بازاریابی سیاسی

آخرين مطالب

شرکت‌ها چگونه از تعهد کارکنان غافل می‌شوند؟ بازاريابي

شرکت‌ها چگونه از تعهد کارکنان غافل می‌شوند؟
  بزرگنمايي:

بازاریابی سیاسی - مارکتینگ نیوز - چرا درگیر کردن کارکنان برای بیشتر شرکت‌ها یک چالش بزرگ محسوب می‌شود؟ مطمئنا این چالش به خاطر نبود ایده نیست. اگر 30 ثانیه وبگردی کنید، لیست‌هایی از 12 یا 25 یا 49 روش افزایش تعهد کارکنان پیدا می‌کنید و در کنار آنها آمارهای ناراحت‌کننده‌ای می‌یابید در مورد اینکه چرا 70 درصد کارکنان همچنان خودشان را درگیر کار نمی‌کنند و تعهدی ندارند.
دنیای اقتصاد نوشت:
بهتر است موضوع را عیب‌یابی کنیم. یک دسته‌بندی از نکات مربوط به تعهد کارکنان کاملا بازتاب‌دهنده منافع شخصی شرکت‌ها است و اغلب با آگهی‌های کوچکی بالای نتایج جست‌وجوهای گوگل پیدا می‌شود: با این عنوان که «محصول ما را بخرید تا کارکنان‌تان به‌کار متعهدتر شوند.» این روزها برخی شرکت‌ها این‌گونه تجهیزات دفتر کار، برنامه‌های رفاه کاری و ابزارهای نظرسنجی از کارکنان را به فروش می‌رسانند. یک آگهی نوعی نرم‌افزار را تبلیغ می‌کند که برای کاهش خستگی طراحی شده و روی این فرضیه مانور می‌دهد که کارکنان خسته و فرسوده نمی‌توانند خیلی به‌کار متعهد باشند.
دسته دوم، نکته‌های دلگرم‌کننده هستند که طیف گسترده‌ای را پوشش می‌دهند. یک سر این طیف ایده‌های بزرگ اما پیچیده قرار دارند: اطلاعات را به اشتراک بگذارید؛ هدف شرکت‌تان را تصریح کنید؛ از کارکنان نظر بخواهید. همه اینها مفاهیم خوبی هستند، اما به همان اندازه که پاسخ خیلی از سوالات را می‌دهند، سوالات بیشتری هم ایجاد می‌کنند. کدام اطلاعات را باید به اشتراک گذاشت؟ چگونه؟ چه زمانی باید از کارکنان نظر خواست؟ اگر شرکتی در حال حاضر این کارها را انجام نمی‌دهد، به توصیه یک مشاور منابع انسانی که می‌گوید این روشی برای افزایش تعهد کارکنان است هم توجه نخواهد کرد.در طرف دیگر طیف، توصیه‌های کوچک و ساده‌ وجود دارد: از کارکنان تازه استخدام شده به خوبی استقبال کنید؛ محیط کار سرگرم‌کننده ایجاد کنید؛ مطمئن شوید افرادی را که خوب کار می‌کنند گزینش می‌کنید و از تاییدشان و پاداش دادن به‌ آنها غافل نمی‌شوید. بار دیگر باید گفت در همه این توصیه‌ها نکته مضری وجود ندارد، اما خیلی از شرکت‌ها به این شکل فعالیت نمی‌کنند. آنها نمی‌خواهند فرهنگ و روش کارشان را برای افزایش سطح تعهد کارکنان تغییر دهند.
دلیل اینکه شرکت‌ها اغلب از مساله تعهد کارکنان غافل می‌شوند این است که این موضوع را هیچ‌گاه نمی‌توان به‌طور مستقیم در اعداد و ارقام شرکت مشاهده کرد؛ چه یک کسب‌وکاری در جهت بالا بردن تعهد کارکنان فعالیت کند و چه نه. برای روشن‌تر شدن موضوع، مثالی از صنعت هواپیمایی را مطرح می‌کنیم. شرکت ساوت‌وست ایرلاینز (Southwest Airlines) به خاطر داشتن فرهنگ شوخ‌طبعی و حتی گاهی لوده‌بازی در محیط کار معروف است. کارکنان دائم در حال برگزاری جشن و شوخی هستند.هرب کله‌هر، از موسسان ساوت‌وست، زمانی گفته بود شرکت‌های هواپیمایی دیگر می‌توانند استراتژی، عملیات نقطه به نقطه و دیگر چیزها را از ما کپی کنند، اما هیچ‌گاه نمی‌توانند از فرهنگ ما تقلید کنند. حق با او بود.نمی‌توان تصور کرد مدیران شرکت‌های امریکن یا یونایتد تصمیم بگیرند کارکنان‌شان را با ایجاد محیط کار سرگرم‌کننده و خنده‌دار متعهدتر کنند.
شرکت ساوت‌وست درس دیگری هم به ما می‌دهد. کارکنان در این شرکت فقط از تفریح و سرگرمی برخوردار نیستند، بلکه به شدت بر کسب‌وکارشان متمرکزند. آنها اهمیت پایین نگه داشتن هزینه‌ها و متحمل شدن زحمت بیشتر برای خدمات‌رسانی به مشتری را می‌دانند. ماموریت آنها این است که بهترین شرکت هواپیمایی روی زمین باشند و به شعار «آزادی برای پرواز» پایبند باشند و در ضمن این فرآیند، پول هم درآورند.تعهد واقعی از اینجا ناشی می‌شود و البته ساوت‌وست یکی از سودآورترین شرکت‌ها در صنعت خودش است و در مقابله با چالش حفظ عملکرد کارکنان برای تحریک تعهد آنها بسیار دقیق عمل می‌کند. کارکنان این شرکت حدود 13 درصد سهام آن را در اختیار دارند. سال گذشته، سهم سود آنها به 586میلیون دلار رسید که معادل هفت هفته اضافه‌کاری هر کارمند بود. این چهل و سومین سال متوالی تسهیم سود در این شرکت محسوب می‌شد.
اما خیلی اوقات می‌شنویم که مخاطبان می‌گویند: «درست است، اما ساوت‌وست شرکت خوش‌شانسی است. موسسان این شرکت از اول یک فرهنگ فوق‌العاده را ایجاد کردند. هر شرکتی نمی‌تواند ساوت‌وست باشد.»حق با شما است. هیچ شرکتی الان نمی‌تواند به عقب برگردد و فرهنگ کاملا متفاوتی از ابتدا بسازد. اما این دلیل نمی‌شود دست روی دست بگذارید و همچنان نکات متداولی که برای بالا بردن تعهد کارکنان گفته می‌شود را صرفا مطالعه کنید.کاری که هر شرکتی می‌تواند انجام بدهد این است که به کارکنان کمک کند مثل تاجرها فکر کنند. به‌طور جدی، با کارکنان‌تان مثل شرکایی مورد اعتماد رفتار کنید. در چالش پیدا کردن راهکارهایی برای افزایش سود شرکت یا برنامه‌های مشابه آنها را مطلع و سهیم کنید. شرکت‌هایی که این کار را انجام می‌دهند، به ساوت‌وست خطوط هواپیمایی صنعت خودشان تبدیل می‌شوند.
این فرآیند با تعیین عوامل موفقیت در شش تا دوازده ماه آینده شروع می‌شود. سپس افراد فکرهایشان را روی هم می‌گذارند و می‌فهمند چطور باید به عملکرد بهتری برسند. آنها اعداد و ارقام کلیدی را دنبال و پیش‌بینی می‌کنند. اگر عملکردشان بهتر شد، پیشرفت‌شان با پاداش مواجه می‌شود. کارکنان و کارفرما هر دو با هم در موفقیت‌ها سهیم‌ می‌شوند یا از شکست‌ها درس می‌گیرند و پا به عرصه بعدی می‌گذارند.این همان چیزی است که آن را مدیریت «کتاب باز» می‌نامیم. باور کنید این کار اثربخش است. وقتی افراد را نه فقط برای «توصیه کردن، » بلکه برای پذیرفتن مسوولیتی که به نتیجه بینجامد فرابخوانید و وقتی کل تیم در روند کار سهم داشته باشند، درگیر می‌شوند و تعهد پیدا می‌کنند.در این شرایط، چه جشن و پیک‌نیک داشته باشند و چه نداشته باشند، محیط شاد و سرگرم‌کننده‌ای برای خود ایجاد می‌کنند؛ چون می‌دانند با کمک هم شرکتی بزرگ را می‌سازند و زندگی کاری خوبی خواهند داشت.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

جیلبریک iOS 13.5 منتشر شد

مشکلات سرویس Xbox Live برطرف شد

دو نقشه‌ی جدید در بازی Call Of Duty: Modern Warfare در دسترس قرار گرفت

شایعاتی درباره معرفی هدفون‌های اپل به‌گوش می‌رسد

مایکروسافت عناوین انحصاری خود را معرفی نخواهد کرد

زندگینامه مارک ویکتور هانسن ، نویسنده کتاب سوپ جوجه برای روح

رونمایی از کتاب مجموعه عکس های ژوزف پلروس در کیش

جیلبریک جدید iOS برای نسخه‌های 11 تا 13.5 رسما منتشر شد

همگام‌سازی عمودی یا VSync چیست و چه کاربردی در بازی‌های کامپیوتری دارد؟

رآکتورهای هسته‌ای ساخته‌شده با فناوری چاپ سه‌بعدی به‌زودی از راه می‌رسند

شایعاتی درباره تاریخ معرفی هدفون‌های اپل AirPods Studio به‌گوش می‌رسد

داستان ماهی مرده‌ای که مایکروسافت برای یکی از مدیران اپل فرستاد

مورچه‌های جنگلی حافظه کوتاه‌مدت و بلندمدت متفاوتی دارند

بررسی ویدئویی گوشی موتو G8 Power

کدهای کنسول ایکس ‌باکس در اینترنت لو رفت

ویکی پدیا قوانینی جدید برای مقابله با رفتارهای نامطلوب ویراستاران وضع می‌کند

طراحی احتمالی ایربادز وان پلاس را ببینید

پتنت جدید شیائومی و طراحی گوشی تاشو صدفی

برنامه‌ای که امکان ضبط فیلم از صفحه نمایش را به شما می‌دهد

بازگشت پرچمدار HTC پس از 2 سال

با فناوری پیشرانه‌ی مک لارن اسپیدتیل آشنا شوید

نتفلیکس اشتراک کاربران غیرفعال را لغو می‌کند

گوگل احتمالا رمزنگاری سرتاسری را به پیام رسانی RCS اضافه می‌کند

غیرفعال کردن قابلیت COVID-19 Exposure در گوشی‌های آیفون

گلکسی نوت 20 پلاس اولین تاییدیه خود را گرفت

مسابقه جنگ ربات‌ها 2 - قسمت پایانی

قابلیت چت ویدئویی با حداکثر 50 نفر به اینستاگرام افزوده شد

اطلاعات زیادی از بازی Ninjala منتشر گردید

ردمی 9 یک تاییدیه دیگر دریافت کرد

چگونه صدای کامپیوتر را ضبط کنیم؟

شرکت Axiomtek تک‌برد جدید خود را به پردازنده شتاب‌یافته Ryzen مجهز کرده است

استفاده از اپلیکیشن Action Blocks دستیار گوگل برای دسترس پذیری معلولین

فروشگاه آنلاین فیسبوک در دسترس عموم قرار گرفت

وان پلاس به ائتلاف انتقال بی‌سیم فایل بین گوشی‌های چینی ملحق شد

اکثر باگ‌های امنیتی کروم با قابلیت‌های ایمنی حافظه مرتبط هستند

عرضه سری جدید P30 Pro هواوی با پشتیبانی از برنامه‌ها و سرویس‌های گوگل

G5 15 SE نخستین لپ تاپ دنیا با قابلیت AMD Smart Shift است

کمیته ساخت واکسن کرونا در ایران تشکیل شد

قابلیت چت ویدئویی با پشتیبانی از مکالمه با حداکثر 50 نفر به اینستاگرام افزوده شد

استقبال از مشارکت جوانان در پارک‌های علم و فناوری و دانشگاه‌ها

طرح رایگان گازسوز کردن خودروهای عمومی کلید خورد

گرانی، بازار تعمیر لپ‌تاپ را داغ کرد

گوگل مپس قابلیتی ویژه معلولین ارایه کرد

سرقت بزرگ از مایکروسافت

به‌روزرسان جدید Animal Crossing: New Horizons منتشر شد

قیمت انواع پرینتر در بازار

مشکل گسترده موبایل‌های سامسونگ در چین

سامسونگ الکترونیکس در پی شکست‌ دادن TSMC

هشدار! به این رسیدهای جعلی اعتباری نیست

نقش پر رنگ آیفون SE در جان گرفتن اپل