouTube) بر سر مسائل مختلف از ترویج افراطگرایی تا سوءاستفاده از کودکان، اکنون این منتقدان سیستم قدرتمند پیشنهاد ویدئوی این سایت را هدف قرار دادهاند. سیستم فوق از الگوریتم برای هدایت کاربران بهسمت محتواهای جدید استفاده میکند. روز یکشنبه، سوزان وژکیکی، مدیرعامل یوتیوب، طی مصاحبهای که با برنامهی 60 دقیقهی شبکهی CBS داشت، از مکانیسم پیشنهاد ویدئو در سایت متبوع خود دفاع کرد و گفت که در هر دقیقه، بیش از 500 ساعت ویدئو در یوتیوب بارگذاری میشود و بهخاطر همین حجم زیاد، امکان بررسی دستی ویدئوها برای پیشنهاد آنها وجود ندارد. سیستم پیشنهاد ویدئوی یوتیوب بحثهای زیادی را برانگیخته است. عدهای معتقد هستند که این سیستم کاربران را به هزارتوی تماشای محتواهای اعتراضبرانگیز و حاشیهدار میکشاند. سیاستمداران نیز با انتقاد از قانون محافظت قانونی موسوم به بخش 230 (Section 230)، که پلتفرمهای فناوری را مسئول محتوای تولیدشده توسط کاربران نمیداند، بهشدت به یوتیوب تاختهاند. وژکیکی در مصاحبهی خود گفت: اگر ما مسئول هر کدام از بخشهای محتوایی بودیم که [دیدن آن را به دیگران] پیشنهاد میکنیم، آن را بررسی میکردیم. این بدان معنی خواهد بود که اطلاعات بسیار کمتری در دسترس مردم قرار خواهد گرفت. سیستم پیشنهاد ویدئوی یوتیوب، عامل اصلی برخی از مهمترین رسواییهایی است که این سایت دچار آن شده است. در ابتدای سال جاری، یوتیوب بهخاطر ایجاد حلقهای برای تماشای فیلمهای مرتبط با اختلال پدوفیلی بهشدت مورد حمله قرار گرفت. این اتفاقات پس از آن افتاد که یوتیوبری بهنام مت واتسون چگونگی افتادن به دام ویدئوهای یوتیوب و تماشای کودکانی در موقعیتهای تحریککنندهی جنسی را تشریح کرد. زیر همان پست، کاربران لینکهایی به سایر ویدئوهای مشابه را با دیگران به اشتراک میگذاشتند و حتی الگوریتمهای یوتیوب هم ویدئوهای بیشتری از آن قبیل موارد را برای دیدن به کاربران پیشنهاد میکرد. کمک به ترویج آموزههای افراطگرایان و نژادپرستان سفیدپوست نیز عامل دیگری است که موجب شد سیستم پیشنهاد ویدئوی یوتیوب زیر سؤال برود. وژکیکی در پاسخ به سوالات گفت که یوتیوب با همکاری کارشناسان مشغول کار برای پیدا کردن راهی برای مقابله با این نوع محتواها است. علاوه بر این، در روزهای ابتدایی سال جاری، یوتیوب الگوریتم پیشنهاد ویدئوی خود کمی دستکاری کرد و همین کار موجب کاهش 70 درصدی ویدئوهای سؤالبرانگیز در ایالات متحدهی آمریکا شد. با این حال، او معتقد است که شرکت نباید پا را از این فراتر بگذارد و راه سانسور را در پیش بگیرد: ما واقعا تلاشهای زیادی کردیم تا راه درست برای برقراری توازن بین مسئولیتپذیری با آزادی بیان را دریابیم.
http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/98234/مدیرعامل-یوتیوب-از-عملکرد-سایتش-دفاع-کرد
|