سیاست و بازاریابی
فیس بوک در متمایز کردن محتوای رسانه های دولتی ناکام ماند
شنبه 16 آذر 1398 - 10:26:11
آخرین خبر فناوری
سیاست و بازاریابی - مهر / فیس بوک به منظور مقابله با اخبار جعلی قول داده بود، خبرهای منتشر شده توسط رسانه های دولتی را با برچسبی خاص متمایز کند، ولی هنوز به این وعده خود عمل نکرده است.
به گزارش انگجت، فیس بوک قول داده بود فرایند متمایزسازی و برچسب زدن برای اخبار تهیه شده توسط رسانه های دولتی را از ماه نوامبر آغاز کند. ولی همزمان با فرارسیدن آخرین هفته های سال 2019 میلادی هنوز خبری از عملی شدن این وعده نیست.
به اعتقاد کارشناسان چنین اقدامی موجب افزایش شفافیت و امکان تفکیک اخبار جعلی از حقیقی می شد. اما ظاهرا فیس بوک در این زمینه جدیت کافی ندارد. به گفته سخنگوی فیس بوک، این شرکت به زودی فرایند مذکور را آغاز می کند. ولی هنوز خبری از اجرای طرح یادشده نیست و خبری هم از مذاکره فیس بوک با رسانه ها به منظور انجام این کار در دست نیست.
به نظر می رسد یکی از چالش های اجرای این طرح دشواری های مربوط به مشخص کردن دقیق رسانه های دولتی در کشورهای مختلف است. به عنوان مثال، میزان کنترل بی بی سی و سی بی سی توسط دولت های انگلیس و کانادا با میزان کنترل راشا تودی در روسیه و نیز شین هوا در چین و همین طور الجزیره در قطر متفاوت است.
در مجموع با توجه به اینکه حدود یک سال تا آغاز برگزاری دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده، فیس بوک برای عملیاتی کردن این وعده خود تحت فشار فراوان قرار دارد.

http://www.PoliticalMarketing.ir/fa/News/98600/فیس-بوک-در-متمایز-کردن-محتوای-رسانه-های-دولتی-ناکام-ماند
بستن   چاپ